W dzisiejszej odsłonie cyklu znajdziecie najnowsze mody do zremasterowanego Skyrima, Civilization VI, Fallouta 4 i kilku innych produkcji.
Dzisiaj przybliżymy Wam zbiór ciekawych modyfikacji, które w ostatnim czasie pojawiły się w sieci, a być może nie mieliście jeszcze okazji się z nimi zapoznać. W tym tygodniu mamy wysyp wszelkich modyfikacji do zremasterowanego Skyrima, czego akurat mogliśmy się spodziewać, ale znalazło się też trochę miejsca dla innych tytułów. Dajcie znać jeśli przeoczyliśmy coś ciekawego, a jeśli dane było Wam je testować to podzielcie się wrażeniami w komentarzach.
Modyfikacja skierowana jest przede wszystkim do tych graczy, którzy fabułę piątej odsłony TES’a poznali na każdy z możliwych sposobów. Jak wiemy, zwolennicy modyfikacji do oryginalnego Skyrima nie będą mogli przenieść zapisanego stanu gry do zremasterowanej edycji. W praktyce oznacza to, że będą musieli rozpocząć zabawę nowym bohaterem, co nieuchronnie prowadzi do nudnej i dobrze znanej sekwencji w Helgen. Dzięki powyższej modyfikacji możemy ominąć dobrze znane scenki i rozpocząć grę w zimnym, obskurnym lochu niepewni o własny los. O ile w grze nie pojawi się atak Alduina na Helgen to modyfikacja gwarantuje dostęp do kreatora postaci w takim samym stopniu, jak miało to miejsce w oryginalnej wersji gry. Nie da się ukryć, że Bethesda przygotowała dla nas niemiłą niespodziankę, aczkolwiek dzięki Alternate Start możemy wejść do gry w zupełnie inny sposób niż dotychczas, co z pewnością uczyni rozgrywkę ciekawszą i zatrze niesmak związany z decyzją dewelopera.
Jeśli nie stronicie od fanowskich rozszerzeń, a jednocześnie strasznie ubolewacie nad koniecznością ponownego zbierania osiągnięć Steam w zremasterowanym Skyrimie, to omawiana modyfikacja powinna Was zainteresować. Dzięki instalacji tej drobnej wtyczki nie będziecie już zmuszeni oglądać irytujących powiadomień o braku możliwości zdobywania osiągnięć, a dodatkowo w toku rozgrywki kolejne achievementy będą wpadać na Wasze konto, nawet jeśli korzystacie z nieoficjalnych rozszerzeń. Warto mieć na uwadze jedynie to, że efekty uzyskane po zainstalowaniu wtyczki nie działają wstecz, więc wszystkie czynności, które były nagradzane do czasu jej instalacji nie będą liczone. Pozostaje rozegrać dany wątek na nowo poprzez ponowne rozpoczęcie gry lub wczytanie wcześniej zapisanego stanu rozgrywki. Ostatecznie lepsze to, niż nic.
Immersja ze światem przedstawionym w role-plejach to bardzo ważna rzecz. W tym aspekcie jednak da się zauważyć pewien regres w stosunku do poprzednich odsłon cyklu, a wszystkiemu winne są ekrany ładowania, które perfidnie wcinają się w naszą radość z eksplorowania prowincji Skyrim. Autor moda nie ukrywa, że jego celem było stworzenie dla gracza takich samych warunków, jakie Bethesda zaoferowała odbiorcom w The Elder Scrolls III: Morrowind. Dzięki Open Cities Skyrim bramy miast są otwarte, co oznacza, że w dowolnym momencie możemy do nich wejść, a nawet wjechać konno, bez oczekiwania na doładowanie lokacji. Co więcej, miasta są teraz integralnym elementem głównej mapy gry, więc postacie niezależne reagują na wydarzenia w taki sam sposób, jak poza obrębem miast. Strażnicy miejscy nie pozostaną dłużej obojętni na odgłosy walki poza murami, tylko prędko przybiegną nam z pomocą, niezależnie od tego czy mierzymy się ze zwykłym oprychem, czy walczymy ze smokiem.
