W dzisiejszej odsłonie m.in. porywanie NPC-ów w Fallout 4, realistyczne drzewa w Skyrimie i aktualizacja moda Vampire: The Masquerade - Bloodlines.
W dzisiejszej odsłonie m.in. porywanie NPC-ów w Fallout 4, realistyczne drzewa w Skyrimie i aktualizacja moda Vampire: The Masquerade - Bloodlines.
Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was zestawienie ciekawych modyfikacji, które w ostatnim czasie pojawiły się w sieci, a być może jeszcze nie zdążyliście się z nimi zapoznać. Dajcie znać, jeśli przeoczyliśmy coś ciekawego, a jeśli mieliście okazję testować omówione mody, to podzielcie się wrażeniami w komentarzach.
Dzisiejsze zestawienie otwieramy pozycją, która z pewnością zainteresuje wszystkich fanów piątej odsłony cyklu The Elder Scrolls, którzy lubią eksplorację świata przedstawionego. Pasją autora Every Tree Different tuż obok zabawy z kodem jest fotografia. Podczas pieszych wędrówek wykonał masę zdjęć fińskiej flory, a sfotografowane drzewa postanowił przenieść do prowincji Skyrim. Efekty jego pracy możecie oglądać na załączonym powyżej zwiastunie i chociaż nawet dzięki modyfikacji nie udało się wprowadzić do gry różnorodności, którą widzimy na co dzień, to nie musimy już nieustannie oglądać tych samych tekstur. Celem moddera kryjącego się za pseudonimem L3st4t było przede wszystkim zwiększenie immersji ze światem gry, a uchwycona na zdjęciach skandynawska roślinność doskonale komponuje się z zamysłem twórców i wprowadza do Skyrima nieco świeżości, którą z pewnością docenią wszyscy, którzy stronią od opcji szybkiej podróży w grach Bethesdy. Obecnie modyfikacja obejmuje w większości tekstury w rozdzielczości 4K, ale autor już pracuje nad nieco lżejszym pakietem plików.
W sieci pojawiła się najnowsza wersja nieoficjalnego, aczkolwiek niemal niezbędnego patcha do gry Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Jeśli nie mieliście okazji grać w produkcję studia Troika Games, to musicie wiedzieć, że w stanie oddanym przez deweloperów było tak wiele rażących niedociągnięć, że swobodna rozgrywka była niemal niemożliwa. Omawiana tu modyfikacja zmieniła rozgrywkę niemal zupełnie – wprowadzono masę nowych przedmiotów i broni. Rozwinięto niekompletne zadania, dodano masę postaci niezależnych, dialogów i lokacji, a także usunięto mnóstwo błędów.
Najnowsza, opatrzona numerem 9.9 wersja oferuje alternatywną ścieżkę dla zakończenia gry, która pozwoli uniknąć większości starć. Poza tym poprawiono działanie kamery, dodano szereg efektów związanych z wyświetlaniem krwi, a także dodano i przywrócono niektóre animacje. Jednocześnie wyeliminowano szereg błędów zgłoszonych przez użytkowników modyfikacji.
Nie da się ukryć, że twórcy gier operując kodem, stosują najczęściej zero-jedynkowym systemem, gdzie dowolny bohater może być albo żywy, albo martwy. Dzięki najnowszej modyfikacji użytkownika Seb263 możemy pobić dowolną z postaci niezależnych do nieprzytomności, by następnie uprowadzić ją i zdezorientowaną wyrzucić w dowolnym miejscu świata gry. Niezależnie od tego, czy użyjemy własnych pięści, czy posłużymy się odpowiednim narzędziem, ogłuszona postać pozostanie podatna na dodatkowe działania przez określony czas, który możemy ustawić w menu modyfikacji. W tym czasie możemy ją obudzić samodzielnie, co jest szczególnie przydatne w przypadku omdleń naszych kompanów lub zwyczajnie okraść, tak jakby była martwa. Oczywiście pozostaje też opcja porwania, co kończy się zarzuceniem na plecy protagonisty dodatkowego worka z ciałem, który możecie zobaczyć na powyższym obrazku. Całość jest szczególnie przydatna wobec postaci, których nie chcemy uśmiercać, ale chętnie przygarniemy posiadane przez nie przedmioty. Pięści w ruch.
Modder kryjący się za pseudonimem Templar GFX Modding udostępnił najnowszą wersję swojej modyfikacji do strzelanki Aliens: Colonial Marines Gearboksu. Nie da się ukryć, że wydany w 2013 roku tytuł nie należał do udanych, ale dzięki wysiłkom osób tworzących modyfikacje zyskał sporo na jakości. Najnowsza wersja ACM Overhaul wprowadza masę usprawnień wizualnych dla każdego z dostępnych w grze poziomów. Poprawiono także działanie Pixel Shaderów i działanie sztucznej inteligencji w grze, dzięki czemu walki będą teraz bardziej wymagające. Jednocześnie delikatnie poprawiono skakanie i uniki. Pełną listę wprowadzonych zmian znajdziecie na stronie modyfikacji, do której odnośnik znajdziecie w nagłówku.
Zestawienie zamykają dwie modyfikacje, o których wspominałem już na łamach serwisu, więc tutaj tylko krótkie przypomnienie dla wszystkich, którzy nie śledzą regularnie najnowszych wiadomości. Do sieci trafiła nowa wersja modyfikacji VarusBikerEdition do gry Gothic II: Noc Kruka. W tym przypadku mamy do czynienia z projektem, który zakłada znaczne rozbudowanie oryginału, przy jednoczesnym zachowaniu jego klimatu. Więcej informacji o modyfikacji i odnośnik do jej pobrania znajdziecie tutaj. Poza tym ekipa odpowiedzialna za Project Orpheus udostępniła najnowszą wersję moda Gothic Orpheus, który przenosi nas z bezpośrednio z prowincji Skyrim wprost do Górniczej Doliny. Wszystko, co niezbędne znajdziecie pod tym linkiem.
To wszystko co mamy dla Was na dzisiaj. Już niedługo pojawi się kolejna odsłona cyklu a wraz z nią zestawienie najnowszych fanowskich rozszerzeń. Zapraszamy do komentowania zestawienia i dyskusji w komentarzach, a po więcej modyfikacji sięgnijcie do poprzedniego artykułu, który poświęcony był modyfikacjom do takich tytułów jak m.in Batman: Arkham Asylum, Wiedźmin 3, S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci. Zajrzyjcie koniecznie.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!