Kto ma w sobie żyłkę budowniczego, przed szereg wystąp. Dziś przyjrzymy się edytorowi poziomów w Worms Clan Wars.
Kto ma w sobie żyłkę budowniczego, przed szereg wystąp. Dziś przyjrzymy się edytorowi poziomów w Worms Clan Wars.
Zabawę z edytorem poziomów rozpoczynamy od wyboru interesującego nas motywu przewodniego. Do wyboru jest pięć - prehistoria, wikingowie, inkowie, feudalna japonia oraz rewolucja przemysłowa. Co ważne, pracę rozpocząć możemy zupełnie od podstaw jak i zdać się na stworzenie losowej scenerii, którą następnie będziemy przerabiać według własnego uznania. Krajobraz tworzymy za pomocą pędzli - do wyboru są kwadratowe lub prostokątne, w kilku rozmiarach, od 0 aż do 11. Rozmiar pędzla zmieniamy w zależności od tego, czy zajmujemy się akurat tworzeniem ogólnego zarysu np. wyspy, czy już tylko dopieszczamy jej poszczególne szczegóły. Malować możemy także z wykorzystaniem linii - te mogą mieć końce zaokrąglone lub też kwadratowe, z czego wychodzą swoiste prostokąty. Bardzo przydatną funkcją podczas tworzenia mapy jest "lustrzane odbicie", która pozwala nam na jednoczesne malowanie po jednej stronie mapy oraz tworzenie na drugiej jej połowie identycznego fragmentu, namalowanego w odwrotną stronę. Dzięki temu możemy mieć pewność, że stworzony przez nas poziom będzie symetryczny, a żaden z jego fragmentów nie będzie trudniejszy. Oczywiście można tworzyć także trudniejsze, asymetryczne poziomy, na których dostanie się w konkretne miejsca będzie niezwykle pożądane, by móc lepiej kontrolować to, co dzieje się podczas rozgrywki.
Gdy ogólny zarys naszego poziomu jest gotowy, czas przejść do szczegółów. Na mapie ustawiać możemy wybuchające beczki, miny, działka strażnicze, robaki, fizyczne elementy krajobrazu (a więc takie, po których robale będą mogły chodzić lub za którymi będą mogły się skryć), a także urządzenia - a więc elementy ruchome, jak np. obracająca się winda, dzięki której łatwo można dostać się na wyższy poziom. Mapę wyposażyć można także w magnes oraz wodę w wybranych prze nas miejscach, zatroszczyć można się także o umieszczenie odpływów, dzięki czemu jej nadmiar w miejscach, do których będzie ona spływać, będzie odbierany i wydalany poza mapę. Ustawić można także urządzenie, które niczym fontanna będzie tryskać wodą na mapę.
Tydzień z Worms Clan Wars to wspólna akcja promocyjna firm CDP.pl i gram.pl
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!