Za pięć dwunasta: Project CARS

Paweł Pochowski
2015/05/04 16:30
2
0

Dokładnie siódmego maja, po kilkuletnim oczekiwaniu, Project CARS ukaże się na konsolach oraz komputerach. Z tej okazji przygotowaliśmy pigułkę wiedzy dotyczącą tej gry.

Za pięć dwunasta: Project CARS

Platformy i wymagania sprzętowe

Project CARS dostępne będzie nie tylko na PC, ale także PlayStation 4 oraz Xbox One. W przeszłości mówiono także o wersjach na konsole poprzedniej już generacji, ale z czasem twórcy zadecydowali o przesiadce na kolejną generację. Stąd też w sprzedaży nie ma wersji przygotowanej z myślą o PlayStation 3, ani Xboksie 360. Co do konsol, gra działa w 1080p oraz 60 fps na PS4 oraz w 900p i 60 fps na Xboksie One. Na komputerze obsługuje maksymalną rozdzielczość 12k, bez ograniczeń dotyczących liczby klatek na sekundę. To już zależy od posiadanego sprzętu.

Poniżej prezentujemy wymagania sprzętowe gry.

Minimalne wymagania sprzętowe

  • Procesor: 2,66 GHz Intel Core 2 Quad Q8400, 3,0 GHz AMD Phenom II X4 940 lub lepszy
  • Grafika: nVidia GTX 260, ATI Radeon HD 5770 z 1GB pamięci na pokładzie
  • Pamięć: 4GB RAM

Zalecane wymagania sprzętowe

  • Procesor: 3.5 GHz Intel Core i7 3700, 4.0 GHz AMD FX-8350 lub lepszy
  • Grafika: nVidia serie GT600, AMD Radeon serie HD7000 z 2GB pamięci na pokładzie
  • Pamięć: 8GB RAM

Tryb kariery

W Project CARS twórcy przygotowali sporo różnych możliwości zabawy. Standardowo jednym z najważniejszych jest tryb kariery, w którym przygodę rozpoczynamy od stworzenia własnego kierowcy, a następnie wyboru preferowanej dyscypliny. Co ważne, w tym miejscu produkcja nie podąża śladami innych gier i nie każe nam najpierw ścigać się w mniej ważnych i mniej interesujących seriach - od samego początku można wybrać każdą z dostępnych w grze dyscyplin. Nie ma problemu, by od samego początku wsiąść w auta klasy GT czy prototypy biorące udział w zawodach Le Mans. Po wyborze klasy pozostaje już tylko podpisanie umowy z jednym z zespołów, a następnie wzięcie udziału w swoim pierwszym, wyścigowym sezonie.

Ważnym miejscem podczas kariery jest wyścigowy kalendarz, w którym mamy dostęp do informacji dotyczących wyścigów w serii, w której startujemy, a także innych, okazjonalnie organizowanych imprezach. Do zrealizowania podczas zabawy będą cele historyczne, które zrealizować można w dowolnej kolejności. Jednym z nich jest na przykład przejście drogi "od zera do bohatera", a więc rozpoczęcie zabawy w klasie gokartów i w krótkim czasie (liczonym w wyścigowych sezonach) przebicie się do ścigania się najszybszymi bolidami. Innym z "historycznych celów" będzie bronienie tytułu mistrzowskiego w wybranej klasie przez trzy lata z rzędu. Trzeci z celów to zdobycie potrójnej korony - trzech tytułów mistrzowskich w trzech różnych klasach, w ciągu trzech sezonów. Z kolei branie udziału w pobocznych wydarzeniach może otworzyć nam drogę do nowych sponsorów czy odblokowania specjalnych bonusów.

Tryb wieloosobowy

Tryb kariery to jedno, ale Slightly Mad Studios doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że najbardziej zacięte wyścigi to te z żywymi przeciwnikami. Stąd też kilka opcji ścigania się z innymi graczami, z podziałem na nieznajomych oraz własnych przyjaciół. Z tymi pierwszymi rywalizować możemy w publicznych lobby - jest to możliwość szybkiego podłączenia się do grupy osób i rozpoczęcia zabawy praktycznie od razu. Lobby dla przyjaciół to z kolei opcja dla osób, które chcą grać z ludźmi, których znają. W takim pokoju gospodarze zabawy otrzymają więcej opcji, choć najwięcej z nich jest dostępnych w lobby prywatnym - ostatnia i zarazem najbardziej zaawansowana opcja przygotowana została z myślą o osobach, które zajmą się chociażby organizowaniem wyścigowych lig. W zależności od platformy w jednym wieloosobowym wyścigu może wziąć maksymalnie 16 lub 32 graczy (PS4 i Xbox One / PC).

Przy okazji różnych zawodów można umożliwić graczom wcześniejsze treningi - jeżeli wyścig jest umówiony na godzinę 10, to wcześniej gracze mogą podłączać się, aby trenować na danej trasie przy konkretnych ustawieniach, a także zawczasu ustanowić swoje czasy kwalifikacyjne. Co ważne, każdy z graczy podczas zabawy online pracuje na swoją reputację, która bierze pod uwagę ilość rozpoczętych i ukończonych wyścigów, liczbę osiągniętych pole positions podczas zawodów online, średnią pozycję na mecie, a także otrzymane kary oraz dyskwalifikacje.