YnAMP czyli Yet not Another Maps Pack to modyfikacja, która na dzień dzisiejszy jest jeszcze w wersji alfa, ale tempo prac modderów wskazuje, że już niedługo będziemy mogli użyć jej w rozgrywce. Celem modyfikacji jest zwiększenie rozmiaru map dostępnych w grze tak, aby przy wyborze największej możliwej planszy, wziąć udział w zmaganiach ponad pięćdziesięciu graczy. Oczywiście oznacza to, że poszczególne cywilizacje będą się powtarzać, bowiem na dzień dzisiejszy liczba grywalnych nacji w grze oscyluje wokół dwudziestu, ale tego typu rozgrywka wraz z rozwojem gry może stać się bardzo urozmaicona. Co prawda prace nad YnAMP jeszcze trwają, ale już teraz możemy go pobrać i przetestować. Warto jednak mieć na uwadze, że zwiększenie liczby graczy mocno przełoży się na obciążenie jednostki obliczeniowej Waszego blaszaka, a czas oczekiwania na turę mocno się wydłuży, więc jak przystało na urodzonych strategów, musicie oszacować szanse swojego sprzętu w starciu z modem.
Kilka miesięcy temu przygotowałem zestawienie najlepszych modyfikacji do nowej wówczas gry od Paradox Development i nie ukrywałem, że bardzo chciałbym zobaczyć moda, który przybliża mechanikę Stellarisa do uniwersum Gwiezdnych Wojen. Wszystko wskazuje na to, że moje prośby zostały wysłuchane i dzisiaj mam przyjemność zaprezentować Wam - Star Wars: A Galaxy Divided. Autor pełnej konwersji zaimplementował do gry rozmaite nacje i planety znane z gwiezdnej sagi George’a Lucasa. Każda z nich dysponuje unikalnym rozstawieniem na mapie liczącej bagatela 900 układów. Co więcej dla dwóch antagonistycznych frakcji związanych z Mocą przygotowano unikalne jednostki, które w pełni oddają ich charakter. Lista zmian już na tę chwilę jest całkiem imponująca, a autor moda nie ukrywa, że pracuje nad dalszą zawartością. Jeśli lubicie klimat Gwiezdnych Wojen to omawiana modyfikacja z pewnością przypadnie Wam do gustu.
Co prawda Halloween mamy już za sobą, ale jeśli wciąż nie macie dość mocnych wrażeń, to ta modyfikacja z pewnością Was zainteresuje. Tytułowy Maxwell’s World to mroczna lokacja, w której został uwięziony główny bohater gry wraz z garstką kompanów. Z ich pomocą próbuje rozwiązać tajemnice dziwnego parku rozrywki, gdzie na każdym kroku czai się niebezpieczeństwo. Całość utrzymana jest w klimacie horroru z elementami walki o przetrwanie, a naszym głównym celem jest sprostanie licznym wyzwaniom czyhającym w parku, by ostatecznie się z niego wydostać.
Mod oferuje bardzo rozbudowaną warstwę fabularną, której przebieg uwarunkowany jest podejmowanymi przez nas wyborami. W zależności od tego co zrobimy i jakie podejmiemy działania, będą one prowadzić do jednego z wielu dostępnych zakończeń. Maxwell’s World to rozległa lokacja obejmująca pięć różnorodnych sekcji, a twórcy moda tworząc poziomy nie omieszkali ukryć na teranie parku rozmaitych smaczków, wskazówek i przesłanek, które mogą pomóc w rozwiązywaniu wątku fabularnego. Towarzystwa w parku dotrzyma nam trzech nowych towarzyszy, których życiorysy owiane są tajemnicą. Stanowią one wątki poboczne modyfikacji i możemy je poznać poprzez w pełni udźwiękowione dialogi i drobne zadania, które przyjdzie nam dla nich wykonać. Jak się zapewne domyślacie, modyfikacja rzuci nas na pożarcie nowym rodzajom przeciwników, ale zaoferuje jednocześnie nowe narzędzia zniszczenia, by skutecznie się im przeciwstawić. Koniecznie rzućcie okiem na powyższy zwiastun i zapoznajcie się z pełnym opisem modyfikacji. Na koniec tylko nadmienię, że mod już wkrótce pojawi się też na konsolach, więc bądźcie czujni.
Ostatnia modyfikacja w dzisiejszym zestawieniu to coś dla fanów kultowej serii FPS’ów. Modder kryjący się pod pseudonimem Sergeant_Mark_IV przebudował niemal każdy z elementów rozgrywki zarówno pod kątem oprawy graficznej jak i mechaniki rozgrywki. Zanim przejdę do szczegółów chciałbym zaznaczyć, że modyfikacja w pełni obsługuje rozgrywkę wieloosobową co niektórych z Was może szczególnie interesować.
