|AKTUALIZACJA 6| Tematem najnowszego wydania Game Informera jest „RPG nowej generacji”, czyli Wiedźmin 3: Dziki Gon (ang. The Witcher 3: Wild Hunt). Nasz stary, poczciwy Geralt zapuszcza brodę...
Gigantyczny, otwarty świat, mnóstwo zadań do wykonania, ważne wybory fabularne łącznie z możliwością odcięcia się od wątku głównego i wiedźmin Geralt, który nareszcie sobie wszystko przypomniał...
A oto lista informacji:
Nad projektem pracuje dwa razy większy zespół niż nad poprzednią częścią
Nie będzie rozdziałów, aktów ani innych, sztucznych przerywników
Geralt nie będzie już miał zaników pamięci i spróbuje odzyskać utraconą miłość, będzie działał w imieniu imperiów północy, które żądają niepodległości i zmierzy się z Dzikim Gonem
Ekipa czuła, że w Wiedźminie brakuje nieskrępowanej wolności i otwartego świata jak w Skyrimie
Walka z grzbietu konia nadal jest w fazie testów, nie jest jeszcze pewne, czy znajdzie się w grze
Statki będą unosić się na wodzie – będą podlegać prawom fizyki i realistycznie reagować na fale
Geralt może podróżować od jednego krańca świata do drugiego bez widocznego wczytywania świata dzięki RED engine 3
Świat gry będzie 40x większy niż w poprzedniej grze (o 20% większy niż w Skyrimie)
By przemierzyć konno świat od jednego krańca do drugiego, potrzebne będzie 30-40 minut
Można podróżować na piechotę, konno lub łodzią
Do każdej odkrytej lokacji będzie można się błyskawicznie przemieścić dzięki systemowi szybkiej podróży
Jak mówi reżyser, Konrad Tomaszkiewicz, celem twórców jest zapewnić wysoką jakość misji, przerywników filmowych i najważniejszych momentów
Ciekawe miejsca i piękne widoki zawsze będą w zasięgu wzroku, będzie na czym zawiesić oko
Gracze będą zachęcani do zwiedzania zatęchłych jaskiń, wiosek zmagających się z trudnościami i niszczejących ruin
Wiedźmin 3 zaoferuje ponad 100 godzin ręcznie zaprojektowanych misji
Zadania, między innymi, będą polegały na udzielaniu pomocy mieszkańcom albo prawowitym królom Skellige
Polowanie na potwory będzie przygodą, źródłem dochodów oraz zapewni zdobywanie unikatowych nagród
Będzie można brać udział w różnych mini-grach, w zależności od rejonu i otrzymywać za to wyjątkowe nagrody, ale nie będzie to wymagane, by ukończyć fabułę
Przykładowo, w Skellige zawody będą polegały na rzucaniu nożami
Potwory, bandyci, kupcy czy zwierzęta będą atakować każdego, kogo uznają za wroga
Nie będzie level-scalingu
Oczywiście, nie zabraknie nagród i zdobywania poziomów za walki z potworami czy ludźmi
Trzy różne aspekty opowieści - polowanie na potwory i zajmowanie się drobiazgami, sytuacja polityczna i poszukiwanie przez Geralta swojej miłości
Poza wykonywaniem zadań głównych będzie można swobodnie polować na potwory, wytwarzać przedmioty i zajmować się pobocznymi questami
W grze sytuacja polityczna i atak Nilfgaardu zostaną przedstawione w głównym wątku, obejmującym najważniejsze obszary: Skellige, Novigard i Ziemię Niczyją
Każdy rejon ma osobny wątek fabularny
Można zupełnie nie przejmować się wątkiem głównym, ale należy liczyć się z konsekwencjami – jest to jeden z możliwych wyborów
Różnorodne wątki w fabule będą się przeplatać i nawzajem uzupełniać
Nie trzeba będzie robić nic poza wątkiem głównym, by ukończyć grę
Po ukończeniu pewnych wątków w pewien sposób będzie można uzyskać pomoc podczas ważnej walki od sojusznika zdobytego w Skellige
Najważniejsze wydarzenia wątku głównego będą wpływać na sytuację w świecie. Przykładowo: jeśli jakimś wieśniakom grożą bandyci, zadanie może zniknąć po pewnych zdarzeniach, jeśli gracz im nie pomoże
Efekty pogodowe są dynamicznie generowane i w pełni modelowane jako chmury charakteryzujące się objętością, a nie namalowane na płaszczyźnie nieba
W przeciwieństwie do poprzedniej części, Geralt spotka społeczności i pojedyncze osoby, które mają problem z potworami
