Dziś wieczorem zapraszamy was na kolejne spotkanie z dodatkiem Dragon Age: Początek – Przebudzenie. Tym razem Myszaty opowie o nowych specjalizacjach postaci, czyli sześciu prestiżowych profesjach.
Zgodnie z wczorajszą zapowiedzią, nasze dzisiejsze spotkanie z grą Dragon Age: Początek – Przebudzenie poświęcimy kolejnemu, nowemu aspektowi rozgrywki
W podstawowej wersji mieliśmy, po zakupieniu odpowiednich ksiąg lub rozmowach z zaufanymi towarzyszami niedoli, możliwość wybrania dla każdej z postaci w naszej drużynie dwóch prestiżowych specjalizacji, odpowiednio na 7 i 14 poziomie doświadczenia. Każda z klas postaci (Wojownik, Łotrzyk, Mag) dysponowała maksymalnie czterema takowymi specjalizacjami. W dodatku Dragon Age: Początek – Przebudzenie wachlarz naszych możliwości został w tej kwestii poszerzony. Każda z klas otrzymała po dwie nowe specjalizacje (razem jest ich w tej chwili sześć), dodatkowo zaś postać może wybrać takowe trzy jednocześnie, przy czym ostatnia dostępna jest po osiągnięciu 22 poziomu doświadczenia.
Podobnie, jak w przypadku talentów, są tutaj propozycje warte naszego zainteresowania, jak i specjalizacje mniej atrakcyjne od już dostępnych. Wybór nowej specjalizacji wiąże się nie tylko z jednorazowym bonusem do kilku współczynników, ale również dostępem do nowych talentów. Poniżej znajdziecie krótkie opisy i charakterystyki wszystkich nowych specjalizacji z uwzględnieniem ich podziału w zależności od klasy postaci.
Na końcu warto wspomnieć o jeszcze dwóch, interesujących sprawach. Po pierwsze, nie musicie się martwić, jeśli w poprzedniej grze nie udało się Wam odblokować wszystkich specjalizacji – do starych będziecie mieć automatyczny dostęp, wszystkie pozostałe w Dragon Age: Początek – Przebudzenie odblokowujemy po prostu kupując księgi. Nie bójcie się eksperymentować. Tym razem u jednego z kupców można również nabyć za kilka złotych monet specjalne księgi, które pozwalają na resetowanie wszystkich dotychczasowych rozwinięć. Dzięki temu można bardzo szybko zmienić ulubioną szkołę magii, czy talenty dotyczące broni. Opcja ta dostępna jest dla całej naszej drużyny.
Wojownik
Duchowy wojownik
Opis: Duchowi wojownicy, to szczególne postaci w tej klasie. Dzięki zaznajomieniu się ze sztukami magicznymi potrafią porozumiewać się i wykorzystywać pomoc demonicznych istot z Pustki. Wbrew pozorom, jest to specjalizacja oferująca Wojownikowi wiele ciekawych możliwości i chyba najbardziej wyważona ze wszystkich dlań dostępnych. Wzmacnia bowiem zarówno możliwości ofensywne bohatera, jak i jego defensywę.
Bonus:+1 do kondycji, +5 do odporności fizycznej
Talenty
- Poza Zasłoną – Podtrzymywany podstawowy talent, łączący się z pozostałymi. W niewielkim stopniu zmniejsza obrażenia zadawane Wojownikowi. Przydatny przeciwko dużej liczbie słabych wrogów.
- Znamię Duszy – Talent bierny, wzmacniający działanie Poza Zasłoną. Daje szansę na odparcie zaklęć i zamienia zwykłe ataki w omijające zbroję ataki duchowe. Całkiem skuteczne.
- Wybuch Pustki – Eksplozja energii, zadająca obrażenia wszystkim pobliskim istotom. Mało przydatne, bo uzależnione od zazwyczaj niskiej siły woli Wojownika.
