Dave Doak z Free Radical Design, studia pracującego nad Hazem, wypowiedział się nieco na temat pisania gier na PS3. Według niego tworzenie na tę konsolę jest bardzo trudne i jest to spowodowane nieprzyzwyczajeniem do architektury tego systemu: "Jej oczywistą siłą jest duża moc procesora, jednak każdy musi trafić na tę przeszkodę, niezależnie od platformy".
Dokąd dotrze to sprzętowe szaleństwo? Na horyzoncie już wesoło machają łapką biokomputery, a ilość rdzeni wciąż rośnie. Do tego dochodzi presja wywierana na developerach przez producentów konsol i ich własnych szefów, aby gry pojawiały się jak najszybciej. Przypomnijmy: zaraz po starcie PS3 studia narzekały, że tworzenie gier na nią jest zbyt trudne, na co Sony zareagowało dość ostro, każąc im przestać się mazać i zabrać sie do roboty. W końcu nikt nie mówił, że będzie łatwo...