Mini-poradnik i najlepsze karty do Hearthstone: Rozróba Rastakana

Kamil Ostrowski
2018/12/20 10:30
1
0

Po raz kolejny przedstawiamy Wam tekst będący krótkim przedstawieniem najnowszego dodatku do karcianki Blizzarda. Tym razem pora na trolle!

Mini-poradnik i najlepsze karty do Hearthstone: Rozróba Rastakana

Arena Rastakhana czeka na Was

Dziesiąte rozszerzenie do Hearthstone to 135 nowych kart. Całość skupia się wokół trolli, co w części pokrywa się z nową zawartością wprowadzoną do World of Warcraft wraz z rozszerzeniem Battle for Azeroth. Tytułowy król Rastakhan, władca Imperium Zandalarskiego wzywa śmiałków na arenę Gurubashi, gdzie stoczą oni osiem pojedynków, mających wynieść ich na szczyt trollowej drabiny społecznej.

Zabawa z Rozróbą jest dobrym sposobem, aby rozpocząć przygodę z nowym dodatkiem. Pojawiają się w niej nowe karty, pozwoli nam też liznąć trochę mechaniki. Klasycznie już zaczynamy od banalnych pojedynków, jednak z czasem pokonanie rywali staje się uciążliwe, a ostatecznie bardzo, bardzo trudne. Nie wyobrażam sobie, żeby komuś udało się pokonać wszystkich wrogów za pierwszym, czy nawet piątym podejściem.

Każdorazowo wchodząc na arenę Gurubashi wybierzemy jedną z trzech wylosowanych wcześniej klas (dla porządku przypomnę, że z całkowitej puli dziewięciu). Każda z nich ma także swoją unikalną kapliczkę startową, poświęconą wybranemu Loa (to rodzaj bóstw opiekuńczych, w świecie Warcrafta występują one właśnie w Imperium Zandalarskim). Kapliczki zapewniają nam potężne perki, a z biegiem czasu będziemy je ulepszać. Podobnie zresztą jak naszą talię, która po każdym wygranym pojedynku wzbogaci się o jeden z trzech wybranych przez nas zestawów.

Nowa mechanika


Nowa mechanika
, Mini-poradnik i najlepsze karty do Hearthstone: Rozróba Rastakana

Zacznijmy od tego co najważniejsze, czyli od nowego „słowa kluczowego”. Tym razem jest to „Zryw”, którego opis na początku nieco mnie… zdezorientował. W praniu jednak szybko wyszło, że jeżeli dany stronnik zabije inną postać, a przy tym liczba punktów ataku przekroczy liczbę pozostałych punktów życia, dany efekt uaktywni się. W praktyce chcemy więc robić to, co zazwyczaj stałoby w sprzeczności z hearthstonową logiką – chcemy marnować punkty ataku, dobierając się do słabych stronników tymi mocnymi. Stronników z tym słowem kluczowym pojawiło się w Rozróbie Rastakana całkiem sporo, niezależnie od klasy.

Wraz z nowym dodatkiem nie pojawiły się żadne nowe typy stronników w rozumieniu opisu na dole karty, niemniej twórcy udostępnili wiele z nowych jednostek trzymając się konkretnych motywów. I tak każda z klas dostała swojego Loa – potężnych bogów czczonych przez poszczególne plemienia trolli. Każda klasa ma po jednym Loa i wszyscy są legendarnymi stronnikami.

Swego rodzaju dodatkiem do Loa są z kolei duchy poszczególnych bóstw – znów każda z klas dostaje po jednym. Te karty nie są już legendarne, są też relatywnie tanie, a łączy je fakt, iż każdy z przywołanych duchów-stronników ma ukrycie na jedną turę, wszystkie mają też statystyki 0/3 i stanowią raczej wsparcie. Innym rodzajem legendarnych stronników pojawiających się w dodatku są czempioni poszczególnych plemion – najwybitniejsi przedstawiciele trollkich społeczności.

Najlepsze karty w dodatku Rozróba Rastakana

Neutralne:

  • Bezradne pisklę – świetny na start dla niektórych talii, głównie Łowcy. 1/1 za 1 many, ale zmniejsza koszt losowej bestii w ręce o 1
  • Fan Rekinich Płetw – przyzwoita karta np. dla Łotra. 2/2 za 2 many i przywołanie pirata 1/1 za każdym razem gdy zaatakujemy
  • Wodzianek – stronnik dla tych, którzy lubią używać mocy specjalnych bohatera. Jednorazowo obniża jej koszt do zera
  • Znak węża – coś dla tych, którzy lubią wywierać presję na przeciwnika. 0/2 za 2 punkty many, ale na koniec każdej naszej tury zadajemy 2 punkty obrażeń przeciwnikowi. Przy dobrym układzie na stole może sprawiać naprawdę dużo problemów
  • Nieokiełznany mistrz bestii – kolejna karta dla miłośników talii opartych o bestie. 3/4 za 3 kryształy many, a ponadto każda dobrana bestia dostaje w naszym ręki +2/+2
  • Zbieraczka fantów – bardzo dobra karta dla Wojownika, który lubi mieć dużo pancerza. 3/5 za 4 punkty many, Ukrycie a do tego Rzeź, która prawie na pewno przyniesie nam trochę punktów pancerza
  • Wojowniczka ze szczękogryzem – coś dla tych, którzy próbują usilnie utrzymać swoich kluczowych stronników przy życiu
  • Undasta – najlepszy neutralny legandarny stronnik, o ile gramy talią na Bestiach. 7/7 za 9 punktów many, ale do tego Zryw i Rzeź, która przyzywa bestię z naszej ręki. Potencjalnie deal-breaker

