Najważniejsze premiery gier planszowych w IV kwartale (cz. I)

Patryk Purczyński
2021/12/26 15:00
1
1

Czwarty kwartał był tak obfity w planszówkowe premiery, że te najważniejsze musimy przedstawić w dwóch osobnych artykułach. Pierwsza część zawiera gry z października i częściowo listopada.

Deep Madness

Deep Madness, Najważniejsze premiery gier planszowych w IV kwartale (cz. I)

Proza H.P. Lovecrafta i filmowy Obcy – trudno o lepsze inspiracje dla planszówki z gatunku grozy, a taką właśnie jest Deep Madness. Gracze wcielają się tu w grupę badaczy, którzy wspólnymi siłami będą próbowali wyjaśnić przyczynę utraty łączności z pracownikami podwodnej kopalni. W tym celu wybieraja się na ekspedycję w głębiny, gdzie czekać ich będzie spotkanie ze śmiertelnym niebezpieczeństwem.

Deep Madness jest grą podzieloną na 8 scenariuszy, które można rozgrywać niezależnie od siebie, ale wszystkie tworzą spójną kampanię. Rozgrywka jest skonstruowana tak, by na planszy w każdym składzie osobowym znajdowało się co najmniej czterech badaczy. Oznacza to, że przyjdzie nam kierować nawet kilkoma postaciami w grze. Każda runda podzielona jest na cztery fazy. Na początku niszczone są kafelki terenu, trzeba też wdrożyć efekt z karty zagrożenia. Następnie na planszy pojawiają się nowe potwory. Najwięcej dzieje się w fazie aktywacji – to wtedy gracze naprzemiennie z monstrami wykonują swoje akcje. Ostatnia faza pełni funkcję porządkową. W pudełku znajdziemy kilkadziesiąt figurek, 30 kafli terenu, mnóstwo, kart i żetonów oraz kości. Te ostatnie przydają się w walce do obliczenia skali obrażeń zadawanych przeciwnikom.

GramTV przedstawia:

  • Wydawca: Czacha Games
  • Dla kogo: 1-6 graczy

Strona 1/10
Komentarze
1
MisticGohan_MODED
Gramowicz
26/12/2021 19:03

Nemesis Lockdown też mam nadzieję będzie miał premierę.