Damion Schubert z BioWare uważa, że gra zespołowa w MMORPG to hardkor. Mówi też o wyzwaniu, jakim jest przekonanie gracza solowego do spróbowania zabawy z innymi.
Damion Schubert z BioWare uważa, że gra zespołowa w MMORPG to hardkor. Mówi też o wyzwaniu, jakim jest przekonanie gracza solowego do spróbowania zabawy z innymi.
BioWare jest znane głównie z gier singleplayerowych, więc można zrozumieć, że pewne elementy MMO są dla nich wyzwaniem. Okazuje się, że firma uważa tryby zespołowe (jak na przykład rajdy) za hardkorowe. Mówi o tym Damion Schubert: "To hardkorowy gameplay. Gracze mają problem z opanowaniem i przyzwyczajeniem się nawet do pierwszych, najprostszych rajdów." Dla developera wyzwaniem jest tak zaprojektowanie gry, aby zachęcała osoby do tej pory unikające trybu multiplayer do spróbowania swoich sił w zabawie z innymi, aby poczuł się jako część drużyny. Schubert wymienił i opisał dziesięć powodów, dla których ktoś może chcieć grać samemu w MMO, jednocześnie podkreślając, że takie samotne wilki niekoniecznie są aspołeczni. "Gracze nie wyobrażają sobie bycie seryjnym zabójcą, jednak z łatwością wyobrażają sobie bycie Batmanem.". Twierdzi, że samotnicy są częścią społeczności i uważa również, że nie można być samotnym w grach single, gdyż nie dają możliwości zdystansowania się od kogokolwiek.
Jak sobie BioWare poradzi z wyzwaniami dowiemy się na jesieni, kiedy dojdzie do premiery Star Wars: The Old Republic.