Tryb wieloosobowy, Za pięć dwunasta: Project CARS

Samochody dostępne w grze

Samochody w grze będą podzielone na kilka kategorii. Wśród nich wyróżniamy klasyczne auta z grupy Touring, samochody uliczne, gokarty, samochody stworzone z myślą o torach wyścigowych, supersamochody, prototypy startujące w serii Le Mans 24h, wozy GT oraz bolidy. W podstawowej wersji Project CARS znajdzie się 65 samochodów. Kolejnych pięć aut zarezerwowanych zostało na potrzeby edycji limitowanej, następne trzy wchodzą w skład DLC Modified Car Pack, które jest dodawane do zamówień przedpremierowych. Ponadto, każdego miesiąca gracze otrzymają jeden darmowy wóz. W maju będzie to Lykan HyperSport.

Podstawowa wersja gry

  • Alpine A450
  • Ariel Atom 300 Supercharged
  • Ariel Atom 500 V8
  • Aston Martin Rapide S Hydrogen Hybrid
  • Aston Martin Vantage GT3
  • Aston Martin Vantage GT4
  • Audi R18 TDI LMP1
  • Audi R8 LMS Ultra
  • Audi R8 V10 Plus
  • BAC Mono
  • BMW 1 M CoupÈ (E82)
  • BMW 320 Turbo Gr.5 (E21)
  • BMW M3 Gr.A (E30)
  • BMW M3 GT (E92)
  • BMW M3 GT4 (E92)
  • BMW Z4 GT3
  • Caper Monterey Stockcar
  • Caterham Seven Classic
  • Caterham Superlight R500
  • Caterham SP/300R
  • Ford Capri Zakspeed Gr.5
  • Ford Escort RS1600
  • Ford Focus RS
  • Ford Mustang Boss 302R1
  • Ford Mustang Cobra SCCA TransAm
  • Ford Sierra RS500 Cosworth Gr.A
  • Formula Gulf 1000
  • Ginetta G40 Junior
  • Ginetta G55 GT3
  • Ginetta G55 GT4
  • Gumpert Apollo S
  • Lotus 49 Cosworth
  • Lotus 72D Cosworth
  • Lotus 78 Cosworth
  • Lotus 98T Renault
  • Marek RP219D LMP2
  • Marek RP339h (PM 06a) LMP1
  • McLaren 12C
  • McLaren 12C GT3
  • McLaren P1
  • Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo2 DTM
  • Mercedes-Benz 300SEL 6.8 AMG
  • Mercedes-Benz A45 AMG
  • Mercedes-Benz SLS AMG
  • Mercedes-Benz SLS AMG GT
  • Mitsubishi Lancer Evo X FQ400
  • Oreca 03 Nissan
  • Pagani Huayra
  • Pagani Zonda R
  • Palmer Jaguar JP-LM
  • Radical SR3 RS
  • Radical SR8 RX
  • Renault Clio Cup
  • Renault MÈgane R.S. 265
  • Ruf CTR3
  • Ruf RGT-8
  • Ruf RGT-8 GT3
  • RWD P20 LMP2
  • RWD P30 LMP1
  • SMS Formula A
  • SMS Formula B
  • SMS Formula C
  • SMS Formula Rookie
  • SMS Kart 125cc (Kart01)
  • SMS Superkart 250cc (Kart02)

GramTV przedstawia:

Edycja limitowana

  • Sauber C9 Mercedes
  • Mercedes-Benz C-Class Coupe DTM
  • McLaren F1
  • Ford Mk. IV
  • BMW M1 Procar (E26/1)

Modified Car Pack

  • Ariel Atom Mugen
  • Ruf CTR3 SMS-R
  • Pagani Zonda Cinque Roadster

Darmowe pojazdy

  • W Motors Lykan HyperSport

Lokacje i tory

W Project CARS znajdziemy 110 tras w 30 lokacjach. Wśród nich znajdują się obiekty usytuowane w Europie, jak i Azji oraz w Ameryce. Część z nich to najsłynniejsze tory na świecie, jak Brands Hatch, Nürburgring czy Suzuka. Ale w grze znajdą się także tory uliczne, położone chociażby we Francji. Na niektórych obiektach można jeździć także w gokartach - oznaczyliśmy je dużą literką k w nawiasie (K). Pełną listę zamieszczamy poniżej.

