Sztuczna Inteligencja w Forza Motorsport 5 będzie uczyć się od graczy

Paweł Pochowski
2013/11/13 17:50
6
0

A ich style jazdy podzieli na siedem różnych kategorii.

Sztuczna Inteligencja w Forza Motorsport 5 będzie uczyć się od graczy

Forza Motorsport jest niesamowitą grą wyścigową, która jak dotąd znalazła sobie miliony fanów. Żadna produkcja nie jest pozbawiona wad lub słabych punktów, w przypadku Forzy zawsze narzekano na Sztuczną Inteligencję, która trzymała się co okrążenie identycznej linii przejazdu i rzadko pozwalała sobie na jakiekolwiek ryzykowne, odbiegające od normy zachowania.

Wraz z Forza Motorsport 5 problem ten spada w przepaść. Twórcy stworzyli system Drivatar - sztuczną inteligencję, która uczy się zachowań od graczy. System ten będzie przechowywany w chmurze, jego zadaniem będzie obserwacja toru jazdy graczy oraz ich zachowań na torze, a następnie próba uczenia się od nich prowadzenia samochodu. Żeby nie było zbyt trudno - przeciwnicy zostaną podzieleni na siedem poziomów trudności, które odzwierciedlać będzie zarówno słabszych jak i lepszych graczy. Co ważne, a obiecuje to sam Dan Greenwalt, Drivatar nie będzie uczył się od trolli czy oszustów. Oto, co ma on do powiedzenia na temat poszczególnych poziomów.

- Rzeczą bardzo interesującą jest to, że lepsi nie tyle jeżdżą szybciej, co zupełnie inaczej. Szybki kierowca stara się jechać czysto, ścinać mocniej zakręty, o wiele lepiej potrafi sobie radzić z autem, jeździ bardziej gładko. Kiedy więc zmienisz poziom trudności wyścigi zmieniają się całkowicie, a wszystko to pochodzi od prawdziwych ludzi - nie zostało zaprogramowane przez nas - tłumaczy Greenwalt. Jak jednak zauważa, SI nie będzie kopiować nieeleganckich zachowań.

GramTV przedstawia:

- Ludzie tną zakręty i Drivatar także się nauczy gdzie i jak dokonać tego właściwie. Ale nie pozwolimy mu wjeżdżać prosto w ciebie. Z reguły jednak dzieje się coś takiego, wiele osób to robi - wpychają się przed SI, a następnie ostro hamują (np. przed zakrętem - dop. red.) i dostają uderzenie. I lamentują "konsolowy przeciwnik mnie uderzył!". My im na to odpowiadamy, że przecież SI korzysta z właściwego dla ludzi czasu reakcji i prowadzi z zachowaniem zasad fizyki, naturalnie więc, że w nich uderzyło. Nie miało innej opcji, kiedy zajechałeś mu drogę i gwałtownie zahamowałeś - tłumaczy Dan.

Wygląda na to, że Drivatar może być bardzo fajnym systemem, który sprawi, że w końcu SI będzie jeździć jak trzeba. Jest to także jedno z ciekawszych zachowań promowanej przez Microsoft wirtualnej chmury obliczeniowej dostępnej dla twórców. O tym, jak w praktyce będzie wyglądać ściganie się z SI trenowanym przez samych graczy dowiemy się już niedługo.

Komentarze
6
Usunięty
Usunięty
13/11/2013 21:03

Oo, dobre :D Fajna rzecz, gdyby to rzeczywiscie dobrze dzialalo to chcialbym to miec w kazdej samochodowce tego typu ^^ No no, czekam na opinie pierwszych wlascicieli :)A, bylbym zapomnial: http://24.media.tumblr.com/tumblr_m5u7ervZoO1ryf7dio1_500.gifZ chmura nie ma zartow ^^

Usunięty
Usunięty
13/11/2013 21:03

Oo, dobre :D Fajna rzecz, gdyby to rzeczywiscie dobrze dzialalo to chcialbym to miec w kazdej samochodowce tego typu ^^ No no, czekam na opinie pierwszych wlascicieli :)A, bylbym zapomnial: http://24.media.tumblr.com/tumblr_m5u7ervZoO1ryf7dio1_500.gifZ chmura nie ma zartow ^^

Usunięty
Usunięty
13/11/2013 20:45
Dnia 13.11.2013 o 19:31, diabolo20 napisał:

Tak będzie się uczyć i jeszcze za nas lekcje odrabiać MOC KONSOL

Nie wiem jak moderatorzy mogą tolerować te twoje bezsensowne, prowokujące posty w każdym temacie dotyczącym konsol. Człowieku masz jakieś problemy w życiu? Jakiś Xbox na głowę ci spadł czy co?




Trwa Wczytywanie