10. Cyklady
Mitologia jest silnie osadzona w planszówkach, a najsilniej reprezentuje ją gatunek area control. Oto najlepsze gry planszowe w klimatach mitologicznych.
Archipelag Cyklady w czasach największej potęgi Starożytnej Grecji otwiera przed nami swe podwoje. Gra Bruno Cathali i Ludovica Maublanca polega na rozbudowywaniu swoich miast-państw i walce z sąsiednimi polis. Mitologiczne stwory, filozofowie, kapłani i greccy bogowie nie tylko przydadzą się w rozgrywce, ale również uwydatnią helleński klimat. W Cykladach mamy wiele opcji rozwoju: ekonomiczny, wojskowy, naukowy czy religijny. Nadrzędnym celem gwarantującym zwycięstwo jest podbicie dwóch metropolii (trzech w przypadku gry we dwoje). Metropolię stawiamy dwojako: przez wybudowanie czterech różnych budynków lub zgromadzenie czterech kart filozofów.
Rozgrywka toczy się na planszy podzielonej na okrągłe pola i ma swoje cykle. Gracze otrzymują złoto za jednostki i żetony dobrobytu ustawione w określonych miejscach. Monety przeznaczają na złożenie ofiary wybranemu bogowi. Jednemu bogowi w danej rundzie ofiarę może złożyć tylko jeden gracz. Mogą się oni jednak licytować, co stanowi ważny element rozgrywki. Następnie zaczyna się faza akcji. Uczestnikom zabawy przysługuje prawo wykorzystania akcji boga, któremu złożyli ofiarę. Standardowe obejmują wezwanie mitologicznych stworów po opłaceniu ich kosztu, rekrutację jednostek, wznoszenie budynków i akcje specjalne, przypisane wyłącznie do danego boga. Samo wezwanie stworów po ich zakupieniu jest osobną akcją i ma efekt natychmiastowy (zgodnie z opisem na karcie). Ważnym elementem gry jest walka. O jej rozstrzygnięciu decyduje nie tylko liczba jednostek oraz, w przypadku broniącego, także fortece i porty, ale również rzut kością. Po każdej turze obu stronom konfliktu przysługuje prawo odwrotu.
Wydawca: Rebel
Dla kogo: 2-5 graczy
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!