Tydzień z Gears of War 3: Poprzednio w Gears of War - streszczenie fabuły pierwszych dwóch części

Adam "Harpen" Berlik
2011/09/16 09:15
9
0

Gears of War 3 będzie zwieńczeniem opowieści o walce Marcusa Fenixa i spółki z hordą Szarańczy. Zanim jednak poznamy finał tej trylogii warto przypomnieć sobie, co wydarzyło się poprzednich odsłonach cyklu.

Gears of War 3 będzie zwieńczeniem opowieści o walce Marcusa Fenixa i spółki z hordą Szarańczy. Zanim jednak poznamy finał tej trylogii warto przypomnieć sobie, co wydarzyło się poprzednich odsłonach cyklu.Tydzień z Gears of War 3: Poprzednio w Gears of War - streszczenie fabuły pierwszych dwóch części

Poprzednio w Gears of War

Akcja gier z cyklu Gears of War toczy się na fikcyjnej planecie Sera. Głównym bohaterem jest skazany za dezercję sierżant Marcus Fenix. Poznajemy go wówczas, gdy jego najlepszy przyjaciel, Dominic Santiago, wyciąga go z więzienia na polecenie pułkownika Hoffmana. Dowiadujemy się, że minęło 14 lat od Dnia Wyjścia, zwanego także Dniem E., w którym Szarańcza rozpoczęła masową eksterminację rasy ludzkiej. Okazuje się, że nie tylko nasz protagonista, ale także wszyscy inni skazani biorą udział w walce o ratowanie rasy ludzkiej. W trakcie misji przez radio Marcus Fenix otrzymuje wskazówki od Anyi Stroud z dowództwa.

Już od samego początku zauważamy, że Szarańcza wysyła do boju ogromną liczbę jednostek, co sprawia, że Marcus wraz ze swoimi kompanami, nie mają praktycznie ani chwili wytchnienia. Po pierwszej walce docierają do śmigłowca i udają się na plac Embry, gdzie dowiadują się, co należy zrobić, aby pozbyć się wrogów z powierzchni Sery. Hoffman informuje Marcusa, że stracili kontakt z drużyną Alfa – trzeba ich odszukać. Jej członkowie byli w posiadaniu rezonatora. Umożliwi on wygenerowanie mapy tuneli szarańczy, które zostaną zniszczone za pomocą bomby świetlnej. Podczas rozmowy Fenix dowiaduje się od Hoffmana, że nie zasługuje na to, by nosić mundur. Nasz żołnierz jednak za nic ma uwagi pułkownika i stwierdza, że nie walczy dla niego.

Niedługo później pojawia się postać Augustusa Cole'a z oddziału Alfa, który informuje przybyłych żołnierzy Delty, że reszta jego kolegów siedzi przy Grobowcu. Cole wyjaśnia, że czekają na śmigłowiec, ale niestety radio nie działa, więc nie mogą otrzymać wsparcia. Za zakłócanie transmisji odpowiadają Arachnidy, które zostają wybite przez Marcusa. W końcu udało się połączyć z Centralą, ale sygnał jest słaby. Ekipa zmierza w kierunku pozycji grupy Alfa. W Domu Władców spotykają drugiego członka tej drużyny, Bairda, który pyta Cole'a o Rojasa – kompan daje mu do zrozumienia, że ten nie żyje.

W momencie, kiedy na horyzoncie pojawia się helikopter, ma miejsce kolejny atak Szarańczy. Nasz śmigłowiec rozbija się o budynek. Porucznik Kim zostaje zabity na oczach wszystkich przez szefa wszystkich szefów Szarańczy, Generała RAAM-a. Żołnierze uciekają do grobowca i – po otrzymaniu wskazówek od Centrali – udają się na dziedziniec. Niedługo później spotykają kolejnego potężnego przeciwnika. Tym razem jest to Berserkerka, której nie da się zabić zwykłymi pociskami. Trzeba więc zwabić na plac i zlikwidować wykorzystując do tego celu Młot Świtu, który charakteryzuje się ogromną siłą rażenia i działa jedynie na otwartym terenie przy wsparciu satelity.