  • Autodromo Enzo e Dino Ferrari - Włochy
  • Autodromo Nazionale Monza - Włochy
  • Azure Circuit - Francja / Monako
  • Azure Coast - Francja
  • Brands Hatch - Wielka Brytania
  • Brno Circuit - Czechy
  • Cadwell Park - Wielka Brytania
  • California Highway - Stany Zjednoczone
  • Chesterfield - Wielka Brytania (K)
  • Circuit de la Sarthe - Francja
  • Circuit de Spa-Francorchamps - Belgia
  • Circuit Zolder - Belgia
  • Donington Park - Wielka Brytania (K)
  • Dubai Autodrome - Zjednoczone Emiraty Arabskie (K)
  • Glencairn - Wielka Brytania (K)
  • Greenwood - Irlandia (K)
  • Hockenheimring - Niemcy
  • Mazda Raceway Laguna Seca - Stany Zjednoczone
  • Motorsport Arena Oschersleben - Niemcy
  • Mount Panorama Circuit - Australia
  • Nürburgring - Niemcy
  • Oulton Park - Wielka Brytania
  • Road America - Stany Zjednoczone
  • Suzuka Circuit - Japonia
  • Silverstone Circuit - Wielka Brytania (K)
  • Snetterton Motor Racing Circuit - Wielka Brytania
  • Sonoma Raceway - Stany Zjednoczone
  • Summerton - Wielka Brytania (K)
  • Watkins Glen International - Stany Zjednoczone
  • Willow Springs International Motorsports Park - Stany Zjednoczone
  • Zhuhai International Circuit - Chiny

Lokacje i tory, Za pięć dwunasta: Project CARS

Wspierane kierownice

W Project CARS oczywiście będzie można grać za pomocą pada, ale prawidłowym sposobem spędzania czasu z tym tytułem jest naturalnie granie z wykorzystaniem kierownicy. Twórcy przygotowali wsparcie dla wielu kierownic, których listę publikujemy poniżej. Jeżeli posiadanego przez Was sprzętu nie ma na liście, nie martwcie się - nie przekreśla to szansy na jej działanie.

PC

  • Thrusmaster T300RS
  • Thrustmaster T300 Ferrari GTE
  • Thrustmaster TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition
  • Thrustmaster T100 Force Feedback
  • Thrustmaster TH8RS
  • Thrustmaster TH8A
  • Thrustmaster T3PA Pedals
  • Thrustmaster T500RS
  • Thrustmaster RGT Force Feedback Clutch
  • Thrustmaster F430 Force Feedback
  • Thrustmaster Ferrari F1 Wheel Integral T500
  • Thrustmaster GP XID Gamepad
  • Thrustmaster GPX Gamepad
  • Thrustmaster GPX LightBack Black Edition Gamepad
  • Fanatec Porsche Turbo
  • Fanatec Porsche Carrera
  • Fanatec Porsche 911 Turbo S
  • Fanatec Porsche 911 GT2
  • Fanatec Porsche 911 GT3 v2
  • Fanatec CSR (+ Pedals)
  • Fanatec CSR Elite (+ Pedals)
  • Fanatec ClubSport Shifter (+SQ)
  • Fanatec ClubSport Wheel Base
  • Fanatec ClubSport Wheel Base v2 
  • Logitech G25
  • Logitech G27
  • Logitech Driving Force
  • Logitech Driving Force Pro
  • Logitech Driving Force GT
  • Logitech MOMO Force
  • Logitech MOMO Racing 
  • Microsoft SideWinder Force Feedback
  • SimRaceway SRW-S1

Playstation 4

  • Thrustmaster T300RS
  • Thrustmaster T300 Ferrari GTE
  • Thrustmaster T100 Force Feedback
  • Thrustmaster T80
  • Thrustmaster TH8RS
  • Thrustmaster TH8A
  • Thrustmaster T3PA Pedals
  • Thrustmaster T500RS

Xbox One

  • Thrustmaster TX Racing Wheel Ferrari 458 Italia Edition
  • Thrustmaster Ferrari 458 Spider Racing
  • Thrustmaster TH8A
  • Thrustmaster T3PA Pedals

Wspierane kierownice, Za pięć dwunasta: Project CARS

Zamówienia przedpremierowe

Przypominamy, że Project CARS można zamawiać przedpremierowo za pośrednictwem sklepu gram.pl. Do każdego zamówienia przedpremierowego dokładamy DLC z samochodami (Modified Car Pack), które dodaje wymienione w artykule pojazdy. Co więcej, w sprzedaży na każdą z platform znajduje się także edycja limitowana. Jest ona o 30 złotych droższa, ale w zamian zapewnia dostęp do pięciu kolejnych samochodów, metalowego opakowania oraz książki ujawniającej kulisy powstania gry - Project CARS: By Racers 4 Racers .

Komentarze
2
Ven0m
Gramowicz
05/05/2015 07:13

Mam nadzieję, że gra dotrze przed weekendem. Już widziałem na twitterze zdjęcia pudełek, co otrzymali ludzie w innych krajach.Co do kierownic - bida z Xboxem jak nie masz kasy (i zacięcia) na kierownice "premium". Problem zgodności jest widoczny. Sam używam starego (i taniego) Logitecha DFP z PS3 podłączonego do PC. Swoją drogą, ciekawe, czy ta kierownica by zadziałała z PS4.

Usunięty
Usunięty
04/05/2015 16:54

Znowu Xbox ma lepsze gry wyścigowe, a dostępne kierownice są albo horrendalnie drogie, albo do niczego... Dlaczego takie G27 nie może być dostępne dla Xboxa? A dedykowana dla Forzy kierownica Fanateca działa tylko z X360...