Zapraszamy na kolejne, trzecie już wydanie naszego programu informacyjnego Hyboria TV. Dziś, oprócz tradycyjnej garści newsów i ciekawostek ze świata gry, powiemy wam, jak ze zwykłego szkiełka zrobić najpiękniejszy diament.
Zapraszamy na kolejne, trzecie już wydanie naszego programu informacyjnego Hyboria TV. Dziś, oprócz tradycyjnej garści newsów i ciekawostek ze świata gry, powiemy wam, jak ze zwykłego szkiełka zrobić najpiękniejszy diament.
Dla nas jednak szczególnie istotne są informacje, które znalazły się w środkowej części tejże epistoły. Otóż zapowiada on w nadchodzącym czasie pojawienie się patcha, który zrewolucjonizuje tryb PvP. Tylko czy słowo "zrewolucjonizuje" jest na pewno odpowiednie w tym przypadku? Zmiany mają bowiem obejmować między innymi: dodanie rankingów i poziomów PvP, "pierwszą falę" dropów, czy wprowadzenie tak zwanego "fugitive system", czyli oznaczania odpowiednimi kolorami graczy permanentnie gankujących postaci z niższych leveli. Pomijając już fakt, iż w przypadku AoC system ten musi być naprawdę dobrze dopracowany i przemyślany, aby nie zepsuć gry, zarówno on sam, jak i inne "nowe" aspekty rozgrywki powinny już dawno być integralną jej częścią.
Głównym tematami, na którym skupiliśmy się w tym filmie, są jednak harvesting i crafting, czyli bardzo lubiana przez wielu graczy zabawa w rzemieślników. System tworzenia nowych przedmiotów oparty jest tutaj na dość tradycyjnym podziale. Najpierw musimy więc zdobyć odpowiednie surowce, następnie zaś w oparciu o posiadane receptury i schematy możemy przystąpić do tworzenia. Harvesting, czyli pozyskiwanie surowców, dostępny jest dla graczy już od 20 poziomu i podzielony został na sześć specjalizacji: Mining, Prospecting, Skinning, Stonecutting, Weaving i Woodcutting. Każda z tych specjalizacji wymaga oczywiście wykonania odpowiednich questów, zlecanych przez miejscowych mistrzów siekiery, czy kilofa. Nie ma jednak żadnych ograniczeń w ilości posiadanych specjalizacji. Ponadto część surowców, jak na przykład wszelkie kamienie, zdobyć można jedynie w formie dropa z zabitych mobów.
Jeśli chodzi o rzemiosło, to mamy tutaj pięć zawodów, z których każda postać jest w stanie nauczyć się jedynie dwóch. Są to kolejno: Weaponsmith, Armorsmith, Alchemist, Architect i Gemcutter. Oczywiście specjalizacja w każdej z tych dziedzin również wymaga wykonania kilku żmudnych i czasochłonnych zadań. Dzięki temu jednak mamy dostęp do nowych schematów i receptur, mogąc tworzyć coraz to potężniejsze przedmioty. Samo stworzenie przedmiotu/mikstury/oszlifowanie kamienia, jest już bardzo proste – musimy posiadać zestaw odpowiednich narzędzi i surowców. Wybieramy właściwy schemat i egzekwujemy naszą decyzję, co skutkuje pojawieniem się w inwentarzu nowego przedmiotu. Szkoda jedynie, że podobnie jak wciąż duża część gry, ten element rozgrywki wciąż jest mocno zabugowany, co wymusza czasem kuriozalne zachowania – na przykład zamykanie klienta w celu "zaliczenia" zadania. Mamy nadzieje, że Funcom szybko upora się z tymi problemami, bo choć AoC to gra o wielkim potencjale, to jednak wciąż bardzo niedopracowana.