Od premiery minęło już trochę czasu, więc pora sprawdzić jakie są najlepsze mody do Cywilizacji VI. Trochę się tego zdążyło nazbierać.
Od premiery minęło już trochę czasu, więc pora sprawdzić jakie są najlepsze mody do Cywilizacji VI. Trochę się tego zdążyło nazbierać.
Minęło zaledwie kilka tygodni od premiery Cywilizacji VI, która zebrała u nas zasłużone pochwały od Sławka Serafina, a już w sieci pojawił się nawał ciekawych modyfikacji do najnowszej gry Firaxis. Jeżeli jesteście ciekawi co takiego możecie zainstalować do świeżuteńkiego Civa, to zapraszam do krótkiego przeglądu najlepszych wydanych do tej pory modów.
W tej chwili Cywilizacja VI nie obsługuje jeszcze Steam Workshop (chociaż z całą pewnością za jakiś czas taka funkcjonalność się pojawi). Instalowanie modów jest jednak bajecznie proste. Wystarczy że stworzycie folder „Mods” w folderze, w którym zainstalowaliście grę. Tam tworzymy podkatalogi z umieszczonymi w nich paczkami plików tworzącymi mody. W samej grze modyfikacje musicie uruchomić w oknie „additional content/dodatkowa zawartość”. Niektóre dodatki wymagają odrobiny więcej wysiłku, ale te instrukcje znajdziecie już w plikach ReadMe odpowiednich dodatków, są to zresztą skrajne wyjątki.
Gdzie z kolei szukać modów? Cóż, dopóki gra nie wspiera Steam Workshop najlepszym miejscem będzie bez wątpienia Nexusmods oraz forum Civfanatics.
Rozszerzenie, które pozwala przede wszystkim na tworzenie większych map gry. Największe możliwe mapy stworzone przy wykorzystaniu YnAMP mają wymiary 230 na 115 pól. Drastycznemu rozszerzeniu się mapy może towarzyszyć również dramatyczne zwiększenie się liczby cywilizacji walczących ze sobą do aż pięćdziesięciu – rzecz jasna część będzie musiała się powtarzać, bowiem nawet z wydanym ostatnio DLC z Polską liczba cywilizacji sięga dwudziestu. Jeżeli macie ochotę naprawdę trudną, długą i rozbudowaną rozgrywkę, to YnAMP będzie dobrym punktem wyjścia.
Drobna modyfikacja, która dodaje opcję wejścia do Civilopedii (in-game’owego podręcznika do gry) już z pozycji głównego menu gry. Niby drobnostka, ale przydatna, jeżeli chcemy wejść do Cywilizacji VI tylko na chwilę, aby znaleźć odpowiedź na nurtujące nas pytanie.
Miasta-państwa, walka o wpływy w nich i mechanika stojąca za ich funkcjonowaniem wprowadzają mnóstwo kolorytu do gry w Cywilizację VI. Problemem w dalszej części rozgrywki pozostaje jednak fakt, że miasta państwa stają się za słabe i zwyczajnie zacofane. Modyfikacja ta ma na celu poprawienie działania tego elementu.
Jednym z największych zaskoczeń w Cywilizacji VI był dla mnie fakt, że budowniczowie "zużywają się" po stworzeniu trzech budowli (farm, tartaków, plantacji, itp.). Powiem szczerze, że pomimo kilkunastu godzin z nową odsłoną dalej nie jestem przekonany do tego rozwiązania – w związku z tym z radością powitałem perspektywę dokonania zmiany w tym zakresie. Jeżeli macie podobnie, to sięgnijcie właśnie po tę modyfikację.
Dyplomacja w Cywilizacji VI bardzo ważna, ale pod wieloma względami aspekt ten pozostaje tyleż niezrozumiały, co po prostu nieczytelny dla przeciętnego gracza. Modyfikacja zatytułowana Diplomatic Total ułatwia nam poruszanie się wśród meandrów dyplomacji oraz przede wszystkim w czytelny sposób obrazuje stan naszych relacji z innymi sąsiadami, jak również przedstawia w czytelnej formie konsekwencje poszczególnych decyzji. Przypomina to trochę rozwiązania znane z serii Europa Universalis. Moim zdaniem jedna z najlepszych modyfikacji do „szóstki”.
Mod który poprawia szereg błędów natury faktograficznej. Jeżeli być pewni opisów, cytatów czy tekstów zawartych w grze, to dobrze jest zainstalować tego moda. W ostatniej aktualizacji twórca ujął również historię Polski wprowadzoną wraz z DLC.
Ta modyfikacja ma na celu poprawę jakości działania sztucznej inteligencji w grze. Twórca przyjmuje założenia, że nie zmienia bonusów/kar za wybranie danego poziomu trudności. Deweloper stara się m.in. wpłynąć na AI tak, aby było bardziej agresywne i chętniej atakowało nasze miasta w czasie wojny. Komputerowi gracze lepiej też zarządzają produkcją, szczególnie w okresie konfliktu.
Traktuję je zbiorczo, ponieważ jest ich po prostu sporo. Fani odtwarzają cywilizację wedle własnego uznania, zazwyczaj prawdopodobnie z powodu nie ujęcia ich przez twórców gry. Tak więc są cywilizacje włoska, turecka, australijska, portugalska, duńska, etiopska, i tak dalej. Ciekawostką są cywilizacje „egzotyczne” jak nazistowskie Niemcy czy „nacja” inspirowana Xenoblade Chronicles. Cały szereg modów tego typu jest do pobrania na zalinkowanej wyżej stronie.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!