Choć trzeci kwartał to przede wszystkim okres wakacyjny, to jednak wydawcy gier planszowych w tym czasie nie próżnowali. Na jakie tytuły przede wszystkim powinni zwrócić uwagę miłośnicy gier bez prądu? Zapraszamy do przejrzenia naszego zestawienia najbardziej interesujących propozycji wydawniczych z ostatnich trzech miesięcy.
Waste Knights: Druga edycja
Już na początku przenosimy się na drugi koniec planety, czyli do postapokaliptycznej Australii. Gracze wcielą się tu w Rycerzy Pustkowi, walcząc nie tylko o przetrwanie, ale również o zaznaczenie swojej obecności - czynami godnymi podziwu lub wręcz przeciwnie, wpychającymi nas w ramiona niesławy - na Antypodach, a raczej tym, co po nich pozostało. Niebezpieczeństwo czai się tu na każdym kroku: jak nie mutanty, to wrogo nastawione gangi. A jeszcze trzeba uważać na promieniowanie… Tylko najtwardsi będą w stanie skutecznie stawić czoła wszystkim tym przeciwnościom.
Waste Knights: Druga edycja jest grą przygodową opartą na scenariuszach. Na początku rozgrywki każdy dostaje planszetkę swojego bohatera, pojazd, którym będzie przemierzał australijskie bezdroża, broń i zasoby. W ramach swoich akcji gracze mogą poruszać się po podzielonej na heksy planszy, przeszukiwać dany obszar z nadzieją na znalezienie cennych przedmiotów, leczyć się czy naprawiać uszkodzony sprzęt. Trzeba też rozpatrywać karty wydarzeń. Tam mogą się kryć wrogowie, testy lub spotkania. Walka i testy oparte są na rzutach kośćmi. Za skuteczne akcje gracze zdobywają punkty doświadczenia, a z czasem rozwijają swoją postać. Efektowne wydanie, wielka przygoda, mnóstwo komponentów i tyle samo losowości - tak w telegraficznym skrócie wygląda Waste Knights: Druga edycja.