Fenix melduje Hoffmanowi przez radio, że odnaleźli ocalałych członków drużyny Alfa i są w posiadaniu rezonatora. Trzeba go zainstalować w fabryce Lethia Imulsion w miarę szybko, gdyż niedługo zrobi się ciemno, więc pojawi się Szarańcza, która nie lubi światła, więc za dnia pozostaje w ukryciu. Marcus zostaje dowódcą Delty. Kruki niestety nie mogą ich transportować na miejsce misji, więc muszą znaleźć inną drogę. Docierają do bramy Wyrzutków, gdzie pytają odźwiernego o tutejszego przywódcę, Franklina. Ten jest w posiadaniu starego pojazdu, Gruchota, który umożliwiłby żołnierzom ucieczkę. Początkowo Franklin odmawia, ale Dom argumentuje prośbę tym, że jest jego dłużnikiem. Dostają klucze pod warunkiem, że Baird i Cole zostaną pomóc. Rozdzielają się. Dom i Marcus zmierzają na stację benzynową Chapa na Aspho.

Po drodze uzyskują pomoc od mężczyzny, który zapala światła w dalszych lokacjach, dzięki czemu mogą kontynuować wyprawę. Na stacji odnajdują Gruchota, tankują go i odjeżdżają. Po walce z Kryllami pojazd ulega uszkodzeniu, więc idą pieszo do kopalni przez fabrykę, gdzie muszą przeprowadzić zwiad. Z przygodami, ale w końcu docierają do celu. W piwnicy czekają już na nich Cole i Baird. Muszą się spieszyć, gdyż niedługo zrobi się jasno. W końcu z powodzeniem, tuż przed wschodem słońca, instalują rezonator. Informują centralę o zakończeniu zadania. Królewskie Kruki już są w drodze – żołnierze mają wracać do bazy. W międzyczasie jednak pojawiają się złe wieści. Sygnał rezonatora był zbyt słaby i zaginął. Brakuje większości danych o sieci Szarańczy.

Bairdowi jednak udało się wcześniej włamać i uzyskać pliki z tunelami szarańczy. Punktem zerowym tych danych jest Akademia Wschodniej Barykady, a dokładniej dom ojca sierżanta Marcusa Fenixa. Przed domem czeka komitet powitalny. Podczas gdy Marcus i Dom walczą z Szarańczą, Cole i Baird zajmują się ocalałymi. Fenix prosi Anyę o pomoc w ich ewakuacji.

W końcu wchodzą do domu Fenixów, gdzie – jak informuje ich Centrala – wykryto aktywność sejsmiczną, więc wewnątrz mogą znajdować się tunele Szarańczy. Marcus i Dom spotykają się z Colem i Bairdem. Ten ostatni mówi, że za domem znajduje się opancerzony transporter, który nie działa, ale można go naprawić. Rozdzielają się ponownie, by jednocześnie rozprawić się z intruzami i przygotować do ucieczki. W ukrytym laboratorium Jack ściąga dane z komputera, na których znajduje się wykaz tuneli szarańczy – Anya jest w szoku, że jest ich aż tyle. Skorupa planety jest ich pełna, są dosłownie wszędzie. Zatem te dane z pewnością wystarczą, by zaatakować wroga. Gdy wsiadają do naprawionego już transportera pojawia się Brumak, który strzela do nich i rozpoczyna pościg. Na szczęście udaje się go zgubić.

