W internecie pojawiły się skany niemieckiego miesięcznika PC Gamer. Najważniejszym artykułem lutowego numeru jest z pewnością materiał dotyczący Crysis 2. Na dziesięciu stronach zapowiedzi znajdziemy pierwsze szczegóły dotyczące gry, ale nie tylko. Znalazły się tam także wrażenia z dema Crysis 2, w które redaktorzy PC Games mogli zagrać na Xboksie 360. Autorzy strony inCrysis postanowili podsumować informacje zawarte w artykule.
Uwaga! W poniższym tekście znalazły się spoilery! Czytasz na własną odpowiedzialność!
- Rok 2023, trzy lata po wydarzeniach z Crysis, obcy zamienili znaczną część naszego globu w pole bitwy - Rio, Londyn, Tokyo, Nowy Jork zostały zaatakowane i praktycznie całkowicie wyludnione.
- Obcy wysyłają do miast sondy, przy okazji patrolując teren za pomocą statków kosmicznych.
- Nowy Jork będzie wyglądał prawie tak jak w rzeczywistości - będziemy mieli oczywiście do czynienia ze znacznymi zniszczeniami. Podczas gry odwiedzimy sporo znanych miejsc.
- Fabuła będzie ciekawsza i znacznie bardziej wciągająca niż w "jedynce".
- Masę informacji zdobędziemy dzięki znajdowanym podczas gry filmom, czy nagraniom audio - zupełnie jak w Bioshocku. Ciekawe informacje usłyszymy także w dialogach między postaciami oraz przy znalezionych w mieście ciałach.
- Uniwersum Crysisa ma stać się bardzo złożonym światem, który doczeka się wielu wątków fabularnych i historii z nim związanych.
- Prorok z pierwszej części gry może być bohaterem Crysis 2 (
ilpalazzo, dzięki za wskazanie błędu w tłumaczeniu).
- Dostępne będą cztery tryby naszego pancerza: osłona, moc, taktyka oraz infiltracja.
- Opcja "tactical" pozwoli nam na wyciąganie informacji ze znalezionych na naszej drodze ciał i przedmiotów. Będziemy mogli także zaznaczać w tym trybie przeciwników, co w połączeniu z radarem pozwoli nam na sprawdzenie jaki teren patrolują.
- Tryby poprawiające siłę i szybkość zostały połączone w jeden - moc.
- W trybie infiltracji będziemy się poruszać bardzo cicho, niemal niezauważalnie.
- Tylko podczas włączonej niewidzialności, tryb "infiltracja" będzie pobierał energię.
- Trzeba będzie cały czas pilnować, w którym trybie aktualnie jesteśmy.
- Tryb taktyczny: dźwięki otoczenia są wyciszane - dzięki temu usłyszymy konwersacje nawet między postaciami znajdującymi się bardzo daleko. Tryb ten wskaże nam również kierunek, z którego nadlatują trafiające nas pociski.
- Tryb osłony: podczas ruchu wydajemy znacznie głośniejsze dźwięki. Zmieniają się także odgłosy trafiających nas pocisków.
- Tryb mocy: bohater używa pięści zamiast kolby broni.
- Tryb infiltracji: będziemy mogli widzieć sylwetki przeciwników przez ściany.
- Crytek wciąż eksperymentuje z różnymi wersjami interfejsu gry.
- W grze pojawią się cywile. Crytek określa ich jako wariatów, którzy zostali w mieście pomimo katastrofy.
- Na ulicach spotkamy jednak głównie żołnierzy.
- Podczas namierzania przeciwników, oznaczani są oni jako "Crynet Ops Infantry" - to nie jest jednak ostateczna nazwa.
- Napotkamy też trzecią frakcję, która będzie nas atakować.
- Będziemy mogli ulepszać tryby naszego pancerza. Nie wiadomo jednak czy będzie to działało na zasadzie systemu statystyk znanego z gier RPG, czy może podczas gry znajdziemy moduły usprawniające.
- Będziemy mogli wykonywać zadania na kilka różnych sposobów. Każda sytuacja stworzy dla gracza gro możliwości.
- W Crysis 2 wejdziemy znacznie wyżej niż w "jedynce". Nie zostaniemy ograniczeni do możliwości wskoczenia jedynie na samochód, czy niewysokie wzniesienie.
- Przeciwnicy również będą mogli korzystać z różnicy wysokości i atakować nas z góry, bądź dołu.
- Zaprezentowano kilka możliwości przejścia poziomu demonstracyjnego.
- Redaktor magazynu zaznaczył, że Crysis 2 ma szanse stać się jedną z najpiękniejszych gier w historii elektronicznej rozrywki.
W artykule znalazł się także opis prezentowanego dema, który przeczytać możecie poniżej.
Poziom rozpoczyna się od pościgu dwóch wojskowych helikopterów za statkiem kosmicznym przypominającym owada. Wystrzelone w jego kierunku rakiety powodują, że statek rozbija się, zostawiając przy okazji sporą dziurę w wieżowcu. Cel misji: Zebrać próbki DNA obcych zabitych podczas katastrofy na Manhattanie. Podczas gdy po przedarciu się przez zrujnowaną dzielnicę docieramy w końcu do miejsca katastrofy, okazuje się, że dotarli już tutaj wrogowie. Z najbliższego budynku zaznaczamy ich pozycje, włączamy niewidzialność, w trybie mocy rozprawiamy się z najsilniejszym z wrogów, by potem dobić resztę. Jako że gruzy blokują nam dojście do statku, musimy dostać się do niego poprzez tunel kanalizacyjny - szczury biegające wśród ludzkich ciał są tutaj na porządku dziennym. Tunel kończy się w samym środku miejsca katastrofy - kolory w grze stają się dużo bardziej stonowane niż wcześniej, a muzyka daje do zrozumienia, że dotarliśmy do ważnego miejsca. Kiedy pobieramy potrzebne próbki DNA, piekło rozpętuje się na nowo. Nasz oddział dostaje rozkaz wycofania się, ale utykamy w ślepym zaułku. W tym momencie pojawiają się obcy, którzy nas szukają. Ich przywódca, stoi na dwóch nogach, ma swego rodzaju pancerz oraz potężną broń. Daje się zauważyć wściekłość wypisaną na jego twarzy oraz... dredy. W momencie kiedy kosmita podnosi jednego z żołnierzy za nogę i ciska nim z olbrzymią siłą o szybę, prezentacja kończy się.
Poniżej zobaczyć możecie również trailer Crysis 2, prezentowany na zeszłorocznych targach E3.