- Błogosławieństwo Pustki – Talent bierny, wzmacniający Poza Zasłoną. Zwiększa szansę odparcia wrogiej magii i przyspiesza ruchy Wojownika. Mało przydatne, jeśli dysponujemy magiem posiadającym czary przyspieszające.
Obrońca
Opis: Obrońcy, to mistrzowie defensywy, skupiający się nie tyle na walce i zabijaniu, co na chronieniu towarzyszy przed ciosami i strzałami wroga. Jest to specjalizacja wręcz stworzona dla tanka ochraniającego drużyny złożone z magów i łuczników. Jeśli główną siłą bojową naszej ekipy są dwaj magowie, warto pomyśleć nad przydzieleniem im Obrońcy – przyjmie na siebie impet każdego ataku, a nawet część obrażeń.
Bonus:+1 do kondycji, +5 do odporności na siły natury
Talenty
- Tarcza Obrońcy – Podstawowy talent, włączający wokół sprzymierzeńca osłonę pochłaniającą obrażenia. Przydatne także przy ofensywnym stylu gry, do ochrony innych Wojowników lub walczących wręcz Łotrzyków.
- Pokrzepiająca Obecność – Ochrona dla całej drużyny, zwiększająca pancerz sojuszników. Bywa przydatne w okrążeniu i atakach na nasze tyły.
- Wielki Obrońca – Talent bierny, wyraźnie zwiększający działanie dwóch poprzednich. W tej specjalizacji rzecz obowiązkowa.
- Aura Niezłomnego Obrońcy – Kolejna zdolność dająca Wojownikowi kontrolę nad polem walki. Przyciąga (fizycznie) wrogów w stronę Obrońcy. Duża moc i skuteczność, potrafi działać nawet na elity i bossów.
Łotrzyk
Zwiadowca Legionu
Opis: Zdecydowanie jedna z najciekawszych nowych specjalizacji. Łotrzyk, który przeszedł specjalne szkolenie, normalnie dostępne tylko dla krasnoludzkich zwiadowców Legionu Umarłych, staje się zdecydowanie bardziej odporny i wytrzymały. Specjalizacja doskonale uzupełniająca i tak bardzo mocne combo Skrytobójca/Szampierz. Skierowana w szczególności do postaci walczących w zwarciu, choć przydatna również dla łuczników – nie wymagają oni teraz aż takiej uwagi i są w stanie bez problemu wytrzymać do nadejścia posiłków.
Bonus:+2 do zręczności, +1 punkt obrażeń na cios
Talenty
- Piętno Legionu – Talent bierny. Jednorazowa, choć dość pokaźna premia do siły i kondycji Łotrzyka.
- Siła Kamienia – Pozycja obowiązkowa. Na pewien czas daje Łotrzykowi całkowitą odporność na obrażenia i powalenie. Brać i nie pytać dlaczego.
- Przetrwanie Przeciwności – Kolejna ciekawa zdolność defensywna. W tym trybie każdy zadany Łotrzykowi cios zabiera nie punkty życia, lecz wytrzymałości. Świetna rzecz dla pozostających na tyłach samotnych łuczników.
- Błogosławieństwo Przodków – Ten bierny talent w połączeniu z Siłą Kamienia daje Łotrzykowi całkowitą odporność na magię (ale uwaga: nawet sojuszniczą!). Wykańczanie wrażych magów, to teraz spacerek po wiosennej łące.
Cień
Opis: To swoiste rozwinięcie specjalizacji Skrytobójca, sprawiające, że Łotrzyk staje się niemalże niewykrywalny dla przeciwników. Cienie specjalizują się w oszukiwaniu zmysłów wrogów, atakowaniu ich z zaskoczenia i znikaniu, zanim przeciwnik zorientuje się, kto go zaatakował. Specjalizacja ciekawa, mogąca być interesującą propozycją dla osób preferujących taki styl walki. W połączeniu z zestawem Skrytobójca/Szampierz pozwala w kilka sekund pokonać dowolną elitę, a nawet słabszych bossów. Wręcz niesportowca specjalizacja.