Brutal Doom 64 oferuje przede wszystkim nowe animacje i efekty dźwiękowe dla każdej dostępnej w grze broni i masę zawartości, którą deweloperzy usunęli z finalnej wersji gry. Odświeżono wygląd map, poprzez zmianę ich wystroju i zoptymalizowano je pod kątem nawigacji. Dodatkowo w grze pojawiły się nowe modele oświetlenia czy mgły, a całość zamykają odświeżone efekty dźwiękowe dla elementów mapy i przeciwników. Jak wskazuje nazwa modyfikacji Brutal Doom 64 jest o wiele bardziej krwawy w porównaniu z oryginałem, więc przygotujcie się na ostrą jatkę. Twórca zaznacza, że mod jest kompatybilny z innymi fanowskimi rozszerzeniami, więc możecie eksperymentować do woli. Jeśli nie mieliście wcześniej kontaktu z serią, to gorąco zachęcamy, a usprawniona edycja gry z pewnością będzie dla Was o wiele bardziej przystępna.
To wszystko co mamy dla Was na dzisiaj. Już niedługo pojawi się kolejna odsłona cyklu a wraz z nią zestawienie najnowszych fanowskich rozszerzeń. Zapraszamy do komentowania i dyskusji w komentarzach, a po więcej modyfikacji sięgnijcie do poprzedniego artykułu, gdzie prezentowaliśmy najnowsze mody do Wiedźmina 3, Fallouta 4, Skyrima i kilku innych gier. Zajrzyjcie koniecznie.
> Nie, to miałem na myśli. Raczej "unlocker" achievów i modyfikacje samego Steam.Tak właściwie to jest raczej deblocker niż unlocker: unlocker byłby wtedy, gdy po jego użyciu achiki nagle by się nam pojawiły na koncie - tutaj jest po prostu walka z debilnym wymysłem firmy, bo co mają mody, których ja używam do achików? Kompletnie nic, bo nie wpłyną na żaden z tych jakie można zdobyć w Skyrim SE... Swoją drogą ciekawe czy w przypadku użycia modów Beth (BTW: ciągle wywala mnie do Pulpitu, gdy wybieram opcję Mods w menu...) również zdobywanie achików przestaje być możliwe? Ktoś ma info na ten temat? Czy blokowanie następuje w przypadku użycia modów z Nexusa czy ogólnie wszystkich?
Pajonk78
Gramowicz
02/11/2016 17:04
> Nie, to miałem na myśli. Raczej "unlocker" achievów i modyfikacje samego Steam.Tak właściwie to jest raczej deblocker niż unlocker: unlocker byłby wtedy, gdy po jego użyciu achiki nagle by się nam pojawiły na koncie - tutaj jest po prostu walka z debilnym wymysłem firmy, bo co mają mody, których ja używam do achików? Kompletnie nic, bo nie wpłyną na żaden z tych jakie można zdobyć w Skyrim SE... Swoją drogą ciekawe czy w przypadku użycia modów Beth (BTW: ciągle wywala mnie do Pulpitu, gdy wybieram opcję Mods w menu...) również zdobywanie achików przestaje być możliwe? Ktoś ma info na ten temat? Czy blokowanie następuje w przypadku użycia modów z Nexusa czy ogólnie wszystkich?
Usunięty
Usunięty
02/11/2016 16:24
> > Taka ciekawostka: "mody" odblokowujące achievementy są według regulaminu Steam nielegalne>> > (chociaż jestem ciekaw dlaczego Steam się tym nie interesuje?). Ponieważ modyfikacja>> > nie tylko ingeruje w mechanikę zapisanych stanów gier, ale także "nadpisuje" komendy>> > wysyłane przez Steam w celu sprawdzenia czy gramy na zmodowanej wersji, czy nie.>>> Moja wina ze nie mogę grać w grę na monitorze 21:9 ? Twórca ma w du... odbiorców produktu> i dzisiejsze standardy. Nie czuje się winy uczucia modu który umożliwia mi granie w nominalnej> rozdzielczości mojego monitora i naprawiajacego popsuty HUD w rozdzielczości 2560:1080> (cześć interfejsu jest niewyswietlana). Nie ingeruje w ten sposób w tempo rozgrywki ani> rowoj postaci itp. Więc nie uważam że z tego powodu mam być karany brakiem osiągnięć>> > Taka ciekawostka: "mody" odblokowujące achievementy są według regulaminu Steam nielegalne>> No nawet mnie nie strasz? Ja już sobie zassałem szybkie wydobywanie rudy (normalne jest...> nienormalne), lepszą widoczność tychże, podświetlanie nieprzeczytanych książek oraz brak> loga Beth przy uruchamianiu gry. To mi w zupełności wystarczy, ale głupio by było dostać> za to... bana? :/>Nie, to miałem na myśli. Raczej "unlocker" achievów i modyfikacje samego Steam.