David Champagne, główny programista gry Assassin’s Creed II udzielił wywiadu serwisowi PC Games Hardware. Rozmowa dotyczyła wyłącznie warstwy wizualnej pecetowego wydania przygód Ezio Auditore da Firenze.
Przede wszystkim David Champagne poinformował, że Assassin’s Creed II na PC jest konwersją z konsoli Xbox 360 i korzysta z tego samego silnika renderowania, co wersja na platformę Microsoftu, dlatego też w grze zaimplementowano jedynie obsługę DirectX 9. Gdyby zdecydowano się na nowsze wersje bibliotek DirectX, premiera Assassin’s Creed II odbyła się znaczniej później. Poza tym twórcy bronią się statystykami – 40 procent graczy nadal korzysta z systemu operacyjnego Windows XP, który wspiera jedynie DirectX 9. Nową galerię, przedstawiającą Assassin’s Creed II na PC w DX 9 znajdziecie tutaj.
Kilka miesięcy, które dzieli debiut konsolowego i pecetowego Assassin’s Creed II, programiści UbiSoftu poświęcili na maksymalne dopracowanie edycji PC. Celem twórców było przygotowanie konwersji, która będzie działała na wszystkich możliwych konfiguracjach. Dużo czasu spędzono nad poprawą wydajności wersji PC obsługującej wielordzeniowe procesory. Edycja na komputery osobiste wspiera także wyższe rozdzielczości niż konsolowe wydania oraz 8x multi-sampling (2x w wersjach na Xboksa 360 i PlayStation 3).
Assassin’s Creed II bazuje, rzecz jasna, na technologii wykorzystanej w pierwowzorze. Na potrzeby kontynuacji doczekała się wielu usprawnień: począwszy od Sztucznej Inteligencji, przez projekty poziomów, system dnia i nocy, grę światła i cienia, a skończywszy na grafice.
Data premiery Assassin’s Creed II została wyznaczona na 4 marca. W pudełku oprócz podstawowej wersji gry znajdziemy także dwa DLC (Battle of Forli i Bonfire of the Vanities), za które chętni posiadacze Xboksa 360 i PlayStation 3 muszą zapłacić. Przypomnijmy, że znamy także wymagania sprzętowe.
UbiSoft pracuje już nad kolejnym Assassin’s Creed, którego bohaterem będzie Ezio Auditore de Firenze, a akcja przeniesie nas do Rzymu.