Bohaterem "jedynki" był Jack Carver, były żołnierz, który po odejściu ze służby oferuje przewozy łodzią po wodach Pacyfiku. Wynajęty przez dziennikarkę Valerie Constantine, podczas rejsu zostaje ostrzelany przez nieznanych sprawców. Jego łódź eksploduje, klientka znika bez śladu a sam Carver cudem uchodzi z życiem. Od tego momentu, jego głównym zadaniem jest odnalezienie prowodyrów ataku oraz rozwikłanie zagadki, jaką skrywa mała, zapomniana wysepka. Mimo stereotypowego początku, rodem z powieści sensacyjnej, gra została bardzo dobrze przyjęta. Co prawda duży sprzeciw wśród graczy wzbudzało pojawienie się w dalszych etapach mutantów, ale nawet ten kontrowersyjny element nie umniejszył sukcesu, jaki Far Cry odniósł na całym świecie. Teraz zaś wielbiciele tytułu z niecierpliwością i niepokojem oczekują drugiej odsłony gry.
Bohaterem "jedynki" był Jack Carver, były żołnierz, który po odejściu ze służby oferuje przewozy łodzią po wodach Pacyfiku. Wynajęty przez dziennikarkę Valerie Constantine, podczas rejsu zostaje ostrzelany przez nieznanych sprawców. Jego łódź eksploduje, klientka znika bez śladu a sam Carver cudem uchodzi z życiem. Od tego momentu, jego głównym zadaniem jest odnalezienie prowodyrów ataku oraz rozwikłanie zagadki, jaką skrywa mała, zapomniana wysepka. Mimo stereotypowego początku, rodem z powieści sensacyjnej, gra została bardzo dobrze przyjęta. Co prawda duży sprzeciw wśród graczy wzbudzało pojawienie się w dalszych etapach mutantów, ale nawet ten kontrowersyjny element nie umniejszył sukcesu, jaki Far Cry odniósł na całym świecie. Teraz zaś wielbiciele tytułu z niecierpliwością i niepokojem oczekują drugiej odsłony gry.
W piątek, 27 czerwca, odbył się w Warszawie pokaz Far Cry 2 zorganizowany przez polskiego wydawcę gry - Cenegę Poland. W jego trakcie mięliśmy okazje porozmawiać z dwoma przedstawicielami studia Ubisoft Montreal.
Clint Hocking związany jest oddziałem Ubisoftu w Montrealu od siedmiu lat. Aktualnie piastuje stanowisko Dyrektora Kreatywnego w zespole pracującym nad Far Cry 2. Wcześniej był scenarzystą, a także Dyrektorem Kreatywnym odpowiedzialnym za Splinter Cell: Chaos Theory.
Jednym z jego większych osiągnięć jest zdobycie, wraz z pisarzem JT Pettym, nagrody Game Developers Choice Award za "Mistrzostwo Scenopisania" (Excellence in Scriptwriting) za pracę nad Splinter Cell. Były to pierwsze nagrody z tej kategorii.
Nim trafił do przemysłu gier, Clint Hocking pracował w branży internetowej i eksperymentował z niezależną produkcją filmową, studiując jednocześnie Kreatywne Pisanie (Creative Writing) na University of British Columbia. Clint mieszka w Montrealu ze swoją narzeczoną i psem.
Louis-Pierre Pharand, lepiej znany jako LP dołączył do zespołu Ubisoft w 2005 roku. Aktualnie pełni funkcję producenta gry Far Cry 2.
Swoją pracę w przemyśle growym, Louis-Pierre zaczynał na stanowisku Development Directora w firmie Electronic Arts, gdzie zajmował się tytułami z serii James Bond oraz Medal of Honor.
Wcześniej Louis-Pierre był Production Managerem przy realizacji filmu animowanego Pinokio, przygoda w przyszłości (P3K Pinocchio 3000) w firmie CineGroupe. Pharand piastował także stanowiska menadżerskie przy tworzeniu filmu pod tytułem Heavy Metal F.A.K.K.2. W 2003 roku LP i jego partner zostali laureatami SODEC Young Creators Subsidy za scenariusz do filmu dla dzieci, którym zainteresowane jest jedno z wielkich studiów filmowych.
A w poprzednim życiu… przed grami i filmami, Louis-Pierre był dziennikarzem sportowym jednej z wiodących francuskojęzycznych stacji w Montrealu.
Far Cry 2, to powstający właśnie FPS, w którym trafimy do jednego z najpiękniejszych, a zarazem najniebezpieczniejszych, zakątków globu, czyli do Afryki. Tam naszym zadaniem będzie odnalezienie i powstrzymanie "Jackala" – człowieka maczającego palce w wielu zbrojnych konfliktach i odpowiedzialnego za wiele ludobójstw. Wykonanie zadania jest o tyle trudniejsze, że w rejonie naszych działań trwa wojna domowa a informacje o Jackalu mogą Ci udzielić tylko członkowie walczących ze sobą frakcji. Nie za darmo oczywiście...
Do stworzenia gry posłużono się silnikiem Dunia, który powstał specjalnie na potrzeby Far Cry 2. Oferuje on w pełni zniszczalne środowisko, oraz świetne efekty specjalne. Na uwagę zasługuje zwłaszcza mechanizm zwany "dynamic fire propagation", który jest bardzo realistyczną projekcją ognia, oraz odpowiada za jego zachowania - płomienie niszczą wszystko, co napotkają na swojej drodze - każdy obiekt w inny sposób. Inną dobrze prezentującym elementem nowej gry Ubisoftu jest nieoskryptowane AI przeciwników. Postacie sterowane przez komputer analizują na bieżąco sytuację i dostosowują się do niej.
Więcej o Far Cry 2 możecie przeczytaj w naszej zapowiedzi.