Dragon Age ma być duchowym spadkobiercą Baldur's Gate, ale gra pojawi się w sklepach nie tylko w wersji pecetowej, ale także i konsolowej. Powstaje zatem pytanie - jak BioWare ma zamiar przerobić interfejs gry, aby ta typowo blaszakowa produkcja była grywalna także na Xboksie 360 i PlayStation 3?
Jak donosi redaktor serwisu Eurogamer w swoich wrażeniach z testów Dragon Age, sterowanie na konsolach wygląda tak:
"W wersji pecetowej na dole ekranu jest wyświetlany pasek z kolejnymi czynnościami. Wersja konsolowa ma natomiast coś przypominającego kołowe menu znane z Mass Effect. Jednak ta koncepcja ewoluowała: po wciśnięciu prawego spustu pada pojawia się kołowe menu, pozwalające na wybranie jednej z grup podstawowych czynności - czarów, umiejętności lub przedmiotów. Następnie przechodzi się do drugiego kółka, gdzie wybiera się konkretne magiczne ataki lub rodzaj stawianej pułapki. Przywołanie tej funkcji powoduje zatrzymanie gry, ale jeżeli ktoś woli walkę w czasie rzeczywistym, to może skorzystać z dwóch pasków, na których do poszczególnych czynności przypisano przyciski znajdujące się na przodzie pada. Za pomocą "bumperów" (przycisków umieszczonych nad spustami) gracz przełącza się pomiędzy członkami drużyny".
Do sklepów Dragon Age trafi pod koniec października tego roku.