Suzuki: Twórcy gier muszą skupić się na pomysłach, nie na grafice

Michał Ostasz
2010/12/07 22:17

Legendarny twórca Yu Suzuki, od zawsze związany z firmą SEGA, narzeka na współczesnych deweloperów. Mówi, że branża w pogoni za fotorealistyczną grafiką zapomniała o kreatywności.

Suzuki: Twórcy gier muszą skupić się na pomysłach, nie na grafice

Ojciec takich serii jak Virtua Fighter i Shenmue w wywiadzie udzielonym serwisowi 1UP powiedział:

Problemem, z którym borykamy się w tym momencie jest poświęcanie zbyt dużej uwagi oprawie graficznej nowych gier. Oszałamiająca grafika często oznacza wysoką jakość danego, ale jednocześnie sprawia, że jest on drogi w produkcji. Gry mają swoje zasady. Shogi mają zasady, szachy mają zasady, także piłka nożna - grasz w nią wraz z dziesiątką graczy i nie możesz używać w niej rąk. Powinniśmy skupić naszą uwagę na pomysłach i tworzeniu interesujących reguł rozgrywki, a nie zajmować się wyłącznie wizualiami.

Apel, który słyszeliśmy już jakieś milion razy? Niekoniecznie. Suzuki rozwija swą myśl.

GramTV przedstawia:

Także konsumenci muszą zacząć patrzeć na aspekty inne niż grafika. Powoli ten trend już się zmienia - spójrzmy tylko na fenomen gier sieciowych. Ale winić możemy także wymagania graczy. Jeśli mają oni opcję kupienia tytułu, w którym jest tysiąc samochodów lub takiej z dziesięcioma autami to oczywiście wybiorą tę, gdzie pojeździć mogą całym tysiącem.

Czyżby był to prztyczek w nos dla ekipy Yamauchi-sana. Hmm, wspomniany tysiąc mówi chyba sam za siebie. Trudno nie przyznać Suzukiemu racji, z drugiej jednak strony nie wydaje Wam się, że ten Japończyk przespał start usług Xbox Live Arcade i PlayStation Network?

Komentarze
26
Usunięty
Usunięty
08/12/2010 16:12

Thanks you, Captain Obvious!

Usunięty
Usunięty
08/12/2010 16:11
Dnia 08.12.2010 o 10:31, Muradin_07 napisał:

Dlatego np. ja ciągle gram w UTIII i mówię że grafika jest uber zajebiaszcza pomimo paru dobrych lat od jej wydania. Po co mi CryEngine jeżeli tak naprawdę mi nie pójdzie ta super grafika i muszę grać na średnich, a żeby się nie cięło na niskich... i i tak nie zobaczę jakiś super fajerwerków i nie pobawię się w kocham nie kocham z liśćmi drzew... XD

Właśnie o to mi chodzi. Grafika nie jest najważniejsza, a cała wypadkowa co gra oferuje.UT3>Crysis

Usunięty
Usunięty
08/12/2010 14:59

O tak tu się zgodzę ... zrobią dobrą grafikę ale grę, która zapewni 4 godziny rozgrywki a sprzedadzą ją za taką samą cenę jak gry, które zapewniają po 10-12 godzin rozgrywki.Poza tym dużo gier opartych na tym samym pomyśle trochę inaczej zrobionych i nazwanych ...




Trwa Wczytywanie