Wiedźmin 2 na Xbox 360 i PlayStation 3 będzie się czuł jak w domu

Krzysiek Ogrodnik
2011/03/15 13:58

Czyli słów kilka o tym, jak Wiedźmin 2 pasuje do konsol nie będąc przy tym uproszczonym crapem.

Czyli słów kilka o tym, jak Wiedźmin 2 pasuje do konsol nie będąc przy tym uproszczonym crapem.

Podobnie jak Myszasty już grałem w Wiedźmina 2 i z każdą kolejną minutą spędzoną w świecie gry rosło we mnie wrażenie, że powstanie konsolowej edycji jest tylko kwestią czasu – twórcy od początku zaznaczali, że ta gra została zaprojektowana w ten sposób, żeby ewentualna wersja na Xboksa 360 albo PlayStation 3 nie sprawiła Redom kłopotów. Teraz jestem pewien, że nie sprawi.

Zaznaczę to na początku – Wiedźmin 2 nie jest konsolowy w złym tego słowa znaczeniu. Serio. Mechanika gry nie została w żaden sposób uproszczona, zasady nią rządzące są po prostu tak uniwersalnie zaprojektowane, że pasują wszędzie.

Niestety pomimo usilnych próśb nie mogłem zasmakować Wiedźmina 2 na padzie – Tomek Gop zapierał się rękami i nogami twierdząc, że sterowanie na padzie jeszcze nie do końca działa. Zdziwiłem się, bo w końcu na pierwszym pokazie Zabójców Królów prezentujący grę developer sterował właśnie gamepadem od Xboksa 360, ale zbędną dociekliwość odłożyłem na kołek – w końcu takie dywagacje niepotrzebnie opóźniały moją sesję z grą. O niej więcej napisał Mysza, ja skupie się na konsolowości Wiedźmina 2. Wiedźmin 2 na Xbox 360 i PlayStation 3 będzie się czuł jak w domu

Rozwiązania przygotowane pod konsole widać na każdym kroku i poziomie gry, nawet tak podstawowym jak walka. Grający na padzie będą mieć lekką przewagę nad klawiaturowcami, bo na gałce łatwiej atakować, kontrować i robić uniki w 360 stopniach.

Barowe walki na pięści jeszcze bardziej pachną konsolowym sterowaniem, bo układ pojawiających się na ekranie symboli klawiszy jest żywcem wzięty z pada.

Redzi bez wątpienia podpatrywali konsolowe rozwiązania BioWare i zabrali do siebie najlepsze – kołowe menusy. Praktycznie każdy ekran wyboru jest zamknięty w okrągłej formie, co z jednej strony nie utrudnia życia grającym myszką, bo kursorem i tak można wszystko sprawnie wybrać, a z drugiej bardzo mocno upraszcza nawigowanie grającym na padach.

Projekt ekwipunku także sprzyja gałkom, głównie za sprawą bardzo mocnej kategoryzacji podnoszonych przedmiotów. W ekwipunku na gracza czeka aż szesnaście zakładek – piętnaście zawiera przedmioty z jakiejś grupy, a ostatnia pokazuje cały posiadany towar. Poza tym każdy przedmiot ma lakoniczny, ale rzeczowy opis, który w mig wyjaśnia jego przeznaczenie. Cieszy mnie także jedno uproszczenie – roślinki i inne tego typu „śmieci” mają zerowy ciężar, przez co nie brużdżą w ekwipunku. Pamiętam, jaki miałem z tym ogromny problem grając w Dragon Age i naprawdę szczerze się ucieszę, jeśli rozwiązanie pozostanie w ostatecznej wersji Wiedźmina 2. Na konsole i pecety też.

W całym Wiedźminie 2 nie znalazłem ani jednego elementu, który wymagałby gruntownego przerobienia pod konsole. Nawet takie błahostki jak podnoszenie przedmiotów z poległych przeciwników rozwiązano w szybki i wygodny dla gracza sposób – zero wyskakujących menusów, zero list do przeczesywania, tylko proste okienko informujące o tym, co zdobywamy.

GramTV przedstawia:

Słówko na koniec. Wszyscy wiemy jakie były losy konsolowej odsłony pierwszego Wiedźmina. Tym razem CDP RED sam zajmie się produkcją jeszcze-oficjalnie-niepotwierdzonej konsolowej wersji. Z tej racji szansę na Xboksową wersję są znacznie większe, bo portowanie gry z peceta na konsolę Microsoftu do najtrudniejszych nie należy. Problematyczne może być za to PlayStation 3, które wymaga specjalnego podejścia i przepisania sporej części kodu na nowo. Ekipa CDP RED może po prostu zdecydować, że cel nie będzie wart nakładów pracy, jakie musieliby na niego poświęcić i zamiast tego zaczną już pracować nad czymś innym, na przykład Wiedźminem 3. To trochę czarny scenariusz dla właścicieli PlayStation 3, ale, niestety, według mnie najbardziej prawdopodobny.

PS

Grafiki umieszczone w tym tekście to stop klatki z pewnego materiału wideo – nie sugerujcie się ich jakością, Wiedźmin 2 w rzeczywistości wygląda o wiele lepiej.

Komentarze
33
Usunięty
Usunięty
29/04/2015 11:40

wiecie moze jak w wiedzminie 2 otworzyc mape mam xboxa 360 co trzeba nacisnac juz sie troche nad tym glowie

Usunięty
Usunięty
19/03/2011 19:32

Juz sie ciesze bedzie super przygoda na konsoli,w pierwszego Wiedzmina probowalem grac lecz po prostu na kompie i klawce nie potrafie gram od zawsze 20 lat gralem na konsolach,zreszta nawet sami tworcy gier mowia ze wygodniej tworzyc na konsole...przyklad Bulletstorma ojciec.A co do takich szczegolow jak DX10 czy11 to pryszcz w takich grach liczy sie opowiesc wciagajaca i ciekawosc co w nastepnej skrzyni bedzie lub co z Bossa wypadnie ,mam nadzieje ze bedzie to gra naprawde od18stki z relacjami miedzyludzkimi romansami i odpowiednimi filmami krwia i tym wszystkim co obudzi emocje w grajacym.Oby hiostoria byla rowniez wciagajaca jak ksiazki A.Sapkowskiego....nastepnym tematem Redsow moglaby zostac Trylogia husycka, wspaniala powiesc.Czekam niecierpliwie gdy tylko preorder sie pojawi na konsolowa wersje to w trymiga sie zapisze/Adam

Usunięty
Usunięty
19/03/2011 19:32

Juz sie ciesze bedzie super przygoda na konsoli,w pierwszego Wiedzmina probowalem grac lecz po prostu na kompie i klawce nie potrafie gram od zawsze 20 lat gralem na konsolach,zreszta nawet sami tworcy gier mowia ze wygodniej tworzyc na konsole...przyklad Bulletstorma ojciec.A co do takich szczegolow jak DX10 czy11 to pryszcz w takich grach liczy sie opowiesc wciagajaca i ciekawosc co w nastepnej skrzyni bedzie lub co z Bossa wypadnie ,mam nadzieje ze bedzie to gra naprawde od18stki z relacjami miedzyludzkimi romansami i odpowiednimi filmami krwia i tym wszystkim co obudzi emocje w grajacym.Oby hiostoria byla rowniez wciagajaca jak ksiazki A.Sapkowskiego....nastepnym tematem Redsow moglaby zostac Trylogia husycka, wspaniala powiesc.Czekam niecierpliwie gdy tylko preorder sie pojawi na konsolowa wersje to w trymiga sie zapisze/Adam




Trwa Wczytywanie