Lipiec był udany z perspektywy polskich gier. Głównie dlatego, że otrzymaliśmy mocnego kandydata do tytułu krajowego GOTY.
Pozostałe polskie premiery lipca
Scorchlands
Ringlab / Star Drifters
Star Drifters w czerwcu rozczarowało nieudaną premierą wczesnego dostępu First Dwarf. W tym z kolei ma w portfolio prawdziwą perełkę. Deweloper został wydawcą małego Scorchlands, które już na screenach wygląda niezwykle uroczo. Do tego ta strategia cieszy się bardzo dobrymi ocenami. Fani gatunku powinni ją wziąć na radar, zwłaszcza jak lubią relaksujące produkcje.
Oceny na Steam: 95% Sprzedaż na Steamie: 29 tys. $ przychodu, 4 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 24
Werewolf: The Apocalypse — Purgatory
Different Tales
Kolejna część cenionej serii Werewolf: The Apocalypse umieszczonej w uniwersum Świata mroku. Pamiętajmy jednak, że mówimy o grze visual novel. Nic więc dziwnego, że Purgatory, mimo bardzo dobrych opinii, robi skromne liczby sprzedażowe. W tym jednak wypadku trzeba dodać wynik z konsol. Szkoda, że Different Tales nie dodało do gry polskiej wersji językowej, znacząco ograniczając popularność w naszym kraju. W końcu rozgrywka opiera się przede wszystkim na czytaniu ścian tekstu, co po angielsku może być dla wielu problematyczne.
Oceny na Steam: 88% Sprzedaż na Steamie: 10 tys. $ przychodu, 900 kopii Peak graczy na Steamie: 38
Zoo Simulator
Games Incubator
Kolejny symulator od fabryki budżetówek, czyli Games Incubator. Mimo niezłych ocen na Steamie nie zalecam zbyt dużych oczekiwań. To jednak zrobiona w krótkim czasie i za małe pieniądze produkcja, która na pewno nie będzie spełnieniem marzeń każdego, kto w dzieciństwie myślał o karierze w zoo. Stąd też stosunkowo małe liczby sprzedaży.
GramTV przedstawia:
Oceny na Steam: 72% Sprzedaż na Steamie: 47 tys. $ przychodu, 4,6 tys. kopii Peak graczy na Steamie: 324
Gym Manager
Han GAMES / PlayWay
Kolejna drobnica, po której ciężko było mieć jakiekolwiek oczekiwania. Po odbiorze widać, że nawet bardzo niska cena nie pomogła. Jako ciekawostkę warto napisać, że niedawno studio Digital Melody wydało na urządzeniach mobilnych bardzo zbliżone Fitness Gym Simulator Fit 3D. Jeśli więc coś ma na siebie zarobić to właśnie ta produkcja.
Sprzedaż na Steamie: 826 $ przychodu, 180 kopii Peak graczy na Steamie: 78
Premiery konsolowe
W lipcu mieliśmy też dwie ciekawe premiery konsolowe. Pierwszą, zdecydowanie większą jest Alaskan Road Trucker, który miał spore ambicje, ale zeszłoroczna premiera na PC świata nie podbiła. Co ciekawe wersja konsolowa poradziła sobie bardzo dobrze. Tylko od 11 do 26 lipca edycja na Xbox Series X|S oraz PlayStation 5 sprzedała się w nakładzie 23,5 tysięcy kopii, generując tym samym przychód na poziomie 668 tysięcy dolarów (oficjalne dane od dewelopera). Dla porównania wersja na PC do tej pory zrobiła “tylko” 1,1 mln dolarów. Cudzysłów wynika z faktu, że mówimy o sprzedaży z aż 9 miesięcy, a nie 15 dni. Jest to oczywiście wynik brutto, ale i tak premiera konsolowa wygląda całkiem nieźle oraz daje nadzieje na to, że Road Studio wreszcie będzie miało możliwość dalszego rozwoju.
Znacznie mniejszą, ale też wartą wspomnienia konsolową premierą jest Hairdresser Simulator. Tym razem udało się szybko uwinąć z robotą, bo wersja na PC pojawiła się marcu. Port na sprzęty Sony i Microsoftu w 3 dni znalazł 825 nabywców, co dało przychody brutto w wysokości 14,7 tysięcy dolarów. To pozwala zwrócić koszty przygotowania wersji konsolowej w połowie. Odpowiada za nią studio ConsoleWay.
Przecież polskie GOTY tego roku to pod względem sukcesu obok którego były też wysokie oceny to Manor Lords i potem długo nic, chyba że nie liczymy early access