Total War Saga: Thrones of Britannia
- platformy docelowe: PC
- data premiery: 3 maja
- producent: Creative Assembly
- wydawca: SEGA
- wydawca PL: Cenega
Detroit: Become Human, Pillars of Eternity II: Deadfire, Total War Saga: Thrones of Britannia, Dark Souls Remastered, Ancestors Legacy i nie tylko!
Zamiast kolejnej “dużej” odsłony serii Total War, autorzy ze studia Creative Assembly proponują fanom spin-off popularnego cyklu zatytułowany Total War Saga: Thrones of Britannia, który zaoferuje nowe realia historyczne i mniej rozbudowaną mechanikę zabawy. Ponownie otrzymamy połączenie strategii turowej (zarządzanie terytoriami na mapie) z RTS-em (bitwy rozgrywane w czasie rzeczywistym). Tym razem przeniesiemy się do 878 roku naszej ery, kiedy to wojownicy króla Guthrumema po przegranej bitwie pod Edington osiedlili się w Brytanii. Ta wygrana angielskiego władcy, Alfreda Wielkiego z wikingami miała ogromne znaczenie historyczne, bo doprowadziła do pokoju, który oczywiście nie trwałs wiecznie. Gracze wybiorą jedną ze stron konfliktu (Anglia, Szkocja, Walia, Irlandia) i sami zadecydują o tym, pod czyim panowaniem dojdzie do zjednoczenia Wysp.
Chciałoby się powiedzieć, że w maju na fanów Conana czeka nie lada gratka, ale w istocie Conan Exiles, to gra, która jest już dostępna na Steamie w ramach Early Access od dłuższego czasu. Za kilka dni jednak pojawi się finalna wersja tego RPG-a akcji osadzonego w otwartym świecie, gdzie naszym głównym zadaniem będzie przetrwanie. Zabawa odbywać się ma na serwerach publicznych, jak w typowych MMO, ale pojawi się opcja założenia własnego serwera z możliwością ustalenia własnych zasad rozgrywki. Niezależnie od tego, Conan Exiles to produkcja nastawiona na rozgrywkę sieciową (choć wiele aktywności wykonamy samemu), oferująca rozbudowany system craftingu, wiele różnorodnych typów broni, możliwość przywoływania sojuszników w trakcie starć i nie tylko. Zanim to jednak nastąpi, spróbujemy zadbać o odpowiednie schronienie, szukając przedmiotów niezbędnych do utrzymania się przy życiu w niebezpiecznym świecie, który ma skrywać wiele tajemnic związanych z istnieniem pradawnej cywilizacji.
Moda na klasyczne cRPG-i trwa w najlepsze, czego dowodem jest niesamowity sukces produkcji z tego gatunku, do których zalicza się oczywiście Pillars of Eternity z 2015 roku. Ten świetny „rolplej” od studia Obsidian Entertainment niebawem doczeka się kontynuacji, która zaoferuje możliwość przeniesienia stanów rozgrywki z pierwszej części. Rozpoczynają swoją przygodę z Pillars of Eternity II: Deadfire dowiemy się, że bóg światła i odrodzenia, czyli Eothas, nadal żyje, choć wszyscy myśleli, że zginął. Władca jednak daje o sobie znać, co niemal doprowadza do śmierci głównego bohatera, który musi odnaleźć Eothasa, przy okazji mają jeszcze inne, ważne zadanie do wykonania. Gra nie wprowadzi rewolucji, ale ma zaoferować doskonale znane rozwiązania z odrobiną nowości, by zapewnić fanom kilkadziesiąt godzin emocjonującej zabawy. Więcej o niej przeczytacie w pierwszych wrażeniach z wersji beta.
Wśród najciekawszych premier maja znalazła się również polska gra, czyli Ancestors Legacy. To strategia czasu rzeczywistego tworzona przez rodzime studio Destructive Creations. Akcja tego RTS-a będzie toczyć się w średniowiecznej Europie, a gracze wezmą udział w szeregu misji bazujących na wydarzeniach historycznych, podczas których wcielą się w dowódcę Wikingów, Anglosasów, Germanów i Słowian. Na porządku dziennym ma być niszczenie wrogich jednostek, podbijanie miast, przejmowanie wrogich terenów i nie tylko. Oprócz kampanii, w grze pojawią się rozmaite tryby sieciowe. Niezależnie od tego, czy zmierzymy się z SI, czy też prawdziwymi graczami w sieci, otrzymamy klasyczne rozwiązania. Wydobywanie surowców, stawianie budynków, rekrutowanie jednostek i walka – to najważniejsze elementy rozgrywki, jakie znajdziemy w Ancestors Legacy.
