Zastanawialiście się kiedyś jakie płatne gry zarabiają najwięcej? Wyniki mogą zaskakiwać.
7. Red Dead Redemption 2
356 mln $
Pierwsza i oczywiście nie jedyna produkcja od mistrzów z Rockstar Games. Red Dead Redemption 2 to ich ostatnie dzieło, które skradło serca milionów graczy na całym świecie. Wybitnie wysoki wynik nie jest w żaden sposób zaskakujący. Niezapomniane przeżycie i dowód na to, że gry single player nadal potrafią sprzedawać się w niewyobrażalnych nakładach. Oczywiście musimy pamiętać, że RDR2 ma też rozbudowany tryb online, który również przyciąga część graczy. Wprawdzie nie jest on tak popularny jak ten z GTA V, ale nadal nie możemy o nim zapominać. Uznajmy więc, że nie jest to klasyczna gra stricte dla jednej osoby. Obiecuję jednak, że na dalszych pozycjach w rankingu jeszcze znajdziecie takie tytuły. Całe szczęście, że wybitne historie nadal potrafią się dobrze sprzedawać i nie jest jeszcze tak, że największa kasa jest tylko w grach-usługach.
6. Palworld
376 mln $
Na kolejnej pozycji mamy grę, która do TOP 10 wskoczyła w tym roku i wiele wskazuje na to, że w niedługim czasie jeszcze poprawi swoją pozycję. Japoński Palworld to jeden z największych hitów tego roku. “Klon” Pokemonów rozbił bank i sprzedaje się w oszałamiających ilościach. Aż strach pomyśleć, że to dopiero wczesny dostęp, przed którym lata rozwoju, nowej zawartości i dalszej sprzedaży, również płatnych dodatków. Zespół Pocketpair trafiła się prawdziwa żyła złota. Nie warto więc specjalnie przyzwyczajać się do tych liczb, bo jeszcze mocno wzrosną. Z drugiej strony można to powiedzieć o każdej jednej pozycji w tym zestawieniu.
5. Helldivers 2
404 mln $
GramTV przedstawia:
Kolejny po Palworld tegoroczny hit. Nie ukrywam, że zastanawiałem się czy Helldivers 2 poradzi sobie na rynku, zwłaszcza że Sony dopiero wchodzi w segment GAAS i po drodze skasowało część projektów. Okazuje się jednak, że ta powstała w Szwecji gra rozbiła bank, stając się największym PC-towym hitem w historii producenta PlayStation. Myślę, że aż tak wielkiego sukcesu nikt się nie spodziewał. Helldivers 2, skoro jest grą-usługą, na tym wyniku na pewno się nie zatrzyma. Dalsze wsparcie bez wątpienia spowoduje, że wynik na poziomie 440 mln dolarów znacznie się zwiększy. Piękny dowód na to, że w branży gier wideo, jeśli projekt idealnie wpisze się w potrzeby, można zrobić oszałamiające pieniądze.
4. Elden Ring
498 mln $
Zestawienie zdominowane jest przez gry w modelu GAAS, które mają znaczącą przewagę - generują przychody w bardzo długim okresie (również koszty, ale tego tutaj nie widać). Jest jednak kilka klasycznych gier, które potrafiły wskoczyć na niesamowicie wysoki poziom. Takim przykładem jest Elden Ring, bez najmniejszych złudzeń największy przebój w historii From Software. W dodatku wyprzedzający pozostałe gry dewelopera o kilka długości. To bez wątpienia szczytowy moment popularności gatunku soulslike. Nie zapominajmy, że niedawno odbyła się premiera dużego dodatku do gry. Przychody z niego nie są wliczane do tego wyniku, ale jego pojawienie się pobudza sprzedaż podstawki. Sufit Elden Ring jest więc jeszcze wyżej.
- Helldivers 2 to hit ale przez wpadkę z kontami Sony i idotyzmowi ich community managerów jeśli chodzi o podejście do graczy (to kolejna firma co przesiąkła aktywizmem) - zaczyna się wykrwawiać. Jeśli wierzyć SteamDb obecne 40 tys graczy to niezły wynik, ale ta gra jest raczej w odwrocie (straciła 90% bazy graczy) https://www.forbes.com/sites/paultassi/2024/06/29/after-initial-success-helldivers-2-has-lost-90-of-its-players-with-no-signs-of-recovery/. Za rok pewnie nikt o niej nie będzie pamiętał chyba że odpalą jakiś ciekawy content albo wróci dobra wola graczy.
- Liczby związane z BG III pokazują jakie taborety pracują w Hasbro i WotC (coś co w ostatnich latach stało się raczej oczywiste) skoro postanowili sami robić gry. No chyba że umowa z Larian była tak super niekorzystna. No ale mówimy o ludziach którzy ubili Dragonlance i mimo że do potencjalnej serii TV powstał podobno bardzo fajny scenariusz, oni nie chcą odsprzedać praw do marki. Wolą żeby zdechła.