KOTOR MMO niemal na pewno powstaje

pepsi
2008/07/18 10:29

John Riccitiello z Electronic Arts potwierdził, że trwają prace nad projektem MMO bazującym na marce Knights of the Old Republic. Ani LucasArts, ani BioWare nie pokusiły się jednak o komentarz w tej sprawie.

Knights of the Old Republic na gruncie MMO to wątek, który w rozmaitych plotkach przewija się już od wielu, wielu miesięcy. Najgorsze jest to, że gdy docieramy już do punktu bliskiego potwierdzenia tych spekulacji (tak było chociażby w przypadku masowych zwolnień w LucasArtsie i ujawnieniu przez wyrzuconych pracowników tajnych projektów firmy), zawsze powstaje jedno zasadnicze "ale" - brak oficjalnego potwierdzenia. KOTOR MMO niemal na pewno powstaje

Tym razem sprawa przedstawia się nieco inaczej. Prace nad KotOR-em MMO potwierdził sam John Riccitiello, dyrektor wykonawczy firmy Electronic Arts, która ściśle współpracuje zarówno z BioWare'em jak i z LucasArtsem. Zastanawiający jest jednak fakt, że przedstawiciele obu tych oddziałów milczą. Gdy dziennikarze zachodnich serwisów prosili o komentarz ze strony BioWare'u, zostali przekierowani do LucasArtsu. Tamtejsi rzecznicy nie mieli z kolei "nic do ogłoszenia".

Jedynym oficjalnym komunikatem, o jaki kiedykolwiek w tej sprawie pokusił się duet LucasArts-BioWare było ogłoszenie współpracy nad tajną produkcją MMO. Od tamtego czasu plotki o KotOR-ze przeznaczonym do masowej rozgrywki sieciowej rozbrzmiewają z dość dużą regularnością. W obliczu potwierdzenia prac nad grą przez samego Johna Riccitiello trudno jednak uwierzyć, że nic się w tej sprawie nie dzieje. Brak potwierdzenia ze strony producentów można tłumaczyć chociażby niewielkim poziomem zaawansowania prac nad tym tytułem. Poza tym duet BioWare-LucasArts ma na sobie piętno Star Wars: Galaxies, który okazał się niezbyt udanym projektem, a na podobną wpadkę obie ekipy po prostu nie mogą sobie pozwolić.

GramTV przedstawia:

Komentarze
103
Usunięty
Usunięty
22/07/2008 14:48

Osobiście jestem sceptycznie nastawiony do projektu pod tytułem Kotor MMO;/ Przyznam się, że z większą niecierpliwością czekałem jednak na zwykła trójkę z normalnym singlem... LA znowu pokazało i potwierdziło regułę, że ma gdzieś, brzydko mówiąc, sugestie fanów i zależy im bardziej na robieniu kasy. Ileż można w nieskończoność biegać po nie wiadomo jak obszernym świecie i expić bez końca. Do tego zapewne standardowo, oprócz sporej ceny za samą grę, będzie trzeba uiszczać co miesięczny "haracz", aby można było sobie pograć. Zatem sporym ustępstwem w stronę graczy byłoby zastosowanie taktyki znanej z Guild Wars, chociaż nie bardzo chce mi się wierzyć w takie rozwiązanie.Obydwie części Kotorów przechodziłem po kilka razy, przy okazji testowało się niezliczoną ilość modów i jakoś się nie nudziło. Mam nadzieję, że LA przejrzy na oczy i w końcu doczekamy się trzeciej części z prawdziwego zdarzenia...

Usunięty
Usunięty
22/07/2008 13:06

Moim zdaniem, nawet pomimo niewykorzystania do konca pomyslu kotor II i tak przewyzszyl I. Pierwsza czesc ma mniej mozliwosci i jakby niepatrzec modele tez sa gorsze. A co do fabuly to rzadna nie jest jakas odkrywcza, a zreszta w jakiej grze jest? W 99% glownym celem jest znalezienie czegos, uratowanie czegos (zazwyczaj swiata, calego lub gry), zabicie kogos. Jednak jesli przyszlo by juz porownywac te dwie fabuly to i tak uwazam ze szukanie czesci mapy jest banalniejsze i pasuje do gry w stylu "Hugo bananowa przygoda" (nieobrazajac marki hugo bo nic do tych gier nie mam).A zreszta sam przeszedlem II 7 razy :P i troche fabule da sie zawsze inaczej rozwinac (zrobilem wszystkich ktorych sie da jedi xD) jedynke tylko 2.Ale to jest moja opinia i mozecie sie z nia niezgodzic.PS. Kotor I mial jeden duzy plus - byl trudniejszy, zwlaszcza poczatkiPS2. przepraszam za bledy ortograficzne :P

Usunięty
Usunięty
21/07/2008 22:48

Jesteś pewien, że to tylko wina Obsidianu? Może właśnie chcieli stworzyć coś "wielkiego", a poprzez naciski LA dostaliśmy jedynie te niedopracowane 15h?




Trwa Wczytywanie