Bonus:+1 do zręczności, +5 do ataku
Talenty
- Postać Cienia – Talent podtrzymywany, zużywający wytrzymałość. Podstawa działania Cienia, zmniejszająca zainteresowanie nim ze strony przeciwników.
- Atrapa – Jedna z najdziwniejszych zdolności w grze. Łotrzyk podrzuca wrogom swoją atrapę, którą atakują przeciwnicy.
- Atak z Cienia – Bierny talent jednorazowo zwiększający szanse na trafienie krytyczne. Dodatkowo w połączeniu z Postacią Cienia daje wyraźnie odczuwalną premię do zadawanych obrażeń. Obowiązkowo.
- Pandemonium – Obszarowy atak działający tylko na wrogów, zatruwający ich i zmuszający do zaatakowania najbliższej postaci, nawet sojuszniczej. Rewelacyjnie dezorganizuje siły wroga. Nam pozostaje tylko przyglądać się rzezi.
Mag
Opiekun
Opis: Specjalizacja doskonała dla wszystkich magów działających przede wszystkim, jako wsparcie drużyny i ruchomy punkt medyczny. Magowie uczą się panowania nad siłami natury i znacznie zwiększają swoje możliwości defensywne. Bardzo przydatne jako zabezpieczenie przed niespodziewanym atakiem dla postaci lubiących pozostawać poza głównym ogniskiem walki.
Bonus:+1 do magii, +5 do odporności psychicznej
Talenty
- Pojednanie z Naturą – Proste narzędzie do kontroli pola walki. Mag zostaje unieruchomiony, ale przeciwnicy odnoszą obrażenia od natury i są spowolnieni.
- Cierniowe Ostrza – Silne wzmocnienie Pojednania z Naturą. Na obszarze działania, wyrastające spod ziemi korzenie zadają wrogom obrażenia fizyczne i przewracają ich po nieudanym rzucie na odporność fizyczną. Bardzo przydatne w razie niespodziewanego ataku z flanki.
- Uzupełnienie – Bierna, całkiem przydatna zdolność. Zadawane przez maga czarami obrażenia regenerują jego żywotność, a dodatkowo każdy zabity w polu działania Pojednania przyspiesza regenerację zdrowia maga.
- Zemsta Natury – Potężne i bardzo przydatne narzędzie kontroli pola walki, potrafiące w mgnieniu oka unieruchomić nawet kilkunastu słabszych przeciwników. Dużo słabiej działa na elity i bossów.
Mag bitewny
Opis: Wbrew pozorom specjalizacja ta nie zwiększa potencjału magii ofensywnej, lecz stanowi doskonałe uzupełnienie ścieżki Mistycznego Wojownika. Polecana jedynie dla osób, które prowadząc postać maga, lubią rzucać się bezpośrednio w wir walki. Praktycznie nieprzydatna dla bardziej „konserwatywnych” magów atakujących czarami z dużej odległości lub wspomagających drużynę.
Bonus:+2 magia, zwiększona regeneracja zdrowia podczas walki
Talenty
- Wysysająca Aura – Zdolność podtrzymywana, wysysająca życie z pobliskich wrogów i regenerująca zdrowie maga. Każde wyssanie zabiera kilka punktów many. Przy takim stylu walki, całkiem przydatne.
- Ręka Zimy – Kolejne z narzędzi kontroli. Potężny wybuch zimnej energii zamraża otaczających maga wrogów lub po ich udanym rzucie na odporność fizyczną – spowalnia.
- Stoik – Talent bierny. Każde zadane magowi obrażenie pozwala odzyskać nieco many. Doskonale neutralizuje negatywne działanie Wysysającej Aury.
- Chaos Żywiołów – Niezwykle efektowny i efektywny pożeracz many. Otaczający maga przeciwnicy otrzymują po kolei obrażenia od wszystkich żywiołów. Doskonałe do szybkiego zakończenia walki z dużą liczbą słabszych przeciwników.