Jak będzie działać interfejs konsolowego Dragon Age'a?

Grzegorz Bonter
2009/07/08 17:56
7
0

BioWare tworzy Dragon Age także na konsole obecnej generacji. Okazuje się, że na Xboksie 360 i PlayStation 3 sterowanie będzie wyglądało podobnie do tego z Mass Effect.

Dragon Age ma być duchowym spadkobiercą Baldur's Gate, ale gra pojawi się w sklepach nie tylko w wersji pecetowej, ale także i konsolowej. Powstaje zatem pytanie - jak BioWare ma zamiar przerobić interfejs gry, aby ta typowo blaszakowa produkcja była grywalna także na Xboksie 360 i PlayStation 3? Jak będzie działać interfejs konsolowego Dragon Age'a?

Jak donosi redaktor serwisu Eurogamer w swoich wrażeniach z testów Dragon Age, sterowanie na konsolach wygląda tak:

"W wersji pecetowej na dole ekranu jest wyświetlany pasek z kolejnymi czynnościami. Wersja konsolowa ma natomiast coś przypominającego kołowe menu znane z Mass Effect. Jednak ta koncepcja ewoluowała: po wciśnięciu prawego spustu pada pojawia się kołowe menu, pozwalające na wybranie jednej z grup podstawowych czynności - czarów, umiejętności lub przedmiotów. Następnie przechodzi się do drugiego kółka, gdzie wybiera się konkretne magiczne ataki lub rodzaj stawianej pułapki. Przywołanie tej funkcji powoduje zatrzymanie gry, ale jeżeli ktoś woli walkę w czasie rzeczywistym, to może skorzystać z dwóch pasków, na których do poszczególnych czynności przypisano przyciski znajdujące się na przodzie pada. Za pomocą "bumperów" (przycisków umieszczonych nad spustami) gracz przełącza się pomiędzy członkami drużyny".

GramTV przedstawia:

Do sklepów Dragon Age trafi pod koniec października tego roku.

Komentarze
7
Usunięty
Usunięty
09/07/2009 09:45

dobrze ze nie podobne do mass efecta na PC, bo z tego co pamietam było ohydne ;D

Lordpilot
Gramowicz
09/07/2009 09:03

Dla zainteresowanych - oto jak mówi o tym sam Greg Zeschuck:"S.L.: Jak będzie z wersjami Dragon Age na PC i konsole? Czy gra będzie taka sama?G.Z.: Główna treść będzie taka sama – historia, bohaterowie itd. Zmieni się natomiast to, jak do tej zawartości się dostaniesz. Gra była pierwotnie przeznaczona na pecety – co oznacza wiele szczegółów, dużą moc, mnóstwo miksturek, przedmiotów itd. Nigdy nie chcieliśmy, żeby posiadacze konsol poczuli, że dostają produkt z drugiej ręki. Chcieliśmy, żeby otrzymali coś naprawdę dobrego. Tak więc zamierzamy wykorzystać możliwości platform, ale w bardziej elegancki sposób. Przykładem jest specyficzne koliste menu i kategorie (interfejs zaprezentowany w wersji gry na Xboksa 360 – przyp. red.), które opracowaliśmy. "Całość wywiadu: http://www.gry-online.pl/S018.asp?ID=534&STR=1Ja na pewno kupię wersję blaszakową, więc nie sprawdzę jak to będzie działać na konsolach (choć kołowe menu w "Mass Effect" - a mam wersję na 360, sprawdzało się świetnie). Cieszy natomiast, że BioWare nie idzie po najmniejszej linii oporu i dostosowuje sterowanie pod każdą platformę, tak żeby nikt nie cierpiał niewygody. Tak było przy portowaniu "Mass Effect" - wersja PC miała kompletnie przebudowane sterowanie pod klawę i mychę (to konsolowe byłoby na blaszaku niewygodne - było ewidentnie pod pada i pod padem sprawdzało się znakomicie), tak jest i teraz przy portowaniu Dragon Age na konsole - sterowanie blaszakowe na konsolach to byłby płacz i zgrzytanie zębów ;-)

Usunięty
Usunięty
09/07/2009 00:03
Dnia 08.07.2009 o 20:34, nurie_fea napisał:

Może mnie pamięć zawodzi/mam deja vu, ale... czy przypadkiem takiego właśnie menu kołowego nie było w pierwszym NeverWinter Nights na PC? W końcu to też od nich... Powtórka patentu? Na PC działało to bardzo dobrze.

To było już nawet w stareńkim Planescape Torment. I sprawdzało się ciekawie.




Trwa Wczytywanie