- Risen 2 jest ukończony w ponad 80 procentach
- Pokierujemy tym samym, bezimiennym bohaterem co w pierwszej części
- Protagonista teraz żyje w małej przystani portowej o nazwie Caldera
- Świat gry składa się z kilku wysp
- Historia jest bardziej złożona; podjęte wybory mają różne konsekwencje
- Pojawią się starzy znajomi, jak Carlos czy Gregorius Steelbeard.
- Risenowi 2 bliżej do opowieści o piratach
- Będziemy mogli podróżować po różnych wyspach za pomocą statku (nie wiadomo czy będzie on naszą własnością)
- Na morzu żyją różne morskie potwory, które atakują statki
- Będzie opcja szybkiej podróży między wyspami
- Wyspy będą charakteryzowały się odmiennym klimatem, typem lokacjami i różnymi potworami
- Dostępne będą bronie palne
- Magia pozostanie
- To samo drzewko rozwoju, co w Risenie
- Poczujemy większy realizm niż w Risenie (z każdą skrzynią ma się wiązać jakaś historia)
- Świat będzie większy niż w pierwszej części
- Zadania poboczne będą bardziej złożone niż w Risenie
- Postacie są animowane techniką motion capture
- Modele NPC i potworów będą charakteryzowały się większą ilością szczegółów (m.in. bardziej realistyczne twarze)
- Bump mapping, chmury generowane w czasie rzeczywistym (w Risenie wykorzystano skybox)
- Nie będzie loadingów na wyspach i niewidzialnych ścian, jedynie krótkie loadingi przy zmianie lokacji
- NPC będą rozmawiać między sobą
- Dzień każdego NPC będzie rutynowy, jak w Risenie
- W nocy pojawią się inne potwory niż w dzień, jak w Risenie
- Spotkamy gnomy, minecrawlery, a także zupełnie nowe typy przeciwników, jak również zwykłe zwierzęta (np. małpy i dziki)
- Gra ukaże się również na PS3, a nie tylko na X360 i PC; premiera jeszcze w tym roku
Przed kilkoma godzinami zaprezentowaliśmy pierwsze screeny z Risena 2. Czas na kilka informacji dotyczących nowego dzieła studia Piranha Bytes.