To, że Bioshock 2 będzie zawierał tryb multiplayer, wiadomo od dawna. Wątpliwości budziło jedynie udostępnienie serwerów dedykowanych. 2K Marin ujawniło właśnie, że nie zostaną one wprowadzone. "Przy produkcji gry na wszystkie elementy jest ograniczona ilość czasu" - tłumaczy Elizabeth Tobey, menedżer ds. społecznościowych w 2K.
Przypomina ona, że w pierwszym Bioshocku nie było podbudowy do stworzenia trybu sieciowego, dlatego kod programiści musieli tworzyć od podstaw. Trzeba było zatem wybrać odpowiednią ścieżkę między dopracowaniem technologicznym a oczekiwaniami graczy. "Albo starasz się zrobić wszystko, a potem czujesz, że żadnej z tych rzeczy nie dokończyłeś, albo skupiasz się na mniejszej liczbie spraw - tak jak my zrobiliśmy tworząc przystępny multiplayer" - argumentuje.Fani rozgrywki sieciowej zapewne ucieszyli się z dołączenia do gry BioShock 2 trybu multiplayer. Jest i gorsza wiadomość - 2K nie udostępni serwerów dedykowanych.