Po opuszczeniu pojazdu docierają na peron i mają wskoczyć do pociągu. Niestety, tylko Marcus i Dom zdążają na czas, a Baird i Cole przepraszają Fenixa, a także przyznają, że są do niczego. Zabiorą się z Krukiem. Anya mówi, że ich celem jest bomba, która znajduje się z przodu pociągu. Okazuje się, że ścierwojady odcinają zasilanie, więc trzeba je przegonić, by dostarczyć dane nawigacyjne do bomby świetlnej. Na drodze staje im Generał RAAM, który – po ciężkim boju – zostaje pokonany przez Marcusa i Doma. Santiago wskakuje do śmigłowca, zaś Marcus wprowadza dane. Okazuje się, że most po którym pędzi pociąg, jest zniszczony, ale na szczęście Marcus w ostatniej chwili wskakuje na Kruka i łapie Doma za rękę. Pociąg spada w przepaść. Misja kończy się powodzeniem – bomba świetlna sprawia, że Szarańcza stopniowo znika z powierzchni Sery. Hoffman podaje Fenixowi drugą rękę i wspólnie z Domem wciągają sierżanta na pokład śmigłowca.

Poprzednio w Gears of War 2

Akcja rozpoczyna się w mieście Jacinto, ostatnim bastionie ludzkości i miejscem, przez które wróg nie może się przekopać. Sera znajduje się na skraju zagłady, gdyż – jak się okazuje - Szarańcza przetrwała i powróciła jeszcze silniejsza niż wcześniej. Anya informuje Marcusa i Doma, że wrogowie są już coraz bliżej ich pozycji. Pojawiają się posiłki – do ekipy dołącza żółtodziób Ben Carmine. Anya wpada na ślad zaginionej żony Doma, która prawdopodobnie została zabita przez Szarańczę. Santiago kieruje zemsta, tęskni za rodziną i obiecuje, że zabije wszystkich wrogów, którzy staną mu na drodze.

Delta i inne oddziały udają się do Landown, które jest idealnym punktem do ataku Szarańczy na ich terenie. Kiedy Landown pojawia się na horyzoncie, poznajemy Taia, który trafił do Delty po tym, jak reszta jego oddziału zginęła na polu walki. Jakiś czas później obserwujemy zdesperowanego Doma. Podczas walki na ulicach centrum miasta prosi on Marcusa, by ten zajął się jego żoną Marią, gdy jemu coś się stanie. Marcus oczywiście zgadza się. Oboje uciekają z pola bitwy, podczas gdy Tai wraz z Dizzym starają się powstrzymać atak Szarańczy. Dom chce wrócić i im pomóc, ale Marcus stwierdza, że pasy w windzie wiertniczej się zacięły i nie można ich odpiąć. Wpadają do wnętrza Pustki, jednocześnie tracąc kontakt z ekipą na powierzchni. Carmine mówi, że jego winda zeszła z kursu. W końcu przywracają komunikację z ekipą na powierzchni i niedługo pojawią się kolejne windy. Nie wiadomo jednak, co z Dizzym i Taiem. Marcus pogania Doma po tym, jak Carmine zgłasza, że Szarańcza jest dosłownie wszędzie.

GramTV przedstawia:

Bohaterowie muszą przeszukać wnętrze szczelinoczerwia i zlokalizować oraz zniszczyć jego serce. Potwór jest tak olbrzymi, że stanowi zupełnie odrębną lokację. Delta natrafiła na Carmine'a wówczas, gdy ten był atakowały przez jednostki nieprzyjaciela. Okazało się, że wróg posiada więcej niż jedno serce, ale w końcu niszczą je wszystkie i wydostają się na zewnątrz. Ekipa kontaktuje się z Deltą, która zrzuca im Centaura. Marcus jest wściekły, bo chciał, żeby ktoś ich stamtąd zabrał, a zamiast tego otrzymali pojazd i dalsze instrukcje.

Operacja Głucha Burza trwa. Koalicja posiadała niekompletne dane na temat twierdzy Szarańczy. Przewodniczący Prescott odtajnił dokumenty wywiadowcze. Delta znajduje się nieopodal posterunku żołnierzy Koalicji, który został już wycofany z eksploatacji. Udają się do niego, by dowiedzieć się więcej o położeniu twierdzy Szarańczy, a być może nawet ich Królowej.

