Kolejny producent pod kreską - THQ; firma kasuje sieciowe projekty

Grzegorz Bonter
2011/02/03 15:43
9
0

Ostatnie 3 kwartały okazały się trudne także dla THQ. Wydawca gier zanotował kilkanaście milionów strat.

Kolejny producent pod kreską - THQ; firma kasuje sieciowe projekty

Kolejna firma nie najlepiej wypada w swoim finansowym podsumowaniu. Tym razem mowa o THQ, które w opublikowanych dokumentach odnotowało za minione 3 kwartały stratę w wysokości aż 14,9 miliona USD. Dla porównania, w minionym roku podatkowym THQ chwaliło się 512 tysiącami USD zysku.

Jeżeli chodzi o wartość sprzedaży, to zmniejszyła się ona z 356,7 milionów USD w roku poprzednim do 314,6 milionów USD. Nic więc dziwnego, że THQ zachowuje się jak dziewczę, które stanęło na wadze i odkryło, że nazbierało się jej nieco dodatkowej masy przez święta. Za okno poleciała część łakoci firmy - na pierwszy ogień poszły sieciówki Company of Heroes Online oraz WWE Online. Przy czym o zamknięciu tego pierwszego pisaliśmy wczoraj (czytaj: Company of Heroes Online idzie do piachu 31 marca).

"Udało nam się osiągnąć dobry wynik w trzecim kwartale głównie dzięki naszemu nowemu uDraw GameTablet, który sprzedał się w liczbie 1,2 miliona sztuk. Ta nowa marka daje THQ nowe szanse rozwoju związane z kreatywną rozrywką" - powiedział szef THQ, Brian Farrell.

GramTV przedstawia:

Jeżeli teraz zastanawiacie się, czym jest ten uDraw GameTablet, niech za wyjaśnienie posłuży oficjalna strona urządzenia.

Czy THQ jest zatem w tarapatach? Wydaje się, że nie jest jeszcze tragicznie. W blokach startowych do wydania w czwartym kwartale ustawiły się Homefront, WWE All Stars oraz Blob 2. Do tego na rok podatkowy 2012 zaplanowano premiery Red Faction Armageddon, Warhammer 40,000 Space Marine, MX vs. ATV Alive.

Komentarze
9
Zekzt
Gramowicz
03/02/2011 18:45

Dnia 03.02.2011 o 17:46, bonescraper napisał:

Mylisz się. MMO z miesięczną subskrypcją które przynosi zyski (100k + graczy) to maszynka do robienia pieniędzy.

A to ciekawe że tak wiele firm narzekała w ostatnim roku że ich onlineówki nie zwróciły nawet kosztów produkcji =)

Usunięty
Usunięty
03/02/2011 18:00

Muszą zabrać za prace, wypościć coś extra wtedy się poprawi.

Usunięty
Usunięty
03/02/2011 17:46
Dnia 03.02.2011 o 17:07, Pietro87 napisał:

blablabla

Mylisz się. MMO z miesięczną subskrypcją które przynosi zyski (100k + graczy) to maszynka do robienia pieniędzy. Dlatego EA nadal utrzymuje serwery DAoC i WaR. WaR ma właśnie bazę graczy na poziomie +/- 100k, ale nadal przynosi EA dochód. MMO to bardzo dobry pomysł na podłatanie finansów. Na dodatek najlepiej gdy nie jest zbyt oryginalne, bo oryginalne pomysły często stają się niewypałami (APB, Auto Assault etc.). Dlatego najprawdopodobniej nadchodzącemu RIFTowi uda się zamieszać troszkę na rynku (tzn nie okaże się niewypałem i ogólnie poradzi sobie, nie mam na myśli ofc detronizacji WoW). Ta gra właściwie to zbiór udanych koncepcji z WoW, WaR i Aiona z grafiką na miarę 2011 roku.




Trwa Wczytywanie