Need for Speed Underground - 2003, Need for Speed Underground 2 - 2004, Need for Speed Most Wanted - 2005, Need for Speed Carbon - 2006, Need for Speed ProStreet - 2007. Taśmowość produkcji spod znaku NfS dała o sobie bardzo wyraźnie znać na przestrzeni ostatnich lat. Jej skutkiem jest konsekwentne obniżanie się jakości kolejnych odsłon słynnej serii. Negatywne konsekwencje złej polityki firmy Electronic Arts dostrzegł jej szef, John Riccitiello. Pytanie tylko - dlaczego tak późno?
Prezes EA skrytykował formę, w jakiej został wydany ProStreet. Nie zdziwił go fakt, że fani elektronicznej rozrywki nie byli zainteresowani tą produkcją, gdyż elementy w niej zawarte nie cechowały się odpowiednią jakością i innowacyjnością. Riccitiello wyznał także, że rok na opracowanie kolejnych tytułów było dla studia w Vancouver prawdziwą torturą.Roczny cykl produkcji kolejnych odsłon serii Need for Speed był torturą dla oddziału w Vancouver - przyznał szef Electronic Arts, John Riccitiello. Dostrzeżenie błędu i weryfikacja systemu produkcji mają przynieść efekty w kolejnym dziele spod znaku NfS - Undercover.