Topowi wydawcy gier indie premium
7. Humble Games
Ciekawe czy Humble Bundle otwierając dział wydawniczy wiedziało, że za kilka lat będzie on fundamentem jego działalności. Obecnie firma ma w portfolio wiele udanych produkcji jak Midnight Fight Express, Prodeus, Slay the Spire, Signalis, Void Bastards czy Unpacking. Wiele gier z portfolio trafiło też do Game Passa. W pewnym momencie Humble Games miało nawet umowę z Microsoftem, dzięki czemu większość jego tytułów była w ten sposób dystrybuowana. Dla produkcji niezależnych to wielka atrakcja, bo pozwala dotrzeć do milionów graczy, dobrze się wypromować, a do tego ktoś na start płaci za to sporo pieniędzy. Tym samym Humble Games stało się bardzo ciekawym wydawcą, który potrafi dobrze zadbać o widoczność gry oraz sprzedaż.

6. Annapurna Interactive
Dopiero 6. miejsce znanego wydawcy może wydawać się zaskoczeniem. W końcu Annapurna Interactive to przede wszystkim wybitne portfolio gier z mocnym zacięciem artystycznym. Selekcja tytułów stoi tam na najwyższym poziomie. Do tego amerykański wydawca znany jest z bardzo bliskich relacji z Sony i Microsoftem, co owocuje częstą obecnością jego gier w usługach subskrypcyjnych. Wiele z nich miało nawet czasową wyłączność, co zawsze wiąże się ze wsparciem marketingowym i finansowym platform holdera. Co jednak jest problemem? Annapurna Interactive ma kłopoty związane z odejściem wielu kluczowych pracowników, co stawia pod znakiem zapytania dalsze losy firmy. Przyszłość wydawcy pozostaje więc zagadką.

5. 11 bit studios
Drugi polski akcent i studio, które ma obecnie dość skomplikowany czas. 11 bit studios jako wydawca wypłynęło po sukcesie Children of Morta oraz Moonlightera. Ostatnie rozdanie nie było jednak najlepsze. South of the Circle, The Thaumaturge, Niezwyciężony, Indika czy Creatures of Ava wielkimi sukcesami nie są. Jednak mowa tutaj wyłącznie o sprzedaży. Każda z tych gier jest jednak bardzo dobra i potwierdza, że “jedenastki” nadal potrafią wybierać jakościowe projekty. Ostatnio gorzej tylko z oceną ich potencjału komercyjnego. Nie da się też ukryć, że 11 bit ma bardzo duże możliwości w zakresie promowania gier. Dużą wartością są bliskie kontakty z Microsoftem, co pozwala prezentować gry z portfolio na prezentacjach producenta Xboksa, a niekiedy też umieszczać je w Game Passie. Umiejętność sprzedawania własnych tytułów w długim okresie to również mocna strona warszawskiej spółki.

4. Paradox Interactive
Szwedzki wydawca, który należy do światowej czołówki i bez wątpienia jest atrakcyjnym partnerem dla wielu deweloperów. W szczególności jeśli tworzą gry strategiczne. Dzięki sukcesom własnych tytułów, jak Europa Universalis czy Hearts of Iron, udało się zbudować bardzo silną markę na rynku PC-towym oraz ogromną społeczność. To wszystko pozwala łatwiej promować nowe tytuły i docierać do grupy odbiorców. Oczywiście jest też druga strona medalu - z innymi gatunkami raczej do Paradoxu nie warto przychodzić. Chyba że będzie to coś, co może być umieszczone w uniwersum Worlds of Darkness. Należy też pamiętać, że Szwedzi mocniej nastawieni są na własne gry, a nie współpracę z zewnętrznymi deweloperami.

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!