Papetura
- platformy docelowe: PC
- data premiery: 7 maja
- producent: Petums
- wydawca: Petums
Bo nie samym Mass Effectem i nowym Residentem będziemy żyć w maju, prawda?
Jeśli lubicie klasyczne gry przygodowe z interfejsem point and click, a w dodatku preferujecie tytuły robione przez pasjonatów, to jestem pewien, że Papetura znajduje się na waszej liście życzeń na Steamie. Wszystko, co zobaczymy na ekranie, zostało w całości wykonane z papieru, a następnie przeniesione do wirtualnego świata przez twórcę, którym jest Tomasz Ostafin (Petums). W pracach nad Papeturą udział wzięli także Tomas Dvorak (Floex), czyli kompozytor, oraz Juraj Mraveca, projektant dźwięku.
Papetura może niekiedy budzić słuszne skojarzenia z The Neverhood, Machinarium czy filmami studia Ghibli, co nie jest niczym zaskakującym, wszak autorzy inspirowali się właśnie tymi dziełami. Podczas rozgrywki będziemy śledzić opowiadaną bez użycia słów historię i eksplorować niezwykle klimatyczny świat zamieszkiwany chociażby przez małe owady, dziwne stworzenia czy potwory. Nie zabraknie magicznych lokacji, w których rozwiążemy mniej lub bardziej skomplikowane zagadki.
Premiera miesiąca? Dla wielu z pewnością, ale nie można zapominać o innych tytułach, jak chociażby Mass Effect: Legendary Edition, którego nie zabrakło w zestawieniu najciekawszych premier miesiąca. Resident Evil Village podąży ścieżką wyznaczoną przez poprzednią odsłonę cyklu, a więc pierwszoosobowe Resident Evil 7, które – tak jak chociażby Resident Evil 2, stawiało ogromny nacisk na straszenie poprzez budowanie odpowiedniej atmosfery.
Capcom uznał, że w Resident Evil Village zaoferuje nam kontynuację wydarzeń z „siódemki”, więc ponownie wcielimy się w Ethana i dowiemy się więcej na losów wspomnianego mężczyzny oraz jego żony. Parę odwiedził bowiem doskonale znany miłośnikom cyklu Chris Redfield, w konsekwencji czego Mia wraz ze swoim ukochanym musieli przerwać wypoczynek, by zmierzyć się z zupełnie nowym zagrożeniem. Będzie się działo, bo oprócz doskonale znanych mechanik w Resident Evil Village nie zabraknie nowości. Pojawi się chociażby opcja przesuwania mebli celem zablokowania przejścia i odgrodzenia się od goniących nas stworów.