7. Josef Fares
Gdyby brać pod uwagę tylko bieżący dorobek, pochodzący z Libanu designer powinien być znacznie wyżej. W końcu jego It Takes Two zgarnęło wszystkie możliwe nagrody dla najlepszych gier 2021 roku. Patrząc szerzej widzimy jednak, że to dopiero pierwszy ogromny hit w jego dorobku. Wcześniejsze A Way Out było dobre, ale nie przebiło się tak mocno. Podobno z jego debiutancką grą, czyli Brothers: A Tale of Two Sons. Udana produkcja, ale też nie przesadzajmy z hurraoptymizmem. Faresowi nie można jednak odmówić tego, że świetnie opowiada historie (przydaje się doświadczenie filmowe), a jego gry to mistrzostwo jeśli chodzi o implementację trybu kooperacji. To moim zdaniem wystarczy, aby ekscentryczny designer znalazł się w tym rankingu.

6. Hideo Kojima
Coooo, dopiero 6. miejsce? Hideo Kojimie nie można odmówić niesamowitego wizerunku. Śmiało napiszę, że nikt w branży nie może pochwalić się tak dużą grupą fanów na całym świecie. Trudno się dziwić. Metal Gear Solid ma swoje minusy, ale też wiele niezwykłych elementów, którymi marka rozkochała w sobie miliony graczy. Kultem otoczone jest też P.T. Kojimie trzeba przyznać, że nie brakuje mu niezwykłych pomysłów, ale i odwagi. Death Stranding jest tak nietypowe, że chyba tylko on mógłby coś takiego stworzyć. Można go więc lubić lub nie, ale nie można mu odmówić czegoś niezwykłego. Wielu powie więc, że Kojima jest “przehajpowany”, ale szóste miejsce to moim zdaniem minimum dla osoby z takim dorobkiem.

5. Dan Houser
Nie wiem czy się ze mną zgodzicie, ale uważam że Rockstar Games to najwybitniejszy producent gier w całej branży. W przeszłości jak i obecnie. Za ten sukces odpowiada armia osób, ale kilku z nich jest wyjątkowo istotnych. Jedną z takich postaci jest Dan Houser. Młodszy z braci Houserów przez lata pełnił rolę wiceprezesa. O ile jednak jego brat Sam nie angażował się bezpośrednio w tworzenie gier, Dan był scenarzystą praktycznie wszystkich produkcji Rockstar Games (nie pracował przy L.A. Noire). Co jak co, ale akurat na kreowaniu postaci i dialogach deweloper zna się wybitnie dobrze. Nie wyobrażam sobie więc, aby Dan Houser nie znalazł się w tym rankingu i to na tak wysokiej pozycji. Wielka szkoda, że w 2020 roku postanowił opuścić stworzoną przez siebie firmę.

4. Neil Druckmann
Przez wiele lat za ikonę Naughty Dog uchodziła Amy Hennig. Ona jednak dawno odeszła z kalifornijskiego studia, a sukcesy nie zniknęły. W dużym stopniu ich ojcem jest właśnie Neil Druckmann. W przeszłości pełnił rolę scenarzysty (razem z Hannig) przede wszystkim serii Uncharted. Przy takim Uncharted 2 był również designerem. Jego opus magnum jest jednak seria The Last of Us. Tyle chyba wystarczy, aby znaleźć się w tym rankingu i to na tak wysokim miejscu. Zresztą pisząc te słowa zastanawiam się czy 4. miejsce nie jest nieco zbyt niskie. W końcu w kategorii gier AAA Naughty Dog to klasa sama w sobie. Stworzenie tak bogatych w treści gier to niezwykle trudne wyzwanie. W całej branży chyba tylko Rockstar Games potrafi tworzyć równie wspaniałe opowieści, które jednocześnie mają zapewnioną najwyższej klasy reżyserię (w czym akurat nieco słabszy jest CD Projekt RED).
