Opcja płacenia za mody do Skyrima wycofana z Steam Workshop

Paweł Pochowski
2015/04/28 09:40

Jeżeli chcieliście dorobić się wydając jakiś mod do Skyrima - nic z tego. Opcja płacenia za mody zostanie wycofana z warsztatu tej gry.

Opcja płacenia za mody do Skyrima wycofana z Steam Workshop

- Usuniemy możliwość płacenia za mody z Steam Workshop dla gry Skyrim. Każdemu, kto wydał tam swoje pieniądze, przyznamy zwrot pełnej kwoty. Rozmawialiśmy już z Bethesda i oni zgadzają się co do tej decyzji - czytamy w oświadczeniu wystosowanym przez Steam. W dalszej części możemy przeczytać o tym, że Valve decydując się na ten krok "nie wiedziało co dokładnie czyni". Firma broni się, że jej decyzja o wprowadzeniu opcji sprzedawania modów wzięła się chęci pomocy ich twórcom. By mogli oni poświęcić się tej pracy w stu procentach, a ponadto, by społeczność graczy mogła liczyć na lepsze wsparcie od modderów. Wreszcie przechodzą do tego, że być może ustabilizowana i rozwinięta od lat społeczność osób modyfikujących Skyrima nie była najlepszym miejscem do tego, by przetestować nową funkcję.

Wygląda więc na to, że możliwość płacenia za mody powrócili, tyle że już w innej grze. Swoją drogą, twórcy niektórych płatnych modów do Skyrima skarżyli się, że gracze wysyłają im obelgi, wiadomości z wyzwiskami, a nawet śmiertelne groźby. Być może następnym razem spowoduje to, że modderzy nie będą chętni do testowania opcji sprzedawania stworzonych przez siebie modyfikacji.

GramTV przedstawia:

Przypominamy, że opcja pobierania opłat za modyfikacje od samego początku wzbudziła sporo kontrowersji. Gracze mieli pretensje m.in. o to, że twórcom modów przypada jedynie 25 procent kwoty zapłaconej przez graczy, a także, że chcąc zarabiać na swoim modzie trzeba zgodzić się na przekazanie praw autorskich na rzecz Valve.

Komentarze
38
Zekzt
Gramowicz
29/04/2015 12:29

Zarobili by.Załóż sobie hipotetycznie, że cofamy się do premiery Skyrima a Beth ogłasza, że mody można monetyzować.Teraz zobacz sobie jak dobrze sprzedają się gówniane małe DLC, ot chociażby takie ze skinami czy drobnym nowym ekwipunkiem.Przyrównaj do tego topowe mody do skyrima, niektóre dające naprawdę świetny content, jak chociażby wspominane SkyUI, Immersive Armors, Immersive Weapons, Falskar, The Dance of Death itp itd.Content tych modów jest wart zapłacenia za nie, ich autorzy dorobili sobie przez lata całkiem nieźle na dotacjach i nawet to pokazuje, że ludzie by zapłacili.Zapłacili ale na uczciwych zasadach nie wstecznie.Mogę się założyć, ze przy premierze kolejnego TESa płatne mody wrócą.Sam jako moder mam identyczne podejście do własnych modyfikacji - nie zamierzałem i nie zamierzam ich monetyzować. Mam przycisk donate i nic więcej mi nie potrzeba.Ale trzeba być imho lekko oderwanym od rzeczywistości, żeby twierdzić, ze mody do Skyrima by się nie sprzedawały. Obecnie się nie sprzedały bo wielki V zwyczajnie chciało nas wstecznie wydymać i na całe szczęście społeczność się nie dała [tak jak daje się robić w konia na małych DLC typu "zbroja dla konia"]. Kolejny TES pokaże, jak dobrze się sprzedadzą mody do niego [moim zdaniem nexusa i produkcji darmowych nie wygryzie to z rynku, ale przyjmie się na tyle dobrze, ze się na workshopie taka "moda na płatne mody" utrzyma]

Martimat
Gramowicz
29/04/2015 00:39

Mówiłem? Na szczęście nie zabrało to tyle czasu co wycofanie się z domu aukcyjnego w D3 Blizzardowi. Hwała i cześć za rozum społeczności... która wpłynęła na molocha...

Usunięty
Usunięty
29/04/2015 00:06

Absolutnie zgadzam się z Panem (nie wiem czy to nie przesada z tą formą grzecznościową, brzmi dziwnie), kotlecik5. Zresztą podziwiam Pana za modyfikację do NV, której dotąd nie zainstalowałem, ale którą widziałem nie tak dawno temu omawianą bodaj przez redaktora Myszastego na Gramie. Kawał dobrej roboty.A jeśli chodzi o Skyrim - sprawa jest znacznie prostsza niż wielu się wydaje. Już jakiś czas temu w Workshopie i na Nexusie bodaj również ukazał się mod ze zbrojami dla koni. Skyrim to niebezpieczna kraina...Bethesda nie mogła wytrzymać.




Trwa Wczytywanie