Tym razem nie ma misji przypominających kontrakty
Lewy trigger na padzie włącza zmysły wiedźmińskie
Po zbadaniu miejsca zbrodni można zdobywać informacje i je gromadzić, ich źródłem będą też mieszkańcy
Gracz będzie otrzymywał wskazówki – np. wiedźmin będzie do siebie mamrotał albo podpowiedź zostanie przedstawiona w sposób wizualny, na przykład w postaci sceny z przeszłości
Pora dnia i inne warunki będą wpływały na pojawianie się potworów i ich zdolności
Podczas walki będzie można trafiać w czułe punkty w zależności od wiedzy na temat potwora i użytej taktyki
Twórcy zastanawiają się jeszcze, w jaki sposób podczas walki będą wykonywane ataki specjalne i nad sekwencjami QTE w zwolnionym tempie
Z pokonanych potworów będzie można zbierać składniki alchemiczne (niedostępne nigdzie indziej), składniki potrzebne w rzemiośle, unikatowe przedmioty, eliksiry i mutageny
Dzięki mutagenom Geralt zdobywa specjalne moce i rozwija je
W grze postawiono na głębsze uczucie, nie na przelotne romanse – relacje damsko-męskie zostaną potraktowane w sposób dojrzały, tak jak w „dwójce” - nie będzie można kolekcjonować kart
Decyzje podejmowane w Wiedźminie 3 będą tak samo ważne, jak w "dwójce", ale ponieważ świat gry jest otwarty, nie będzie się całkowicie zmieniał pod wpływem działań gracza
W zależności od ważnych decyzji, gracz zostanie postawiony w innych sytuacjach i będzie mógł rozegrać specjalne wątki fabularne
Mechanika gry zostanie oparta o poprzednie części, ale zmieni się wiele szczegółów
Zajęto się problemem coraz mniejszego poziomu trudności
Walka została przeprojektowana, by zapewnić płynność
Geralt będzie miał 96 różnych animacji w walce (w poprzedniej grze było 20)
Kamera została tak zaprojektowana, by w kadrze przez cały czas znajdowało się największe zagrożenie
W walce zostały wprowadzone trzy ważne zmiany, by rozwiązać problem utknięcia w zbyt długich animacjach
Każde naciśnięcie przycisku oznacza jedno uderzenie, a każdy ruch wymaga mniej więcej tyle samo czasu na wykonanie
Można w każdej chwili przerwać wykonywaną akcję, by zrobić unik lub zablokować cios
Geralt może nadal blokować i robić uniki, jeśli skończy mu się wytrzymałość, ale będzie tracił równowagę
Twórcy chcieli, by walka była „bardziej osobista”
W Wiedźminie 2 biegało się cały czas, w „trójce” się chodzi, ale ataki są bardzo szybkie; przeciwnicy również nie biegają, ale mogą m.in. szarżować
Unik w postaci przewrotu zastąpiono piruetem, który jest równie skuteczny
Ataki są szybsze niż w Wiedźminie 2
Przeprogramowano inteligencję przeciwników
Nie ma oskryptowanych walk z bossami
Geralt zmierzy się z lodowym gigantem
Około 12 różnego typu przedmiotów, z którymi można wykonać interakcję. Na przykład można rozdrażnić osę znakiem Aard, by odwrócić uwagę wroga albo rozproszyć rój znakiem Igni, gdy zacznie sprawiać problem
Znaki zostały unowocześnione - każdy znak po zainwestowaniu w drzewko rozwoju może zmienić swoje działanie. Każdy znak posiada podstawową formę, np. Igni wygląda jak płomień z miotacza. Igni po rozwinięciu zmienia się w obszarowy atak rażący wszystko dookoła, a niewielką pułapkę Yrden można zmienić na spore pole zwalniające wrogów. Co ważne po ulepszeniu można używać też podstawowych form znaków
Dwa pozostałe drzewka rozwoju są powiązane z mistrzostwem walki mieczem oraz alchemią
W przypadku walki mieczem odblokowuje się nowe ciosy i takie elementy, jak zwiększona wytrzymałość czy parowanie
W przypadku alchemii odseparowano mechanikę mutacji od zdobywania kolejnych poziomów
Specjalizacja w alchemii zależy głównie od eliksirów
Zarówno konia, jak i łódź można ulepszyć
Gracze mają dostęp do skrzyni zarówno przy swoim koniu, jak i w gospodach
Zespół jest świadom, że zarządzanie ekwipunkiem w „dwójce” było niewygodne, tym razem będzie inaczej
Wytworzone przedmioty można personalizować
