Total War: Pharaoh

- platformy docelowe: PC
- data premiery: 11 października
- producent: Creative Assembly
- wydawca: SEGA
Zaledwie kilkanaście dni temu ogłoszono datę premiery Total War: Pharaoh, czyli gry strategicznej opracowywanej przez dotychczasowych autorów serii, firmę Creative Assembly. Zgodnie z tym, co sugeruje nazwa, utalentowani producenci tym razem zabiorą nas na wojnę totalną do czasów starożytnych, a konkretniej - rzecz jasna - do Egiptu. Poznamy historię rozpoczynającą się w momencie końca rządów wielkiego faraona, Merenptaha i dowiemy się, że mieszkańcy oczekują na przybycie nowego władcy. Przechodząc kolejne misje kampanii fabularnej weźmiemy udział w wydarzeniach przedstawiających Starożytny Egipt u szczytu potęgi. Chcąc osiągnąć wyznaczone cele konieczne okaże się umiejętne zarządzanie surowcami i jednostkami - nie obejdzie się oczywiście bez walki, a starcia w Total War: Pharaoh będą toczyć się w czasie rzeczywistym. Dzięki licznym opcjom dostosowywania nowa część serii ma być adresowana zarówno do weteranów, jak i nowicjuszy.
Lords of the Fallen

- platformy docelowe: PC, Xbox Series X/S, PlayStation 5
- data premiery: 13 października
- producent: HEXWORKS
- wydawca: CI Games
Prawie dekadę po premierze Lords of the Fallen, czyli RPG-a akcji z perspektywy trzeciej osoby wzorowanego na Dark Souls, który ukazał się w 2014 roku za sprawą Deck 13 Interactive i CI Games, otrzymamy nową grę pod tym samym tytułem. Tym razem została ona stworzona przez HEXWORKS (Deck13 Interactive w międzyczasie przygotowało dwie części The Surge, a ostatnio również Atlas Fallen) we współpracy z polską, wyżej wymienioną firmą znaną m.in. z cyklu Sniper: Ghost Warrior. Patrząc na przedpremierowe materiały wideo ukazujące rozgrywkę czy też przedstawiające ujęcia na silniku gry, a także oglądając zrzuty ekranu ewidentnie widać, że szykuje się nie lada gratka dla fanów twórczości studia From Software, a zwłaszcza przywołanego już Dark Souls, bo w przeciwieństwie do Elden Ring, Lords of the Fallen nie zaoferuje wielkiego, otwartego świata, lecz mniejszą mapę na wzór Soulsów.