W dzisiejszej odsłonie znajdziecie mody do m.in. Wiedźmina 2, Turok 2: Seeds of Evil Remastered i Fallout 4.
W dzisiejszej odsłonie znajdziecie mody do m.in. Wiedźmina 2, Turok 2: Seeds of Evil Remastered i Fallout 4.
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was zestawienie ciekawych modyfikacji, które w ostatnim czasie pojawiły się w sieci, a być może jeszcze nie zdążyliście się z nimi zapoznać. Dajcie znać, jeśli przeoczyliśmy coś ciekawego, a jeśli mieliście okazję testować omówione mody, to podzielcie się wrażeniami w komentarzach.
Na dobry początek fabularna modyfikacja do Specjalnej Edycji Skyrima, która oferuje nam nie tylko nowego kompana, ale też związana z nim historię. Aby ją poznać, będziemy musieli rozwiązać szereg zadań, które doprowadzą nas do jednego z trzech głównych zakończeń. Miejcie się na baczności, bo każda wybrana przez Was wypowiedź będzie miała wpływ na zakończenie historii. Wspomniane osiem zadań rozegra się po części w zupełnie nowych lokacjach i będzie wiązać się ze zdobyciem nowych elementów wyposażenia. Wszystkie wypowiedzi naszej towarzyszki są w pełni udźwiękowione i w zależności od preferencji możemy wybrać jedną z dwóch nagranych ścieżek. Całość dostarczy Wam kilka godzin dodatkowej rozgrywki, a w ostateczności inteligentnego kompana, który nie tylko zdradzi tajemnice Khajiitów, ale też nauczy Was kilku złodziejskich sztuczek i od czasu do czasu coś ugotuje.
Jeśli postawiliście zabrać się za Dark Mode w drugiej odsłonie Wiedźmina i okazało się, że gra nie pozwala Wam odpowiednio dopakować Geralta, to jest na to sposób. Dzięki omawianej modyfikacji w toku rozgrywki możemy nabić maksymalnie 70. poziom. Jednocześnie mamy dostęp do 69 umiejętności, a liczba punktów zdrowia została przeskalowana tak, żeby zapewnić większą równowagę rozgrywki.
Przy okazji twórca moda wzmocnił niektórych przeciwników, żebyśmy nie odczuwali zbytniego ułatwienia, ale warto podkreślić, że zabicie kreatur nagradzane jest większą ilością punktów doświadczenia. Nagrody za realizowanie zadań fabularnych pozostały bez zmian, więc jeśli pokusicie się o osiąganie wyższego poziomu, to uda Wam się to jedynie w drodze starć z przeciwnikami. Niezależnie od tego, czy zdecydujecie się na rozgrywkę w trybie Dark Mode, czy zwyczajnie postanowicie wykorzystać szerszy wachlarz wiedźmińskich umiejętności, to mod z pewnością się przyda.
Nie da się ukryć, że seria Dark Souls została stworzona po to, aby rzucić graczom wyzwanie. Jednak jeśli spędzimy z grą wystarczająco dużo czasu, to znamy zachowania przeciwników, projekt lokacji czy położenie przedmiotów, przez co rozgrywka staje się coraz bardziej monotonna i nawet przechodzenie gry na wyższych poziomach nie jest w stanie temu zaradzić. Okazuje się jednak, że dzięki modyfikacji stworzonej przez użytkownika HotPocketRemix, można znacznie urozmaicić sobie rozgrywkę bez zaimplementowania do gry nawet jednego nowego przedmiotu.
Jak? Modder postanowił wymieszać położenie wszystkich dostępnych w grze broni, zbroi czy zaklęć tak, abyśmy na każdym kroku natknęli się na coś innego niż w oryginale. Mod oferuje kilka poziomów trudności i specjalną opcję, która wymiesza zestawy pancerzy, które zawsze były dostępne w komplecie. W zależności od upodobań możecie zaznaczyć poziom, który pozostawi wszystkie kluczowe przedmioty na swoich miejscach. Oczywiście mod działa w sposób, który nie dopuści do sytuacji, w której nie możecie kontynuować rozgrywki z uwagi na brak jakiejś części wyposażenia. Na dołączonym materiale możecie zobaczyć, jak mod wygląda w praktyce.
