Co w modach piszczy #30 - Prey, Wolfenstein II: The New Colossus, Nioh

Łukasz LM Wiśniewski
2017/11/28 19:45
0
0

W dzisiejszej odsłonie m.in. Wiedźmin 3 i Prey na graficznym dopingu oraz brutalne połączenie Dooma z Unrealem.

Po raz kolejny przygotowaliśmy dla Was zestawienie ciekawych modyfikacji, które w ostatnim czasie pojawiły się w sieci, a być może jeszcze nie zdążyliście się z nimi zapoznać. Dajcie znać, jeśli przeoczyliśmy coś ciekawego, a jeśli mieliście okazję testować omówione mody, to podzielcie się wrażeniami w komentarzach.

Improved Particle Systems

  • Wiedźmin 3: Dziki Gon | CD Projekt RED (2015)

Co w modach piszczy #30 - Prey, Wolfenstein II: The New Colossus, Nioh

Dzisiejsze zestawienie rozpoczynamy od dzieła moddera kryjącego się za pseudonimem MrMan01, który poświęcił sporo wolnego czasu, by wykreować nowy wygląd dla wszelkich efektów cząsteczkowych w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Wprawdzie pierwsza wersja modyfikacji została udostępniona już jakiś czas temu, ale liczba zmian w tym czasie urosła do imponujących rozmiarów.

Dzięki Improved Particle Systems efekty cząsteczkowe mgły, pyłu, dymu, krwi, a nawet iskry będą teraz niesione zgodnie z kierunkiem wiatru. Poza tym modder znacznie zwiększył ilość cząsteczek, co może zaburza nieco realizm, ale wygląda bardzo efektownie. Co więcej, cząsteczki mogą teraz wchodzić w kolizję z obiektami czy przeciwnikami. Obok tego takie znaki jak Igni, Aard, Quen czy Yrden wyglądają o wiele potężniej, niż kiedykolwiek wcześniej. Oczywiście taka ilość danych może wpłynąć na wydajność animacji, ale jeśli moc Waszego blaszaka zdecydowanie wykracza poza wymagania gry, to warto sięgnąć po Improved Particle Systems.

NiohResolution

  • Nioh: Complete Edition | Team Ninja (2017)

Tym razem coś dla fanów najnowszej produkcji studia Team Ninja – Nioh – a szczególnie jej pecetowej wersji. Jeśli los Williama nie jest Wam obojętny, a przy okazji należycie do grona posiadaczy monitorów ultrapanoramicznych, to użytkownik LennardF1989 przygotował modyfikację, która pozwala na ustawienie niestandardowej przedziałki obrazu. Trudno powiedzieć, czy deweloperzy kiedykolwiek pokuszą się o wprowadzenie tej opcji w aktualizacjach, więc jeśli drażnią Was czarne pasy podczas rozgrywki, to najwyższy czas się ich pozbyć.

New Colossus Tweaker

  • Wolfenstein II: The New Colossus | Machine Games

Drobna modyfikacja użytkownika Methanhydrat, która pozwala dostosować albo nawet wyłączyć skoki kamery w grze Wolfenstein II: The New Colossus. Opcja ta nie jest dostępna w domyślnych ustawieniach gry, a sam head bobbing, chociaż nadaje realizmu rozgrywce, to może irytować przy dłuższych sesjach. Wyłączenie tej opcji pozwala kamerze płynąć podczas poruszania razem z bohaterem. Warto jednak zaznaczyć, że twórca zastrzega, że po całkowitym usunięciu efektu mogą pojawić się drobne nieprawidłowości podczas rozgrywki. Dodatkowo użytkownicy modyfikacji mogą pokusić się o ustawienie na stałe celownika w postaci kropki, co będzie niezależne od broni, z której aktualnie będą korzystać.

BRUTAL UNREAL 99

  • Doom | id Software (1993)

GramTV przedstawia:

Tym razem coś dla miłośników klasycznych FPS-ów. Brutal Unreal 99 to jak sama nazwa wskazuje połączenie broni, wyposażenia i ścieżki dźwiękowej z gry Unreal Tournament z 1999 roku z mechaniką rozgrywki, którą oferuje omawiana na łamach cyklu modyfikacja Brutal Doom. Za całokształt odpowiada modder o pseudonimie VictorCajal, ale mod nie powstałby bez udziału moddera Voltlock, który zajął się migracją pokaźnego arsenału z gry. Poza wymagającą rozgrywką mod oferuje także autorski interfejs, inspirowane grą Unreal Tournament menu główne oraz zmodyfikowaną paletę dostępnych w grze tekstur. Co więcej, rzeczona zawartość jest w pełni kompatybilna z innymi modyfikacjami do Dooma - GzDoom, ZDoom, Zandronum i D-Touch Android.

Real Lights plus Ultra Graphics Mod

  • Prey | Arkane Studios (2017)

Na zakończenie dzisiejszego zestawienia modyfikacja, która znacznie usprawnia oprawę wizualną w najnowszej grze studia Arkane – Prey. Użytkownik jmx777 na potrzeby modyfikacji dodał wolumetryczne efekty do każdego rodzaju oświetlenia dostępnego w grze. Jednocześnie usunął większość sztucznego oświetlenia i dodał pominięte przez twórców cienie, a także wyłączył ustawienia, które nie pozwalały na rzucanie cienia przez określone rodzaje oświetlenia. Silnik gry został rozbudowany o nowe efekty cząsteczkowe, a także nowe efekty dla krwi. Przy okazji wspomniane już wolumetryczne oświetlenie znacząco poprawia jakość światła przesłoniętego przez mgłę czy gęsty dym. Całość wygląda efektownie, aczkolwiek przed instalacją warto zapoznać się ze stroną modyfikacji i oszacować możliwości swojego sprzętu.

Poprzednie zestawienie

To wszystko co mamy dla Was na dzisiaj. Już niedługo pojawi się kolejna odsłona cyklu a wraz z nią zestawienie najnowszych fanowskich rozszerzeń. Zapraszamy do komentowania zestawienia i dyskusji w komentarzach, a po więcej modyfikacji sięgnijcie do poprzedniego artykułu, który poświęcony był modyfikacjom do takich tytułów jak m.in Dead Space 2, Wiedźmin 3, Gothic II. Zajrzyjcie koniecznie.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!