Posterunek okazuje się być Nową Nadzieją, tajemniczym miejscem, którym kieruje Niles – podczas eksploracji kolejnych lokacji słyszymy jego komentarze. Do najważniejszej części nie można się dostać bez specjalnego identyfikatora, ale Marcus i Dom wysadzają drzwi. Gdy szukają informacji, okazuje się, że nadchodzi Brzytwograd. Centrali nie udaje się znaleźć żadnych informacji o Nowej Nadziei. Jack podłącza się do terminala i wyświetla materiał wideo, którego bohaterem jest Niles. Rozprawia on przede wszystkim o badanych ludziach. Dowiadujemy się, że ktoś pozostawił półautomatyczny system ochrony, by zabezpieczyć to miejsce. Nikt nie powinien zakłócać spokoju przodków. Ten jednak zostaje zakłócony przez Deltę i wrogowie wydostają się z kapsuł.

W końcu bohaterowie wybiegają z budynku, przemierzają kolejne ulice uciekając przed Brzytwogradem, a ich celem jest szczyt góry Kadar do której docierają na Centaurze. Dowiadują się, że Szarańcza pochodzi z Neuxsa. Dom i Marcus idą pieszo, a Cole i Baird zabierają spotkanych ludzi na powierzchnię. Spotykają starszego mężczyznę, którego Dom pyta o Marię pokazując jej zdjęcie. Starcowi twarz wygląda znajomo i być może kobieta znajduje się w jednej z grup, które tu przybyły. Szarańcza zabiera jeńców w stronę Nexusa.

Dom mówi, że mają zejść przy tamie przy autostradzie, bo tak powiedział starzec, ale Marcus twierdzi, że muszą trzymać się wytycznych, bo nie wiadomo, gdzie jest Maria. W końcu jednak postanawia pomóc przyjacielowi i w pobliskich terminalach szukają Marii. Odnajdują ją – jak się początkowo okazuje – całą i zdrową. Dom przytula żonę, ale po chwili Marcus coś mu sygnalizuje. Kobieta uległa przetworzeniu. Dom nie może się z tym pogodzić. Płacze, przeprasza, tuli swoją ukochaną. Maria umiera na jego oczach. Marcus pociesza Doma, że ten zrobił wszystko, co mógł.

Fenix znalazł sposób na wejście do Nexusa. Po eksploracji na horyzoncie pojawia się Twierdza Szarańczy, w której szukają Królowej. Nadciągają posiłki. Dostrzegają, że Szarańcza walczy między sobą. Niektóre jednostki wroga świecą się, a zatem najwidoczniej ktoś pomaga Delcie. Udaje im się poznać zamiary Szarańczy. Chcą oni zatopić Jacinto, gdyż wtedy Pustka zostanie zalana. Są zdesperowani. Jack odnajduje nagranie Adama Fenixa, który mówi, że woda morska zalałaby Pustkę, a to by zakończyło wojnę. Marcus uświadamia siebie i wszystkich, że jego ojciec, oraz Królowa dążą do tego samego. Muszą więc zatopić Jacinto, zanim Szarańcza ucieknie. To plan awaryjny. Planem podstawowym jest dotarcie do Królowej.

Po przedarciu się przez Szarańczę stają oko w oko z Królową. Mówi ona, że są pierwszymi i ostatnimi ludźmi, którzy zbezcześcili ten zamek swoją obecnością. Armia Szarańczy jest w drodze do Jacinto, by zapobiec planom Koalicji. Królowa żałuje, że Marcus, jako syn Adama, nie wdał się w swojego ojca. Skorge ma zabić przybyłych oddziałów Delty, jednak Marcus z Domem pokonują go. Królowej udaje się uciec na grzbiecie Reavera. Marcus mówi, że trzeba zapomnieć o Królowej i znaleźć drogę do Jacinto. Do podróży wykorzystają Reavery.