GramTV przedstawia:

Druid:

  • Żelaznoskóry złorożec – świetna karta o przyzwoitych statystykach, a dodatkowo dzięki Rzezi dająca szansę na przywołanie kolejnych solidnych stronników praktycznie co turę
  • Pędząca bestia – przy dobrych wiatrach mamy szasnę wezwać bestię o koszcie powyżej kosztu tego zaklęcia, a dodatkowo dać jej Zryw. Warto

Łowca:

  • Przyczajona bestia – zaklęcie za 1 kryształ many, które daje przyjaznej Bestii +1/+1 i sprawia że zaatakuje losowego stronnika. Potencjalnie świetne
  • Duch Rysia – jeden z lepszych Duchów Loa w Rozróbie Rastakana. Każda przywołana Bestia otrzyma +1/+1 aż do momentu wyeliminowania tego stronnika
  • Zew władcy bestii – jeżeli w swojej talii trzymacie się Bestii, to lepszego zaklęcia nie znajdziecie
  • Ryś Halazi – za 5 punktów many dostajemy stronnika 3/2 i wypełniamy swoją rękę Rysiami 1/1 ze Zrywem. To chyba na wypadek gdybyście jakimś cudem mieli za mało Bestii
  • Strzała z przynętą – prosty removal, który dzięki solidnej Rzezi potrafi zwrócić swój koszt z nadmiarem

Mag:

  • Połykacz ognia – niesamowicie wysokie „value”. Dzięki temu stronnikowi nasza moc specjalna nadaje się do eliminowania większych stronników
  • Duch Smoczego Jastrzębia – po raz kolejny coś dla miłośników korzystania z mocy specjalnej maga
  • Piroman – stronnik za 3 kryształy many, ze statystykami 3/4. Czego chcieć więcej? Odpowiedź brzmi: dociągania karty za każdym razem gdy nasza moc specjalna zabije stronnika
  • Smoczy Jastrząb Jan’alai – pod warunkiem że gramy talią mocno opartą o naszą moc specjalną, to zdecydowanie warto jest zainwestować w ognistego ptasiora

Paladyn:

  • Duch Tygrysa – coś dla tych paladynów, którzy nie szczędzą do swojej talii zaklęć
  • Zandalarski templariusz – to z kolei karta, która nie zawsze „zaskoczy”, ale jeżeli już, to zdobędziemy sporą przewagę w prawie każdym momencie gry
  • Tygrysica Szirwala –Ta również karta jest idealna dla graczy, którzy lubują się w spell-heavy taliach Paladyna. Widzicie pewną zależność?

Kapłan:

  • Auchenajskie widmo – niezły stronnik jeżeli chodzi o mana-value, z ciekawym okrzykiem bojowym, który pozwoli nam wyeliminować uciążliwego stronnika naszą mocą specjalną
  • Grobowy potwór – bardzo solidny stwór z prowokacją, najlepiej sprawujący się w mid i late-game

Łotr:

  • Za burtę! – prawdopodobnie najlepszy removal jakim w tej chwili dysponuje Łotr. Tani i skuteczny
  • Kapitan Stalowy Kieł – jeżeli lubicie piratów (kto nie lubi?!), to to karta właściwa dla Was

Szaman:

  • Upiorne wizje – ciekawe zaklęcie, które daje nam trochę swobody i może wyciągnąć nas z tarapatów

Czarnoksiężnik:

  • Wielka Kapłanka Jeklik – coś dla discard Warlocków, a poza tym dobre statystyki, prowokacja i tak ważna dla Czarnoksiężnika kradzież życia
  • Strażniczka dusz – odrzuciliście za dużo kart? Los pozbawił Was tej kluczowej? Strażniczka dusz może stanowić remedium na ten problem

Wojownik:

  • Żarłołuski smokowiec – prawdopodobnie najlepszy obecnie sposób, aby Wojownik szybko zdobył trochę cennego pancerza
  • Potęga metalu! – a skoro już mamy pancerz, to dobrze byłoby go wykorzystać. Co prawda akurat to zaklęcie przyda się, gdy mamy go już co najmniej osiem
  • Sul’traz – świetna broń, która praktycznie rzecz biorąc pozwala naszemu bohaterowi zaatakować nawet cztery razy, pod warunkiem spełnienia warunku Rzezi. Trzeba jednak zauważyć, że Sul’traz nie jest tani, bo kosztuje 6 kryształów many i ma 4 punkty ataku
  • Nosorożec Akali – genialna bestia, a zarazem potężny Loa. Kosztuje swoje, bo aż 8 kryształów many, ale w zamian dostajemy statystyki 5/5, zryw i rzeź, która momentalnie potrafi pomnożyć korzyści z zagrania tej karty


Najlepsze karty w dodatku Rozróba Rastakana
, Mini-poradnik i najlepsze karty do Hearthstone: Rozróba Rastakana

Komentarze
1
Usunięty
Usunięty
21/12/2018 22:08

Nie zryw, bo on był w poprzednim dodatku i działa na zasadzie szarży ale tylko na stwory. W tym dodatku dodano rzeź.