Chowaj się kto może, bo w wybuchowym stylu nadciąga ekipa śmiercionośnych robali. Z granatem ręcznym w ręce i wyrzutnią rakiet na plecach za cel obrały sobie zrobienie ogromnej, sieciowej zadymy.
Chowaj się kto może, bo w wybuchowym stylu nadciąga ekipa śmiercionośnych robali. Z granatem ręcznym w ręce i wyrzutnią rakiet na plecach za cel obrały sobie zrobienie ogromnej, sieciowej zadymy.
Oczywiście tryb wieloosobowej zabawy przy jednym komputerze w Worms Clan Wars nadal jest dostępny i możecie korzystać z niego przy każdej nadążającej się okazji - czy to chcecie się tylko rozerwać, czy włączyć coś fajnego z rodzeństwem i trochę się zrelaksować przy dobrej zabawie. Najnowsza część serii kładzie jednak szczególny nacisk na zabawę w sytuacji, w której dookoła nas nie znajduje się nikt chętny do rywalizacji. Nie musicie jednak rezygnować z chęci zagrania w Wormsy, wystarczy odpalić tryb sieciowy nastawiony na rywalizację przez sieć.
Zacznijmy od tego, że gra doczekała się własnego internetowego serwisu. Dostępny jest on pod adresem wormsclanwars.com i znajduje się tam wiele przydanych informacji - od najnowszych łatek, przez nadchodzące wydarzenia, najciekawsze statystyki z gry, wyniki każdego z klanów aż do prezentację zasług poszczególnych graczy należących do naszego klanu. To zdecydowanie coś więcej niż interaktywna ulotka reklamująca główne cechy gry - to raczej coś na kształt battleloga, choć bez konieczności każdorazowego uruchamiania strony, gdy tylko mamy ochotę na małą, robaczywą bitwę.
Kolejną z ciekawostek jest dostęp do Wormnetu bezpośrednio z poziomu gry - jest to nastawiona na integrację społeczności funkcja, w której można podyskutować z innymi posiadaczami zabawy o różnych aspektach rozgrywki. Co więcej, bezpośrednio z Wormnetu istnieje możliwość zakładania gier i zapraszania do nich osób z jednego pokoju. Także każdy z klanów posiada własny, dedykowany tylko jemu pokój w Wormnecie, w którym członkowie klanu mogą się spotykać i dyskutować na wybrane przez siebie tematy.Z całą pewnością mniej obeznanym w nowościach wprowadzonych w Worms Clan Wars rzuciło już się w oczy dwukrotnie przywołana w tekście funkcja klanów. Otóż rywalizacja pomiędzy klanami jest w nowej grze z robakami w roli głównej najważniejszą funkcją. Każdy z graczy może dołączyć do już istniejącego lub założyć zupełnie swój klan. W tym drugim przypadku oprócz wyboru nazwy projektuje także emblemat swojego pomysłu, a następnie modyfikuje szereg opcji dotyczących trybów rozgrywki czy samej zabawy. Do stworzonego klanu zapraszać możemy swoich znajomych, a ci grając z ramienia naszej ekipy zdobywają na jej konto punkty. Po kilku rozgranych rankingowych spotkaniach każdy z klanów otrzymuje swoją rangę, odzwierciedlającą poziom zaawansowania należących do niego graczy. Im lepiej spisują się klanowicze podczas meczów, tym z lepszymi zespołami będą mogli rywalizować, a to przekłada się na walkę o ważniejsze trofea. Oczywiście istnieje także możliwość pięcia się w górę - jeżeli klan spisuje się dobrze, w nagrodę otrzymuje awans do wyższej ligi.
Miejscem do zarządzania klanem jest klanowy hub - to tutaj gracze otrzymują dostęp do wszystkich niezbędnych informacji na temat ekipy, do której należą. To także miejsce, w którym administrator klanu może zostawiać dla innych graczy wiadomości, a ci z kolei mogą dowiedzieć się kto z nich spisuje się najlepiej. Administrator klanu decyduje także o wewnątrzklanowych awansach - poszczególni gracze za dobre sprawowanie się mogą otrzymać wyższą rangę, lub też odwrotnie, ten kto zawodzi lub nie stawia się regularnie do bitew może zostać zdegradowany do niższego stopnia. To w końcu wojna, nie ma tu miejsca na litość!
Rozwijanie poziomu klanu jest ważne nie tylko ze względu na prestiżowy punkt widzenia - także funkcjonalność odgrywa tu ważną cechę, ponieważ klany na wyższym poziomie mogą posiadać więcej członków niż te na niższym. To z kolei działa jak samonapędzająca się maszyna, ponieważ im więcej członków, tym więcej z nich aktywnie bierze udział w zabawie i zdobywa punkty, które z kolei są potrzebne do przechodzenia na wyższe poziomy. Rozgrywki ligowe dzielą się natomiast na sezony - po zakończeniu każdego z nich najlepsze zespoły przechodzą do wyższej dywizji i będą rywalizować z lepszymi zawodnikami. Ci, którzy okupują ostatnie miejsca spadną do niższych lig - zupełnie jak w rozgrywkach sportowych. Co ważne, podczas rozgrywek klanowych każdy klan może do zabawy wystawić dwóch swoich graczy, dzięki czemu najlepsi mogą pomagać tym graczom, którzy jeszcze uczą się zasad rządzących rozgrywką. No i nie da się ukryć, że zabawa w kooperacji smakuje po prostu lepiej.Oczywiście oprócz rozgrywek klanowych istnieje także możliwość normalnej zabawy przez sieć - także i w niej gracze mają dostęp do zabawy rankingowej, w której za swoje poczynania są oceniani, dzięki czemu mogą awansować wyżej na liście graczy albo też spaść o kilka pozycji, jeżeli mają akurat słabszy dzień. Ponadto zarówno podczas rozgrywek klanowych, jak i towarzyskich, gracze mają możliwość łatwego komunikowania się za pomocą czatu. Jego ikonka znajduje się w lewym, górnym rogu ekranu - symbolizuje go mały telefon, który "dzwoni", jeżeli któryś z graczy napisze na czacie jakąś wiadomość.
Z grubsza omówiliśmy większość opcji w trybie wieloosobowym w Worms Clan Wars, ale pisać o zabawie to nie to samo co dostarczyć jej osobiście. Dlatego jeżeli połknęliście kiedyś robakowego bakcyla sami przekonajcie się o tym, czy spodoba się Wam klanowa rywalizacja i czy wraz ze swoimi znajomymi dacie radę zostać najgroźniejszymi robalami w sieci.
Tydzień z Worms Clan Wars to wspólna akcja promocyjna firm CDP.pl i gram.pl
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!