Wczoraj mogliście przeczytać na temat Noble Team, bohaterów nadchodzącego Halo: Reach. Tym razem w Tygodniu z Halo: Reach zaprezentujemy wam część z nowości pojawiających się w tej odsłonie gry. Aby lepiej przygotować was na nadchodzące zmagania przedstawimy nowych przeciwników oraz niektóre z dostępnych broni i pojazdów.
Aby być skutecznie walczyć z wrogiem należy poznać go jak najlepiej. Covenant nie jest jednolitą rasą, w przeciwieństwie do ludzi, lecz zbiorem wielu gatunków. W zależności o rejonu galaktyki i okresu wojny skład ich armii różnił się. Pewnych istot pojawiało się więcej, natomiast inne wymierały lub były wycofywane z frontu. W Halo:Reach pojawia się kilka nowych stworzeń, poniżej przedstawiamy niektóre z nich.
To co żyje
Gueta to jedno z najdziwniejszych zwierząt zaludniających tę planetę. Z wyglądu przypomina ponad czterometrowego trola z zielono-szarą skórą. Nazwę tę zawdzięczają pierwszym węgierskim osadnikom, którzy porównali je do jednego z demonów z ich mitologii. Rozdrażniony potrafi być niezwykle groźny. Jego muskularne ciało i olbrzymie pazury stanowią niezwykle groźną broń. Jeśli już natkniecie się na te stworzenia należy je wyeliminować z daleka, gdyż w walce wręcz są bardzo niebezpieczne.
Moa są gatunkiem ptaków pochodzących z planety Reach. Te duże nieloty przypominają wyglądem ziemskie moa i strusie. Zwierzęta te są niegroźne i nie atakują innych istot. Występują w wielu zakątkach planety, na pewno więc nie raz przyjdzie wam je spotkać.
Poza nieco zmodyfikowanymi wersjami znanych przeciwników pojawia się również nowy podgatunek rasy Kig-Yar, nazwany przez ludzi Skirmisher. Są to żołnierze Covenant przeznaczeni do walki w bliskiej odległości, atakujący całymi grupami i próbujący oskrzydlać przeciwników. Fizycznie podobni są do innego podgatunku ich rasy zwanego Jackal (atakujących najczęściej z dystansu), jednak ich głowy maja więcej ptasich cech, a ich skóra jest znacznie ciemniejsza. Potrafią poruszać się niezwykle szybko i skakać na olbrzymie wysokości. Jak wszyscy z gatunku Kig-Yar posiadają niezwykle wyczulone zmysły wzroku, zapachu oraz słuchu.
Występują w trzech odmianach co prawdopodobnie jest powiązane z ich rangą. Najniższe w hierarchii Skirmishers noszą lekką zbroje w szarym kolorze. Kolejne posiadają cięższą, zielona zbroję, natomiast najwyższe rangą przywdziewają czerwony pancerz i hełm, używają także małych tarcz energetycznych przymocowanych do rąk w okolicy łokci. Podgatunek ten został prawdopodobnie całkowicie wybity podczas upadku Reach.
To co strzela
Dobry żołnierz zna zarówno swoją broń jak i oręż przeciwnika. Arsenał przedstawiony poniżej to nowe, nieznane wcześniej modele, a także inne wersje dobrze znanych narzędzi zniszczenia. Zapoznajcie się z nimi gdyż nieraz będą towarzyszyć wam w walce, wasze życie może zależeć od ich znajomości.
MA37 ICWS (Individual Combat Wepon System) kaliber 7.26mm to wasz najlepszy przyjaciel. Podstawowa broń na wyposażeniu UNSC. Po raz pierwszy wprowadzona do użytku w roku 2437, pozostaje w służbie od tego czasu ( odpowiednio modyfikowana). Posiada magazynek na 32 pociski, amunicji 7.62x51mm i potrafi wystrzelić do 600 pocisków na minutę. Niestety nie jest zbyt celna, przez co na większych dystansach jej efektywność znacznie spada. Zadaje również małe obrażenia w przypadku ochrony celu przez tarcze energetyczne. Najlepiej nadaje się do walki na średnim oraz krótkim dystansie, prowadząc ogień krótkimi, celnymi seriami.
