Baldur’s Gate 3 - Anshar Studio i Fool’s Theory
Nie będę Was trzymać w niecierpliwości i dokończę zaczęty chwilę wcześniej temat. Po sukcesie Divinity: Original Sin 2 Larian rozpoczął prace nad Baldur’s Gate 3 i do pomocy ponownie zaprosił Fool’s Theory oraz Anshar Studios. Tutaj zaangażowanie dotyczyło głównie kwestii programistycznych. Polscy deweloperzy odpowiadali między innymi za UI, a także stworzenie narzędzi. Na koncie mają też pisanie kodu pod niektóre mechaniki rozgrywki. Nie jest to może przełomowy udział, ale na pewno należy docenić to że dwa krajowe zespoły tak długo i blisko współpracowały z obecnie topowym światowym deweloperem. Oby zdobyte dzięki temu doświadczenie przełożyło się na ich własne projekty.

The Texas Chain Saw Massacre - PixelAnt Games
Dalej mamy stosunkowo młode i nadal mało rozpoznawalne studio z Wrocławia, które jeszcze pojawi się w tym tekście. Na razie jednak porozmawiamy o jego zaangażowaniu w niedawno wydane The Texas Chain Saw Massacre. PixelAnt jako co-developer pracował przy wersjach na PC oraz nową generację, a także odpowiadał (jako lead) za warstwę techniczną edycji na PS4 i Xbox One. Łącznie przy projekcie pracowało 11 osób, chociaż w różnych etapach liczba zaangażowanych pracowników wahała się od 3 do 5. Warto wspomnieć, że PixelAnt jest częścią Sumo Group, dzięki czemu wrocławianie pomagają przy grach tworzonych wewnątrz organizacji. Akurat The Texas Chain Saw Massacre tworzone było głównie przez Sumo Nottingham.

Fortnite - People Can Fly
Tutaj nie powinno być wielkiej niespodzianki. W okresie powstawania Fortnite People Can Fly nazywało się Epic Games Poland i w całości należało do twórców Unreal Engine. Po wydaniu Gears of War: Judgment polski deweloper nie miał własnego projektu tylko pracował właśnie przy Fornite. W produkcję zaangażowane było więc praktycznie całe stołeczne studio, dzięki czemu jego wkład w jedną z obecnie najpopularniejszych gier na świecie jest ogromny. Tutaj jednak pojawia się gwiazdka. Mówimy o tym, czym był Fornite w momencie premiery. Polacy byli mocno zaangażowani w tryb Save The World, a nie późniejszy battle royal.

Yakuza Saga - QLOC
Wracamy (i to nie ostatni raz!) do zespołu QLOC. Na długiej liście projektów da się też znaleźć współpracę z Segą przy serii Yakuza. Polski deweloper robił tutaj sporo rzeczy, głównie porty i remastery. Długa jest też lista platform, których to dotyczy (Steam, MS Store, Xbox One, Amazon Luna). Co bardzo ciekawe, nie mówimy o jednej grze, a pracy przy ogromnej części tej wieloletniej serii. QLOC zaczynał od Yakuza 0, a zakończył na szóstej części. Wszystko w ciągu trzech lat (2019-2021).

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!