Przetrwanie było celem bohaterów State of Decay i nie inaczej będzie w kontynuacji tej produkcji, która trafi do sprzedaży w tym miesiącu. Teatrem działań gracza w State of Decay 2 ma być świat po apokalipsie, gdzie aż roi się od nieumarłych. Podczas rozgrywki zajmiemy się dowodzeniem grupą ocalałych, która eksploruje otwarty świat, buduje schronienie, szuka przedmiotów niezbędnych do przetrwania, wykonuje kolejne zadania i zdobywa nowe umiejętności (system rozwoju oparty jest na wykonywaniu odpowiednich czynności, jak np. w Skyrimie czy Kingdom Come: Deliverance). W arsenale naszych podopiecznych znajdziemy różne typy broni białej oraz palnej, dzięki którym rozprawimy się z zombie zarówno w bezpośrednich starciach, jak i pokonując ich z zaskoczenia. State of Decay 2 zaoferuje kampanię fabularną oraz tryb przetrwania. Swoich sił spróbujemy nie tylko w pojedynkę, ale także w czteroosobowej kooperacji dostępnej za pośrednictwem internetu.
Pod koniec maja zadebiutuje Dark Souls: Remastered, czyli odświeżona wersja bardzo wymagającego RPG-a akcji od studia From Software, który zapoczątkował nowy gatunek zwany dziś souls-like. Za przygotowanie zremasterowanej edycji nie odpowiada jednak Azjatycka ekipa, lecz polski QLOC, mający w swoim dorobku bardzo ciepło przyjęte Dragon’s Dogma: Dark Arisen (PC), Mortal Kombat XL (PC) czy też konsolowe DmC: Devil May Cry Definitive Edition (PS4, XO). Dark Souls: Remastered zawierać będzie przede wszystkim udoskonaloną oprawę graficzną. Na konsolach Xbox One X i PlayStation 4 Pro oraz PC otrzymamy wsparcie dla 4K przy zachowaniu 60 klatek na sekundę (podobno także w Blighttown). Warto również zwrócić uwagę na multiplayer z obsługą serwerów dedykowanych, pozwalający na jednoczesną zabawę maksymalnie sześciu graczom.
Mało gry, dużo fabuły – tak najkrócej można podsumować dokonania firmy Quantic Dream, która odpowiedzialna jest między innymi za wyśmienite Heavy Rain. Wspomniane studio pracuje obecnie nad Detroit: Become Human, czyli przygodówką, w której zadanie gracza ograniczać się będzie do eksplorowania lokacji, oglądania przerywników filmowych i przeprowadzania dialogów; gdzieniegdzie pojawią się także nieskomplikowane sekwencje Quick Time Event. Zamiast jednej głównej bohaterki, w Detroit: Become Human otrzymamy aż trzy grywalne postacie. W trakcie rozgrywki pokierujemy losami androidów, które w świecie przyszłości (2036 rok) zaczynają odczuwać ludzkie emocje. Śmiało można dodać, że będzie to kolejna opowieść z cyklu „bunt maszyn”, ale podana w dość nietypowy sposób. Co ciekawe, Detroit: Become Human można przetestować już teraz, gdyż w PlayStation Store dostępna jest wersja demo (gra ukaże się wyłącznie na PlayStation 4).
Drugą polską grą, która ukaże się w maju, jest Agony. Termin wydania produkcji tworzonej przez Madmind Studio na zlecenie PlayWay był wielokrotnie przekładany, ale mamy nadzieję, że ten ciekawie zapowiadający się survival horror w końcu ujrzy światło dzienne. Agony zabierze nas do piekła. Spróbujemy z niego uciec, przy okazji nie dając się zabić napotkanym stworom. Główny bohater to cierpiący na amnezję człowiek, który szybko zorientuje się, że wykona swoje zadanie jedynie przy pomocy mitycznej postaci zwanej Czerwoną Boginią, więc będzie musiał ją odnaleźć. Rozgrywka w Agony zostanie ukazana z perspektywy pierwszej osoby, a podczas eksplorowania lokacji wielokrotnie zrobimy użytek z umiejętności pozwalającej na kontrolowanie ludzkich umysłów, którą dysponuje nasz protagonista. Mężczyzna nie jest jednak wojownikiem, dlatego też musi omijać wrogów i nie wdawać się w bezpośrednie starcia z przeciwnikami.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!