M45 Tactical Shotgun, kolejna broń bardzo dobrze znana żołnierzom UNSC. Jest ona znacznie potężniejsza od M90 Close Assault Wepon System znanego z Halo 3 i Halo 3: ODST. Magazynek mieści maksymalnie sześć pocisków Soellkraft 8 Gauge Shell, natomiast przy sobie można nosić do trzydziestu sztuk tej amunicji. Strzelba jest bardzo skuteczna i niemal zawsze śmiertelna na krótkich dystansach oraz w małych zamkniętych pomieszczeniach.
M319 Individual Grenade Launcher kaliber 40mm, to kolejna broń do dyspozycji w walce z Covenant. M319 jest niezwykle popularny dzięki prostocie wykonania i działania. Produkowany od 2263 roku, pozostaje w użyciu przez prawie 300 lat, tym samym jest to najstarsza broń używana przez siły UNSC.
Niestety w związku z tym, że jest to granatnik jednostrzałowy, trzeba go ładować po każdym ataku. Jej zdecydowaną zaletą jest posiadanie dwóch trybów prowadzenia ognia. Pierwszy podstawowy wystrzeliwuje granat, który wybucha po kontakcie z celem. Jeśli nie trafimy bezpośrednio w przeciwnika pocisk odbije się od ziemi po czym eksploduje. Drugi tryb pozwala na wystrzelenie granatu, który można zdetonować zdalnie po jakimś czasie. Eksplozja granatu kaliber 40mm wyzwala impuls elektromagnetyczny, bardzo skuteczny przeciwko wszelkim pojazdom i tarczom energetycznym.
Target Locator jest urządzeniem emitującym promień lasera oznaczającego miejsce dla skoncentrowanego ostrzału z orbity. Pełni podobna funkcję jak UNSC Laser Designator, jest jednak mniejszy i poręczniejszy. Może być bez problemu niesiony w jednaj ręce. Po naciśnięciu spustu i wybraniu miejsca należy utrzymać promień nieruchomo przez kilka sekund, oznaczając wybrany teren. Skutkuje to potężnym obszarowym atakiem siedmiu pocisków wystrzelonych z orbity. Urządzenie to nadaje się świetnie do likwidacji pojazdów, większych grup przeciwników, bądź oddziałów chowających się w budynkach.
Type-31 to broń piechoty Covenent, znana inaczej jako Needle Rifle. Używana była głównie przez Sangheili oraz Skirmishers w trakcie walk o planetę Reach. Z niewiadomych powodów nie używano jej nigdy potem. Jest to broń przeznaczona do walki na średnim i dalekim dystansie, której wystrzał przypomina nieco inna broń Covenant, Needler. Jednak w przeciwieństwie do wspomnianego urządzenia, Type-31 jest wyposażony w celownik, a jego pociski poruszają się niezwykle szybko i tylko w linii prostej. Jego magazynek mieści dwadzieścia jeden pocisków z wybuchowego kryształu i wystrzeliwuje około 150 strzałów na minutę. Jest to niezwykle skuteczna i mordercza broń.
Kolejna nieznana wcześniej broń Covenant to Type-50 Direct Energy Rifle/Heavy (T50 DER/H) znana również pod nazwą Concussion Rifle. Wystrzeliwuje ona ładunki rozgrzanej plazmy, eksplodujące po uderzeniu w cel. Dzięki temu typowi ładunków, można zranić i odrzucić nią więcej niż jednego przeciwnika. Plazma nie porusza się po linii prostej, lecz lekkim opadającym łukiem. Magazynek mieści sześć pocisków plazmowych. Po inwazji na Reach T50 DER/H nie pojawił się więcej na polu walki. UNSC przypuszcza, że ten rodzaj broni może być powiązany z jakąś konkretną jednostką, lub jej użycie obłożone jest jakimiś restrykcjami.
To czym się jeździ
Nie da się skutecznie prowadzić nowoczesnej wojny bez wsparcia wszelkiego rodzaju maszyn naziemnych oraz powietrznych. Zarówno Covenant jak i siły UNSC posiadają duży arsenał pojazdów bojowych. Oto niektóre z tych, które brały aktywny udział w walkach na planecie Reach.
UH-144 Falcon to rodzaj dwusilnikowego helikoptera przeznaczonego do wsparcia i transportu powietrznego żołnierzy armii UNSC. Wyprodukowany został przez Misriah Armory. Szybsze i zwrotniejsze od swoich poprzedników, pozwalają na błyskawiczne dostanie się w wyznaczone miejsce i zapewnienie wsparcia ogniowego, lub natychmiastowej ewakuacji oddziałów. Załoga składa się z jednego pilota oraz dwóch załogantów, mogących spełniać rolę strzelców. Poza obsługą w pojeździe mogą zmieścić się jeszcze co najmniej 4 osoby. Uzbrojony jest w chaingun wspierany przez dwa karabiny maszynowe po bokach.
