Dokładnie siódmego maja, po kilkuletnim oczekiwaniu, Project CARS ukaże się na konsolach oraz komputerach. Z tej okazji przygotowaliśmy pigułkę wiedzy dotyczącą tej gry.
Dokładnie siódmego maja, po kilkuletnim oczekiwaniu, Project CARS ukaże się na konsolach oraz komputerach. Z tej okazji przygotowaliśmy pigułkę wiedzy dotyczącą tej gry.
Project CARS dostępne będzie nie tylko na PC, ale także PlayStation 4 oraz Xbox One. W przeszłości mówiono także o wersjach na konsole poprzedniej już generacji, ale z czasem twórcy zadecydowali o przesiadce na kolejną generację. Stąd też w sprzedaży nie ma wersji przygotowanej z myślą o PlayStation 3, ani Xboksie 360. Co do konsol, gra działa w 1080p oraz 60 fps na PS4 oraz w 900p i 60 fps na Xboksie One. Na komputerze obsługuje maksymalną rozdzielczość 12k, bez ograniczeń dotyczących liczby klatek na sekundę. To już zależy od posiadanego sprzętu.
Poniżej prezentujemy wymagania sprzętowe gry.
Minimalne wymagania sprzętowe
Zalecane wymagania sprzętowe
W Project CARS twórcy przygotowali sporo różnych możliwości zabawy. Standardowo jednym z najważniejszych jest tryb kariery, w którym przygodę rozpoczynamy od stworzenia własnego kierowcy, a następnie wyboru preferowanej dyscypliny. Co ważne, w tym miejscu produkcja nie podąża śladami innych gier i nie każe nam najpierw ścigać się w mniej ważnych i mniej interesujących seriach - od samego początku można wybrać każdą z dostępnych w grze dyscyplin. Nie ma problemu, by od samego początku wsiąść w auta klasy GT czy prototypy biorące udział w zawodach Le Mans. Po wyborze klasy pozostaje już tylko podpisanie umowy z jednym z zespołów, a następnie wzięcie udziału w swoim pierwszym, wyścigowym sezonie.
Ważnym miejscem podczas kariery jest wyścigowy kalendarz, w którym mamy dostęp do informacji dotyczących wyścigów w serii, w której startujemy, a także innych, okazjonalnie organizowanych imprezach. Do zrealizowania podczas zabawy będą cele historyczne, które zrealizować można w dowolnej kolejności. Jednym z nich jest na przykład przejście drogi "od zera do bohatera", a więc rozpoczęcie zabawy w klasie gokartów i w krótkim czasie (liczonym w wyścigowych sezonach) przebicie się do ścigania się najszybszymi bolidami. Innym z "historycznych celów" będzie bronienie tytułu mistrzowskiego w wybranej klasie przez trzy lata z rzędu. Trzeci z celów to zdobycie potrójnej korony - trzech tytułów mistrzowskich w trzech różnych klasach, w ciągu trzech sezonów. Z kolei branie udziału w pobocznych wydarzeniach może otworzyć nam drogę do nowych sponsorów czy odblokowania specjalnych bonusów.
Tryb kariery to jedno, ale Slightly Mad Studios doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że najbardziej zacięte wyścigi to te z żywymi przeciwnikami. Stąd też kilka opcji ścigania się z innymi graczami, z podziałem na nieznajomych oraz własnych przyjaciół. Z tymi pierwszymi rywalizować możemy w publicznych lobby - jest to możliwość szybkiego podłączenia się do grupy osób i rozpoczęcia zabawy praktycznie od razu. Lobby dla przyjaciół to z kolei opcja dla osób, które chcą grać z ludźmi, których znają. W takim pokoju gospodarze zabawy otrzymają więcej opcji, choć najwięcej z nich jest dostępnych w lobby prywatnym - ostatnia i zarazem najbardziej zaawansowana opcja przygotowana została z myślą o osobach, które zajmą się chociażby organizowaniem wyścigowych lig. W zależności od platformy w jednym wieloosobowym wyścigu może wziąć maksymalnie 16 lub 32 graczy (PS4 i Xbox One / PC).
Przy okazji różnych zawodów można umożliwić graczom wcześniejsze treningi - jeżeli wyścig jest umówiony na godzinę 10, to wcześniej gracze mogą podłączać się, aby trenować na danej trasie przy konkretnych ustawieniach, a także zawczasu ustanowić swoje czasy kwalifikacyjne. Co ważne, każdy z graczy podczas zabawy online pracuje na swoją reputację, która bierze pod uwagę ilość rozpoczętych i ukończonych wyścigów, liczbę osiągniętych pole positions podczas zawodów online, średnią pozycję na mecie, a także otrzymane kary oraz dyskwalifikacje.
Samochody w grze będą podzielone na kilka kategorii. Wśród nich wyróżniamy klasyczne auta z grupy Touring, samochody uliczne, gokarty, samochody stworzone z myślą o torach wyścigowych, supersamochody, prototypy startujące w serii Le Mans 24h, wozy GT oraz bolidy. W podstawowej wersji Project CARS znajdzie się 65 samochodów. Kolejnych pięć aut zarezerwowanych zostało na potrzeby edycji limitowanej, następne trzy wchodzą w skład DLC Modified Car Pack, które jest dodawane do zamówień przedpremierowych. Ponadto, każdego miesiąca gracze otrzymają jeden darmowy wóz. W maju będzie to Lykan HyperSport.
Podstawowa wersja gry
Edycja limitowana
Modified Car Pack
Darmowe pojazdy
W Project CARS znajdziemy 110 tras w 30 lokacjach. Wśród nich znajdują się obiekty usytuowane w Europie, jak i Azji oraz w Ameryce. Część z nich to najsłynniejsze tory na świecie, jak Brands Hatch, Nürburgring czy Suzuka. Ale w grze znajdą się także tory uliczne, położone chociażby we Francji. Na niektórych obiektach można jeździć także w gokartach - oznaczyliśmy je dużą literką k w nawiasie (K). Pełną listę zamieszczamy poniżej.
PC
Playstation 4
Xbox One
Przypominamy, że Project CARS można zamawiać przedpremierowo za pośrednictwem sklepu gram.pl. Do każdego zamówienia przedpremierowego dokładamy DLC z samochodami (Modified Car Pack), które dodaje wymienione w artykule pojazdy. Co więcej, w sprzedaży na każdą z platform znajduje się także edycja limitowana. Jest ona o 30 złotych droższa, ale w zamian zapewnia dostęp do pięciu kolejnych samochodów, metalowego opakowania oraz książki ujawniającej kulisy powstania gry - Project CARS: By Racers 4 Racers .