Pierwsze półrocze w Japonii pod znakiem Nintendo i 3DS-a

Patryk Purczyński
2013/07/24 08:12
8
0

W Kraju Kwitnącej Wiśni najokazalej kwitnie sprzedaż gier na przenośną konsolę Nintendo, 3DS. Co ciekawe, wyraźnych różnic nie ma w zainteresowaniu tytułami na Wii i Wii U oraz PS Vitę i PSP.

Pierwsze półrocze w Japonii pod znakiem Nintendo i 3DS-a

Magazyn Famitsu opublikował zestawienie najpopularniejszych gier w pierwszym półroczu na terenie Japonii z podziałem na poszczególne konsole. Zdecydowanie najlepiej wiedzie się produkcjom tworzonym na 3DS-a - one jako jedyne były w stanie przekroczyć barierę miliona sprzedanych kopii we wspomnianym okresie. Nieźle stoją też akcje tytułów trafiających na PlayStation 3, choć do produkcji z przenośnej konsoli Nintendo dzieli je przepaść.

Wśród producentów gier bryluje oczywiście Wielkie N, któremu udało się sprzedać ponad pięć milionów egzemplarzy ze swojego katalogu. W Kraju Kwitnącej Wiśni wciąż na dobre nie zadomowiły się natomiast nowe konsole: Wii U i PS Vita. Świadczy o tym fakt, że sprzedaż gier przeznaczonych na te platformy kształtuje się podobnie jak na ich poprzedniczkach: Wii i PSP.

Poniżej prezentujemy szczegółowe dane.

Sprzedaż gier z podziałem na wydawców:

1. Nintendo – 5,19 miliona
2. Namco Bandai – 3,48 miliona
3. Square Enix – 2,06 miliona
4. Konami – 1,20 miliona
5. Capcom – 1,12 miliona

3DS

1. Animal Crossing: New Leaf – 1.37 miliona
2. Dragon Quest VII – 1.21 miliona
3. Tomodachi Collection – 1.20 miliona

Wii U

1. New Super Mario Bros. U – 140 tys.
2. Nintendo Land – 110 tys.
3. Dragon Quest X – 70 tys.

GramTV przedstawia:

Wii

1. Taiko Drum Master – 190 tys.
2. Mario Party 9 – 50 tys.
3. Wii Sports Resort – 40 tys.

PS3

1. Metal Gear Rising: Revengeance – 440 tys.
2. One Piece: Pirate Warriors 2 – 390 tys.
3. Dynasty Warriors 7 – 320 tys.

PS Vita

1. Soul Sacrifice – 180 tys.
2. Senran Kagura: Shinovi Versus – 130 tys.
3. Toukiden – 120 tys.

PSP

1. Sword Art Online Infinity Moment – 190 tys.
2. Pro Baseball Spirits 2013 – 150 tys.
3. Summon Night 5 – 120 tys.

Komentarze
8
Usunięty
Usunięty
24/07/2013 19:23
Dnia 24.07.2013 o 09:02, Mr_Spike napisał:

Trochę niejarzę dlaczego wiiU tak słabo idzie. Przecież to trochę taki duży i stacjonarny 3DS...

Odpowiedź prosta - gry. 3DS też słabo sobie radził przez pierwszy rok, potem jak posypały się gra jedna za drugą to nagle zaczął sprzedawać tysiące tygodniowo.W każdym razie mam nadzieję, że teraz coś drgnie w tym temacie. Zapowiedzi są fajne, a Pikmin 3 wygląda bajecznie i zgarnia wysokie noty - na eurogamerze użytkownicy po 9/10 dla Pikmina zapytali czy EG zaczyna lubić WiiU, bo póki co to Luigi U i któraś poprzednia jedynie 7 (bo w przypadku Nintendo to są 'jedynie' 7).

Dared00
Gramowicz
24/07/2013 12:54
Dnia 24.07.2013 o 11:05, scyzor napisał:

Nintendo dużo na projekt Wii U nie wydało, w przeciwieństwie do MS i Sony. Konsola jest tania w produkcji

Z tego co pamiętam, to Nintendo dopłaca (a przynajmniej dopłacało przy premierze) do każdego WiiU i mówiło, że zysk mają dopiero, gdy użytkownik kupi bodajże dwie gry.

Usunięty
Usunięty
24/07/2013 11:05

Szału nie ma jeśli chodzi o Wii U, ale tragedii też nie ma. Jak wydadzą kolejne dobrze zrobione tytuły, które korzystają z funkcji które do konsoli władowali to będzie jeszcze lepiej. Nintendo dużo na projekt Wii U nie wydało, w przeciwieństwie do MS i Sony. Konsola jest tania w produkcji, nie muszą od razu przejąć Europy i USA, dobra sprzedaż w Japonii uratuje im tą konsole, a zarabia cały czas i to mocno 3DS, a także Wii. W te święta dostaniemy konsole PS4 i XB1 praktycznie bez gier, na x-a pójdzie z grubych tytułów Forza5, ale nie każdy lubi te klimaty. Pozostałe raczej nie zabijają. Wii U będzie już miało sporą bibliotekę mocnych, nie takich drogich tytułów. Problemem nie są konsole nowej generacji, ale current-geny, które graficznie praktycznie w ogóle nie odstają, a mają dziesiątki genialnych gier. W przygotowaniu takie hity jak GTA5 czy GT6 :). Sam biorę X One, ale dopiero jak gry osiągną normalne dla mnie ceny rzędu 100-130 zł, wtedy upłynnię X360 z biblioteką kilkudziesięciu gier; może dorwę jakieś tanie PS3 i nadrobię kilka ciekawych tytułów. Ale 1700-2100 w konsole i na starcie po 250 za grę, którą przejdę w ciągu tygodnia to słaba oferta, bo przez miesiąc musiałbym dla takiego projektu jeść torf i popijać deszczówką :). I tu Nintendo daje ciała, bo jakby wyceniło WiiU na kwoty rzędu 900-1000 zł w przeliczeniu, to by zupełnie inne wolumeny konsol sprzedała i szybko powetowaliby to sobie z marż na grach... Ryzykują że w Europie i USA każdy zapomni o tej konsoli...




Trwa Wczytywanie