Na popularnym forum NeoGaf zamieszczono wpis zdradzający spore fragmenty zapowiedzi gry Gears of War 2, która ukaże się w majowym wydaniu magazynu Game Informer. A co konkretnie wiadomo dzięki tym informacjom?
W drugiej części GoW-a pojawią się nowe postaci. Pierwszą z nich będzie Tai Kaliso - uduchowiony i kontemplacyjny wojownik, którego charakter powinien wnieść mistyczny dynamizm do drużyny. Kolejną jest Presscot - przełożony pułkownika Hoffmana. Jego przemowa do żołnierzy przed ich niezwykle ryzykowną misją rozpocznie drugą część gry. Dizzy to z kolei kierowca pojazdu Derrick, którym Delta Squad przemierzała górskie szlaki. Ostatnią nową postacią jest zaginiona żona Doma Santiago, Maria. Znani z "jedynki" Cole i Baird pojawią się również w kontynuacji, jednak dopiero w dalszej jej części.
Dwóm głównym postaciom, a więc Marcusowi Feniksowi i Dominicowi Santiago, głosu użyczą odpowiednio John DiMaggio i Carlos Ferro. Twórcy obiecują większy autentyzm wypowiadanych kwestii. Zasadniczy wpływ ma tu odegrać zmiana techniki nagrywania dialogów.
Akcja gry rozpocznie się sześć miesięcy po wydarzeniach znanych z pierwszej części, tym razem prezentując znacznie dłuższy okres walki ludzi z Locustami. Fabuła zostanie utrzymana w cięższym, ciemniejszym tonie i bardziej zagłębi się ona w emocje i charakter poszczególnych postaci.
Sama rozgrywka nie będzie znacznie odbiegała od tej, którą gracze mieli okazje poznać w pierwszej części. Oczywiście pewne zmiany usprawniające przebieg gry zostaną wprowadzone, jednak wszyscy, którzy zetknęli się z pierwszą częścią, nie powinni przeżyć szoku przy okazji spotkania z "dwójką". Twórcy obiecują więcej ciężkich bitew z bossami. Ten element, zdaniem wielu komentatorów, był zbyt słabo eksploatowany w pierwszym GoW-ie. Cliff Bleszinski przekonuje, że znany z pierwszej części niezwykle groźny stwór Brumak (wystąpił tam w jednym z przerywników filmowych) nie będzie wcale stanowił tak dużego niebezpieczeństwa, jak nowe potwory.
Jednym z nowych pojazdów wojsk COG-u (Coalition of Ordered Governments) będzie czołg Centaur. Stanie się on niezwykle przydatny w walce z Locustami dzięki połączeniu - jak piszą dziennikarze magazynu Game Informer - najlepszych cech monster tracków i czołgów wojskowych.
Niewiele wiadomo za to w temacie trybu kooperacji. Głównym pytaniem nurtującym fanów w tym zakresie jest kwestia ewentualnego zwiększenia liczby graczy, mogących uczestniczyć w tego rodzaju rozgrywce (w pierwszej części mogło do niego przystąpić jedynie dwóch użytkowników). Twórcy zdradzili jedynie, że mnogość opcji w trybie kooperacji została bardzo zwiększona. Z kolei specyfika multiplayera wciąż pozostaje zagadką.
"Gears of War 2 jest realistyczny i wygląda tak potężnie i imponująco, jak tego oczekiwaliśmy. Jest większy i lepszy, niż wcześniej" - puentują dziennikarze magazynu Game Informer. Po tych słowach nie pozostaje nic innego, jak tylko czekać z niecierpliwością na premierę dzieła studia Epic Games na Xboksach 360 (to na razie jedyna platforma, na którą Microsoft planuje wydać grę). Ta zaś nastąpi pod koniec listopada bieżącego roku.