Jeśli każde kolejne przejście gry kończyło się zebraniem tych samych przedmiotów i po kilku próbach powrotem do tego samego stylu gry, to dzięki modyfikacji zostaniecie wręcz zmuszeni do zmiany nawyków. Cóż, chwalmy słońce.
Graczy z dłuższym stażem z pewnością nie trzeba wprowadzać w tajniki tej klasycznej produkcji, ale jeśli jednak Twoja przygoda z grami trwa stosunkowo krótko, to za sprawą tej modyfikacji będziesz mógł przez chwilę poczuć klimat gry na automatach Arcade. Co prawda modyfikacja jest jeszcze we wczesnym stadiom rozwoju, ale jak zobaczycie na załączonym materiale, potrafi oddać namiastkę tego, co dawała gra na automatach. Mod działa na silniku pierwszego Dooma, który trafił na rynek w tym samym czasie co oryginalne Killer Instinct.
Obecnie dostępnych jest tylko trzech bohaterów – Sabrewulf, TJ Combo i Fulgore, ale twórca cały czas rozwija moda, więc wkrótce powinien trafić do sieci. Oczywiście warto wspomnieć, że modyfikacja nastawiona jest na zabawę w gronie przyjaciół.
Modder o pseudonimie grabeskuehle postanowił wziąć na warsztat remaster wydanej w 1999 roku produkcji studia Iguana i nieco ja usprawnić. Za sprawą omawianej modyfikacji, wszystkie tekstury w Turok 2: Seeds of Evil Remastered zostaną przeskalowane do rozdzielczości 2K, co sprawi, że gra będzie prezentować się znacznie lepiej jako całokształt. Na chwilę obecną większość tekstur obejmujących pierwsze cztery poziomy została już podmieniona, ale przed twórcą nadal sporo pracy, zanim wszystko będzie działać i wyglądać zgodnie z założeniami moda. Gdy tekstury lokacji zostaną pomienione, to przyjdzie pora na odświeżenie pozostałych elementów gry – m.in. wyglądu broni czy przeciwników.
Podobnie jak w przypadku poprzedniej pozycji w dzisiejszym zestawieniu, na razie modyfikacja została dopiero zapowiedziana i na jej ukończenie będzie trzeba jeszcze poczekać. Docelowo finalna wersja moda ma ukazać się 1 czerwca, ale termin ten może ulec zmianie. Warto przy tym pamiętać, że mod jest kompatybilny ze zremasterowaną edycją gry, która ukazała się w marcu tego roku, a za jej produkcję odpowiada studio Night Dive.
Drobna modyfikacja, która wyręcza nas w jednej z kluczowych kwestii. Mianowicie, jeśli lubicie ujęcie zza pleców bohatera, a w trakcie starcia jest ono niepraktyczne i ogranicza Wasze możliwości, to mod użytkownika PeterTran zmieni kamerę za Was. Za każdym razem, kiedy protagonista przymierzy się do strzału, to kamera automatycznie przeskoczy na rzut z jego oczu, co powinno ułatwić korzystanie z broni. Gdy przestaniesz celować, to wrócisz do windoku zza pleców bohatera. Proste, a jakże pożyteczne.
Dzisiejsze zestawienie zamyka jedna z ciekawszych modyfikacji, która rozwija mechanikę zastraszana w grze. Za jej sprawą w czwartej odsłonie Fallouta pojawi się szereg nowych kwestii dialogowych, które będziesz mógł wykorzystać po zastraszeniu kogoś. W zależności od tego, co chcesz osiągnąć, możesz zmusić go do oddania kapsli lub nakazać ucieczkę z obszaru. Jeśli masz pod ręką kajdanki, to możesz go skuć i zmusić do posłuszeństwa. Oczywiście w ramach moda znalazło się nieco miejsca dla brutalnych rozwiązań, bo możesz też wcześniej zastraszonego przeciwnika wyeliminować na dobre. W każdym przypadku masz szersze pole manewru niż zaplanowała do Bethesda w oryginalnej wersji gry.
To wszystko co mamy dla Was na dzisiaj. Już niedługo pojawi się kolejna odsłona cyklu a wraz z nią zestawienie najnowszych fanowskich rozszerzeń. Zapraszamy do komentowania zestawienia i dyskusji w komentarzach, a po więcej modyfikacji sięgnijcie do poprzedniego artykułu, który poświęcony był modyfikacjom do m.in. GTA V, Stardew Valley i Civilization VI.. Zajrzyjcie koniecznie.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!