Niektóre składniki można zastąpić innymi, podobnymi - przykładowo, zamiast skóry można wykorzystać łuski potwora, co ma wpływ na właściwości tworzonego przedmiotu
Unikatowe komponenty można znaleźć podczas polowania na potwory albo wykonując zadania
Użycie ich, korzystając ze specjalnej recepty, pozwala na stworzenie potężnego artefaktu
Każdy element zbroi ma unikatowy wygląd
Zbroja prezentuje się lepiej, poprawiono także symulację ruchu ubrań
Można odwiedzić fryzjera i zmienić Geraltowi uczesanie
W grze nie zabraknie rozwiązywania zagadek
Wiedźmin 3 ukaże się w 2014 roku na PC i "wszystkich najnowszych konsolach". CDPR nie mówi wprost o next-genach, ale możemy przypuszczać, że chodzi właśnie o nie. Na okładce gra została określona mianem „RPG nowej generacji”.
Aktualizacja 1:
GameInformer udostępnił nagranie dokumentujące wizytę dziennikarzy pisma w studiu CDP Red - prócz wypowiedzi twórców można na nim zobaczyć również szkice koncepcyjne i efekty sesji motion capture:
Aktualizacja 2:
Na oficjalnym facebooku gry pojawił się nowy artwork:
To samo ale po polsku. Miejmy nadzieję, że te dodatkowe kilka miesięcy wyjdzie grze na dobre http://thewitcher.com/news/view/730
Usunięty
Usunięty
11/03/2014 18:32
Wiedzmin przeniesiony na Luty 2015!Release Date of The Witcher 3: Wild Hunt – An Open LetterEver since we started working on the third installment in The Witcher franchise, it has been our aim to produce a title that would take our 11 years of experience in creating RPGS and distill them into a quintessence, into a game that would effectively crown those years. At the same time, we have wanted The Witcher 3: Wild Hunt to expand creative boundaries, set new benchmarks, develop the genre as a whole. Ultimately, you, the players, must get an unforgettable adventure to experience in a vast, open world – and that’s most important. We’ve created a story that flows naturally, cinematically, rendered it in amazing sound and visuals, while preserving full freedom of choice – all for you. We knew this to be an ambitious plan, but believed we could achieve it by bringing together our team with its creative energies and current gaming platforms with their technical capabilities. A project this vast and complex would inevitably require special care in its final stages, manual fine-tuning of many details, thorough testing time and again.We recently reexamined what we had achieved thus far, and faced a choice about the game’s final release date. The decision we made was difficult, thoroughly considered, and ultimately clear and obvious. We could have released the game towards the end of this year as we had initially planned. Yet we concluded that a few additional months will let us achieve the quality that will satisfy us, the quality gamers expect from us. Consequently, we have set the release of The Witcher 3: Wild Hunt for February 2015.Dear gamers - we know many of you would have liked to play The Witcher 3 sooner, as soon as possible, even. We’re sorry to make you wait longer than you, or we, initially assumed you would. At the same time, we believe the game will prove to be worth the wait and meet the expectations you have of us. We believe The Witcher 3: Wild Hunt will be an exceptional RPG, one of the best, providing many hours of wonderful entertainment.Dear shareholders – we are aware of the responsibility that rests with us and thank you for the trust you have granted us thus far. We firmly believe that quality – more than any other factor – determines a game’s success, and that the decision we have made is thus equally valid in business terms.The Board of CD PROJEKT S.A.
Usunięty
Usunięty
21/11/2013 19:28
Dnia 21.11.2013 o 18:20, Hizur napisał:
>/.../
Przecież wydano niedawno kolejną książkę? Pamiętaj, że zachowanie ciągłości fabularnej nie było by właściwie możliwe ze względu na podejście Sapkowskiego.