- Akcja gry będzie toczyć się 200 lat po wydarzeniach znanych z Obliviona, a gracz wskoczy w buty łowcy smoków
- Do wyboru będzie aż dziesięć ras, ale na początku rozgrywki nie wybierzemy konkretnej klasy postaci.
- Pojawią się profity, które zyskiwać będziemy co poziom. Będą one działać podobnie jak w serii Fallout. Po zdobyciu pięćdziesiątego poziomu doświadczenia zdobywanie kolejnych będzie znacznie powolniejsze.
- Przejście na wyższy poziom będzie wiązało się ze wzrostem liczby punktów życia. Do tego gracz sam zadecyduje, w którą cechę (magia, wytrzymałość, zdrowie) zainwestuje dodatkowe punkty.
- Pojawi się osiemnaście umiejętności dodatkowych
- Powróci system pięciu szkół magii: Illusion, Destruction, Conjuration, Alternation, Restoration.
- W grze pojawi się aż pięć dużych miast, ponadto dostępna będzie opcja szybkiej podróży między poszczególnymi lokacjami.
- W porównaniu do Obliviona wszelkie lochy będą znacznie bardziej rozbudowane
- Autorzy gry obiecują, że system level-scallingu (dopasowywanie siły potworów do poziomu umiejętności kierowanej przez nas postaci) ulegnie znacznej poprawie. Ma mieć to znaczący wpływ na rozgrywkę.
- Stawiane przed nami zadania mają być bardziej dynamiczne. W dodatku będą one ściśle związane z naszymi umiejętnościami. Dla przykładu
- Nasze działania będą miały realny wpływ na funkcjonowanie świata. Nawet takie akcje jak porzucenie przez nas broni mogą wywołać nieoczekiwaną reakcję NPCów - przykładowo ktoś zdecyduje się odnieść bohaterowi pozostawiony przez niego miecz. Możliwe jest również, że wirtualne postacie dosłownie pobiją się o niego. Innym przykładem jest dziedziczenie - zabijając właściciela sklepu możemy spodziewać się, że interesem zajmie się jego syn lub córka, którzy nie będą na nas patrzeć zbyt przychylnie.
- W grze pojawią się dzieci
- W Skyrim będziemy mogli zająć się uprawą roli, wykuwaniem nowych broni, robieniem pancerzy, a nawet... pracą w kopalni
- Zmiany nastąpią także w systemie walki. Autorzy zapowiadają, że w grze znajdą się finishery, czyli efektowne ciosy kończące walkę, a także możliwość dzierżenia dwóch rodzajów broni na raz! Mówi się także, że potyczki mają mieć również charakter taktyczny
- Naszymi przeciwnikami będą: zombie, szkielety, trole, giganty, lodowe upiory, ogromne pająki, smoki, wilki, a nawet mamuty i tygrysy szablozębne. To oczywiście jeszcze nie cały bestiariusz
- Inaczej wyglądały będą dialogi - na pewno możemy powiedzieć "do widzenia" wielkim gadającym głowom. Od teraz widzieć będziemy całą sylwetkę rozmówcy, który będzie się poruszał i gestykulował
- Bethesda bardzo chwali się nowym silnikiem graficznym, na którym hulać będzie Skyrim. To dzięki niemu możliwe było wprowadzenie wielu wspomnianych zmian. W grze zobaczymy m.in. realistyczne efekty pogodowe takie jak padający śnieg bądź wichury
- Z obietnic autorów wynika, że gra będzie wyglądała świetnie również w trybie TPP. Przypomnijmy, że w poprzedniej odsłonie serii był to wyjątkowo niedbale wykonany element
- Co ciekawe, możliwe będzie wyłączenie całego HUDa, co z pewnością pozwoli na jeszcze głębszą immersję w świat gry.
- Autorzy obiecują również, że tym razem nasz bohater... nie będzie mógł biegać do tyłu równie szybko, co do przodu.
Szykują się naprawdę spore zmiany w serii. Na papierze wszystko prezentuje się świetnie, ale jak będzie w praktyce? The Elder Scrolls: Skyrim ukaże się w sklepach 11 listopada bieżącego roku. Do tego czasu zobaczymy jeszcze nie jedną galerię i niejeden zwiastun tej produkcji. Będziemy Was informować o wszelkich nowinkach związanych z tą produkcją.