W uniwersum Bezkresnych, zwłaszcza zaś w dwóch grach strategicznych będących jego częścią, czyli Endless Space i Endless Legend, bohaterowie są czymś więcej niż ludźmi. U źródła ich wyjątkowości leży oczywiście, jak w większości przypadków, pozostawiony przez Bezkresnych Pył. Dla większości jest on czymś drogocennym, walutą obiegową ale niektóre jednostki uczą się jak odblokować jego potencjał - a właściwie maleńki, znikomy ułamek potencjału, z którego korzystali Bezkreśni, twórcy Pyłu. W obecnych czasach jednak nawet ten okruch boskiej mocy wystarczy, by wynieść każdego wysoko ponad jego pobratymców - i bohaterowie tego świata są właśnie owymi tytanami, wszechstronnie uzdolnionymi, wyniesionymi ponad swoich ziomków.
Wyposażenie możemy naszym bohaterom zmieniać w dowolnym momencie, jeśli tylko mamy dostęp do lepszego. Każdy kolejny poziom rozwoju technologicznego, czyli przejście do nowej ery odblokowuje nam nowy, lepszy ekwipunek z żelaza, taką bazę dla wszystkiego. W każdej erze jednak mamy technologię, która po opracowaniu da nam także dostęp do sprzętu kutego z rzadkich metali, zdecydowanie lepszego, ale też droższego i przede wszystkim wymagającego posiadania tychże metali - w pierwszych dwóch erach możemy tworzyć broń, pancerze i artefakty w rodzaju pierścieni i wisiorów z tytanu lub szkłostali, potem przechodzimy do adamantium i palladium w trzeciej erze a kończymy na wyposażeniu z hyperium i mitrytu w czwartej.
Każdy z herosów posiada drzewko rozwoju podzielone na trzy części. Zdolności w nich zawarte rozwijamy za zasadzie hierarchicznej - zaczynamy od tych na samym dole i idziemy powoli w górę w kierunku dyktowanym przez gałęzie drzewka. Niektóre zdolności są stopniowane - możemy wydać na ich ulepszone wersje dodatkowe punkty rozwoju, maksymalnie do trzech, ale już jeden wystarczy, by móc wybrać przy awansie na kolejny poziom cechę znajdującą się wyżej na drzewku. Lewa i prawa część drzewka łączą się w kilku punktach z tą środkową, ale nigdy ze sobą nawzajem.
Środkowa, zielona, jest wspólna, taka sama dla wszystkich i uniwersalna, bowiem znajdują się w niej cechy przydatne zarówno przy administrowaniu jak i przy dowodzeniu. Na pierwszym poziomie mamy zdolność poprawiającą przeszukiwanie ruin. Na drugim znajduje się umiejętność szkolenia podlegających sobie wojsk, dzięki czemu zdobywają one powoli doświadczenie co turę oraz cecha poprawiająca i ułatwiająca leczenie rannego lub też "prawie zabitego" bohatera. Trzeci poziom jest związany z oblężeniami - jedna umiejętność zwiększa obronność miasta w którym znajduje się bohater, druga zaś podnosi współczynnik ataku jednostek, które biorą udział w bitwach miejskich po obu stronach. Poziom czwarty to z kolei zdolności mające podłoże ekonomiczne - pierwsza tnie koszty utrzymania bohatera oraz jego armii, druga zaś oferuje procentowe bonusy dla każdego aspektu produkcji w mieście przez niego zarządzanym. Najwyżej, na piątym poziomie, znajduje się cenna cecha sprawiająca, że miasto, którym opiekuje się bohater jest odporne na redukcje produkcji związane z zimami.
Lewa część drzewka rozwoju poświęcona jest sprawom militarnym i występuje w trzech odmianach, przynależnych klasie postaci. Te dzielą się zaś na bohaterów walczących wręcz, na strzelców i na tych, którzy heroicznie wspierają swoje wojska z drugiej linii. Bohater walczący wręcz swoimi umiejętnościami najpierw zwiększa współczynniki obrony swoje oraz swoich wojsk oraz poprawia ich żywotność i skuteczność w obronie miast, także zimą. Bohater wspierający także zwiększa współczynniki swoich armii - po trochu obronę, atak i inicjatywę oraz żywotność. Strzelcy zaś zwiększają mobilność jednostek, ich współczynniki ataku oraz zadawanych obrażeń a także zasięg w przypadku oddziałów strzeleckich właśnie.
Prawa część drzewka skupiona jest na zdolnościach rasowych i jest inna dla każdej z ośmiu występujących w grze frakcji. W większości wypadków znajdziemy w niej zdolności związane z administrowaniem miastami, ale nie tylko, bo niektóre rasy mają tam także premie czysto wojskowe. I tak na przykład bohaterowie ludu Podziemnych mają po prawej stronie zdolności zwiększające badania naukowe w miastach w zależności od tego, z ilu dzielnic to miasto się składa a także ile szlaków handlowych obsługuje. Oprócz tego bohaterowie tacy są mistrzami podkopów, więc nie da się ich zamknąć w oblężonym mieście ani też skutecznie blokować produkcji ich miasta, które również o wiele szybciej odzyskuje poziom obronności. Z kolei budowniczy Dzikołazów mają w swoim prawym drzewku w zasadzie tylko zdolności zwiększające na różne sposoby produkcję przemysłową i redukujące koszty wykupu oraz utrzymania różnych struktur w mieście - jeśli któreś z naszych miast ma być wielką fabryką wojska na przykład, to należy je powierzyć Dzikołazowi. A jeśli chcemy, by miasto było ośrodkiem badań naukowych, to można przydzielić mu jako administratora z rasy Magów Szału, który nie tylko ma kilka zdolności zwiększających poziom tychże badań ale też potrafi torturami zredukować poziom niezadowolenia w mieście.
Bohaterowie Spaczonych Lordów w swoich rasowych specjalizacjach skupiają się głównie na zwiększaniu produkcji Pyłu oraz surowców luksusowych i strategicznych w swoich miastach, ale mogą też podnosić obronę swoich jednostek i są po rozwinięciu odpowiednich zdolności bardziej skuteczni w obleganiu miast. Herosi z rasy Drakkenów dają miastom większą produkcję żywności, szybszy wzrost wpływów i poprawę współczynnika szczęścia mieszkańców - ale zwiększają także żywotność swoich jednostek i jeśli wykupimy odpowiednią zdolność to nie będą atakowani przez neutralne stworzenia włóczące się po okolicy. Jak łatwo się domyślić, większość specjalnych zdolności z prawej części drzewka handlarzy z Wędrownych Klanów jest poświęcona na cechy poprawiające rentowność tegoż handlu lub też umożliwiająca go nawet w przypadku wojen. Na wypadek tych ostatnich bohaterowie Klanów mają specjalną zdolność pozwalającą produkować wojsko mniejszym kosztem. Tanio i dużo pomagają także produkować herosi Nekrofagów, po części dlatego, że wiele z ich zdolności zwiększa drastycznie produkcję żywności w administrowanych przez nich miastach. Armie dowodzone przez generałów Nekrofagów o wiele szybciej się też leczą a oni sami mogą wpadać w berserkerski szał zwiększający ich współczynnik ataku.
I tacy właśnie są bohaterowie z Endless Legend. Których z nich wybierzecie, gdy przyjdzie do tego?
Tydzień z Endless Legend to wspólna akcja promocyjna firm Techland i Gram.pl
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!