Kolejny z pojazdów UNSC to Sabre, myśliwiec z możliwością startu zarówno z powierzchni planety, jak i ze stacji kosmicznych, przeznaczony do walki poza atmosferą. Napędzany dwoma silnikami rakietowymi, zwrotny i uzbrojony w dwa działa maszynowe oraz wyrzutnie rakiet samonaprowadzających. Pancerz dodatkowo wzmocniony jest regenerującym się, po jakimś czasie polem energetycznym. W procesie tworzenia tego myśliwca brał udział obecny Noble Six.
Revenant to pojazd naziemny używany przez armię Covenant, do wspierania piechoty. Uzbrojony jest w pojedynczy, lekki moździerz plazmowy, kontrolowany przez kierowcę. Broń ta jest słabszą wersją działa plazmowego używanego w Type-25 Assault Gun Carriage. Czas przeładowania (schłodzenia) po oddaniu strzału wynosi około dwóch do trzech sekund. Revenant jest niezwykle zwrotny jak na pojazd takiej wielkości, jest również stosunkowo szybki i posiada dodatkowo możliwość akceleracji. Poza pilotem mieści jeszcze jednego pasażera. Niestety zwrotność i szybkość osiąga kosztem mniejszego opancerzenia, przez co wystawia zarówno kierowcę jak i towarzyszącego na stosunkowo łatwy ostrzał. Mimo tej wady, jest to doskonała maszyna bojowa (korzystajcie jak tylko będziecie mieli okazję).
To czego można używać
Wszyscy spartanie z Noble Team wyposażeni będą również w różne warianty pancerza Mark V MJOLNIR, pozwalającego na zastosowanie specjalnych gadżetów i ekwipunku. Jednym z takich dodatków jest Hologram. Pozwala on na stworzenie kopi samego siebie i pozostawienie jej w miejscu, lub wysłanie w określonym kierunku, tym samym odciągając uwagę i ogień wroga. Hologram znika jeśli otrzyma zbyt wiele obrażeń, lub jeśli zakończy się czas jego działania. Bardzo użyteczna zabawka.
Spartanie mogą również wyekwipować się w inne przedmioty, takie jak np. Drop Shield. Urządzenie to tworzy sferyczną tarczę energii, uzupełniającą zdrowie przebywającej w jej obrębie osób. Zatrzymuje ataki i pozwala na złapanie oddechu. Granaty plazmowe nie przenikają przez osłonę, lecz przyczepiają się do jej powłoki. Tarcza energetyczna zanika gdy otrzyma zbyt wiele obrażeń.
Nieco podobną funkcję spełnia Armor Lock. Uaktywniająca go osoba zmuszona jest do pozostania w bezruchu, jednak staje się odporna na obrażenia. Dodatkowo aktywując Armor Lock można wywołać impuls elektromagnetyczny.
Nowością jest również Jet Pack, urządzenie pozwalające na ograniczony, kontrolowany lot i opadanie w atmosferze. Ten niezwykle użyteczny osprzęt potrafi wznieść posiadacza na znaczną wysokość, lecz spełnia również inne funkcje. Dzięki niemu można szybko uciec z pola rażenia przeciwników lub umknąć przed pędzącym pojazdem. Można przeskakiwać przeszkody i szybko dostawać się na wyższe kondygnacje budynków. Niestety ma również wady. Ograniczony zapas paliwa sprawia, że lot nie trwa długo. Dodatkowo osoba pilotująca Jet Pack wystawia się na ogień przeciwnika, a upadek z dużej wysokości może okazać się śmiertelny w skutkach.
Przedstawione uzbrojenie, przeciwnicy oraz pojazdy to oczywiście jedynie część z tych, które pojawią się w Halo: Reach. Mając już tę podstawową wiedzę, możecie dokonać świadomego wyboru broni i ekwipunku. Każdy na pewno znajdzie coś dla siebie wśród sprzętu UNSC, a jeśli nie, zawsze można przyjrzeć się bliżej wyposażeniu sił Covenant. Na wojnie wszystkie chwyty są przecież dozwolone.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!