My Hospital
Największy dotychczasowy hit Cherrypick Games nigdy nie był tak wielki jak wspomniany wcześniej Fishing Clash, ale w swoich czasach robił ogromne wrażenie. Mówimy głównie o 2017 roku, w którym za sprawą My Hospital studio znane głównie z bardzo malutkich gier mobilnych wygenerowało ponad 15 mln zł przychodów ze sprzedaży. W kolejnych latach wyniki niestety były już znacznie słabsze. Wynikało to głównie ze sprzedaży praw do My Hospital do fińskiego Kuu Hubb Oy, które “zapłaciło” za to 2,6 mln euro. Cudzysłów bierze się z tego, że Cherrypick najpierw nie otrzymało płatności, a później kontrahent zbankrutował. Finalnie pieniądze trzeba było odzyskiwać od komornika. My Hospital nie był więc wybitnie dochodowym projektem na tle całej branży, ale w swoim czasie robił spore wrażenie. Szkoda, że ta historia nie miała szczęśliwego zakończenia.

Succubus
Sukces Succubus jest zaskakujący z kilku powodów. Za grą stoi studio Madmind, które “błysnęło” debiutem, czyli bardzo rozczarowującym horrorem Agony. Nieoczekiwanie ich kolejny tytuł, chociaż artystycznie wybitnym dziełem nie jest, okazał się sporym hitem sprzedażowym. Mimo że premiera miała miejsce w 2021 roku, w całym zeszłym udało się sprzedaż ponad 160 tysięcy kopii (tylko PC). Zaskakujące jest to, że gra otrzymała kilka dodatków DLC, które sumarycznie zrobiły w 2022 roku nawet odrobinę lepszy wynik. Succubus jest więc przykładem longsellera, produkcji która w długim terminie utrzymuje stabilne wyniki finansowe. To pozwoliło zespołowi Madmind na znaczącą poprawę przychodów i spokojne finansowanie kilku powstających obecnie projektów.

Thief Simulator
Jeden z najpopularniejszych polskich symulatorów jest dosyć dobrze znany i pewnie wielu wie o jego sprzedaży. Tylko czy każdemu jest znana skala? W tym momencie Thief Simulator ma na koncie ponad 2 mln sprzedanych kopii tylko na Steamie. Do tego trzeba doliczyć duże konsole i Switcha, na którym gra często widywana jest na listach bestsellerów, głównie przy dużych promocjach. Oczywiście ktoś powie, że kilkumilionowa sprzedaż to zasługa właśnie ogromnych promocji. I tak i nie. Przykładowo ostatnio gra otrzymała pierwsze DLC i z tej okazji na Steamie cena spadła do ok 13 zł. Dzięki temu w ciągu 72 godzin udało się sprzedać 150 tysięcy kopii. Świetny wynik zwłaszcza jak na grę, która premierę miała w 2018 roku. Prawdziwy longseller.

Traffic Puzzle
Największą obecnie polską spółką grową (pod kątem przychodu) jest Huuuge Games, a więc musiała się tutaj pojawić jakaś ich gra. Postawiłem na Traffic Puzzle, które może się pochwalić niesamowitymi liczbami. Niepozorna gra casualowa powstała we wrocławskim Picadilla Games. W 2021 roku Huuuge Games odkupiło wszelkie prawa do niej za kwotę 39 mln. Do tego dochodzi jeszcze 100 tysięcy za roczne wsparcie i konsulting. Dużo, prawda? To teraz wyobraźcie sobie, że nie mówimy o kwocie w polskim złotym, a dolarze amerykańskim. To już robi ogromne wrażenie. Dzięki tej transakcji Traffic Puzzle stało się wówczas trzecim filarem portfolio Huuuge Games obok jeszcze popularniejszych Huuuge Casino oraz Billionaire Casino, których łączna liczba graczy liczona jest w setkach milionów.