Marcus zgłasza Centrali, że zgubili Królową. Ewakuacja jest w toku. Królowa wysyła wszystkie swoje oddziały, by powstrzymać Deltę przed zatopieniem Jacinto. Anya mówi, że gdy dotrą, mają przyjść do centrali, gdzie czeka na nich pułkownik Hoffman oraz przewodniczący. Hoffman chwali Deltę. Ewakuowano prawie wszystkich mieszkańców Jacinto, ale potrzeba czasu na ewakuację żołnierzy z Pustki. Plan zatopienia Jacinto jest prawie gotowy.

W końcu Marcus postanawia, że za pomocą Brumaka przyśpieszy bieg wydarzeń. W pewnym momencie potwór łapie infekcję. Kompani zabierają Marcusa i Doma z pokładu Brumaka i wciągają ich na pokład Kruka. Baird mówi, że stracili bombę, więc szukają innego sposobu na rozprawienie się z wrogami. Brumak wygląda, jakby przeobrażał się w Migoczącego, większą wersję Parszywca, czyli stwora, który po śmierci eksploduje. Zatem może posłużyć za bombę. Marcus zabija go. Przeciwnik wybucha, następuje natychmiastowa ewakuacja, gdyż walą się mosty, budynki, zapadają się ulice. Wszystko zostaje zalane. Delta leci śmigłowcem. Nie mogą połączyć się z Centralą, ale po chwili dostrzegają drugiego Kruka, na którym znajduje się między innymi Anya. Tuż po napisach końcowych słyszymy głos... Adama Fenixa, który pyta czy ktoś go słyszy i co żeście zrobili.

  • Zamów Gears of War 3 PL na Xbox 360 - 169,90 zł
  • Zamów Gears of War 3 PL - Limited Edition na Xbox 360 - 199,90 zł

Akcja promocyjna Tydzień z Gears of War 3 jest organizowana wspólnie przez wydawcę gry, firmę Microsoft, oraz gram.pl.

Komentarze
9
Rhobar
Gramowicz
16/09/2011 22:29

Najgorszy artykuł jaki kiedykolwiek czytałem. Ktoś stwierdził, że wygląda na przepuszczony przez translator, ja dodam, że wygląda, jakby ktoś powycinał co drugie zdanie. Żeby zrozumieć to streszczenie, trzebaby najpierw zagrać w grę, więc jaki jest tego sens? Przydałoby się w ramach "Tygodnia z..." jakieś wprowadzenie w świat czy coś, ale PRZED, a nie PO streszczeniu...

Rhobar
Gramowicz
16/09/2011 22:29

Najgorszy artykuł jaki kiedykolwiek czytałem. Ktoś stwierdził, że wygląda na przepuszczony przez translator, ja dodam, że wygląda, jakby ktoś powycinał co drugie zdanie. Żeby zrozumieć to streszczenie, trzebaby najpierw zagrać w grę, więc jaki jest tego sens? Przydałoby się w ramach "Tygodnia z..." jakieś wprowadzenie w świat czy coś, ale PRZED, a nie PO streszczeniu...

Usunięty
Usunięty
16/09/2011 15:12
Dnia 16.09.2011 o 11:00, Lordpilot napisał:

Ten tekst to chyba jakieś streszczenie fabuły, które oryginalnie było w języku angielskim i zostało wrzucone w google translator - czyż nie :) ? Bo poziom straszliwie wręcz niski, nie wierzę, żeby człowiek "popełnił" coś takiego- bez ładu i składu, to musiała być sztuczna inteligencja (a raczej sztuczna głupota) ;-). Abstrachując już jednak od jakości tegoż tekstu - LOL jak tak spojrzeć na fabułę "gyrosów" z boku, na chłodno, to to jest niezła tandeta rodem z filmów klasy "B" albo i "C" ;-). Dreszcz żenady, mimowolnie przechodził mi po krzyżu podczas czytania ;-) Dziwne, bo w czasie grania to kompletnie nie przeszkadza - mnie trudno było odejść od konsoli (zwłaszcza przy GoW 2), a samą serię bardzo sobie cenię.

Mam dokładnie takie same odczucia zarówno w stosunku do tekstu jak i fabuły gry ;]




Trwa Wczytywanie