Na stronie internetowej amerykańskiej gazety The Seattle Times ukazał się rozbudowany artykuł o studiu Bungie i jego obecnych projektach, skupiający się na dodatku Halo 3: ODST i ujawniający kilka nowych informacji na jego temat. Na początek - struktura gry. "Wykonujemy porządną robotę w kwestii jej zróżnicowania, wprowadzamy nieco nieliniowości i wolnej eksploracji" - powiedział Joseph Staten, dyrektor kreatywny ODST.
"To również historia pełna tajemnic, jest więc w niej znacznie więcej poszukiwania wskazówek i rozwiązywania zagadek niż w innych grach tego typu. Nic nie odchodzi zbyt daleko od sprawdzonej, klasycznej formuły Halo, ale zdecydowanie postanowiliśmy troszkę zaryzykować i dać upust kreatywności" - kontynuował Joseph.Studio Bungie ujawniło, że planowana na wrzesień gra Halo 3: ODST będzie mieć bardziej otwartą strukturę, niż poprzednie części serii. Developer zastanawia się też nad wykorzystaniem projektu Natal w Halo: Reach.