Banquet for Fools
O grze
Banquet for Fools to klasyczna gra cRPG w rzucie izometrycznym stworzona przez dwuosobową ekipę Hannah and Joseph Games wyłącznie z myślą o właścicielach PC. Mamy tutaj do czynienia z produkcją wzorowaną na kultowych przedstawicielach wspomnianego gatunku, takich jak np. pierwsze odsłony cyklu Baldur’s Gate.
Bóstwa unikały Vollingów i zwróciły się ku pogaństwu, aby przetrwać. Ale Vollingowie są odporni i zawsze pracowici. Jeden z lordów wyruszył na wyprawę, aby zasiedlić wyspę dawno opuszczoną przez jej martwą cywilizację, stawiając czoła przeklętej krainie w nadziei na uprawę dochodowej przyprawy uprawianej tylko na jej zboczach wzgórz.
Jego przedsięwzięcie kończy się sukcesem, ale kłopoty szybko go atakują z wielu stron. Gdy wypływa, aby bronić swoich pól przed zazdrosnym sąsiadem, otrzymuje wiadomość, że każdy mieszkaniec jednej z jego posiadłości znikł bez śladu. Mając niewiele opcji pod ręką, wzywa swoich strażników, aby wysłali czterech ochotników na drugą stronę wyspy, aby zbadać tę tajemnicę - tak przedstawiają się założenia fabularne Banquet for Fools.
Banquet for Fools zostało osadzone w wielkim otwartym świecie, który przemierzamy wspólnie z grupą towarzyszy, dowodząc czteroosobowym zespołem. Zwiedzając poszczególne tereny wyspy Invimona jesteśmy zdani wyłącznie na siebie. Nie znajdziemy tu bowiem znaczników zadań czy dziennika misji. Informacje na temat poszczególnych questów, a także drogi do celu, zyskujemy podczas rozmów z napotkanymi przeciwnikami.
Warto dodać, że Banquet for Fools oferuje system walki w czasie rzeczywistym z aktywną pauzą. Każdego z członków drużyny możemy rozwijać w innym kierunku, by odblokowywać nowe możliwości zarówno podczas starć z wrogami, jak i w trakcie rozmów z postaciami niezależnymi. Wraz z postępami w kampanii zyskujemy dostęp do nowych elementów wyposażenia, receptur czy przedmiotów zwiększających nasze szanse na przetrwanie w dalszej podróży.
Banquet for Fools posiada klimatyczną, nawiązującą do wspomnianej już serii Baldur’s Gate (z wyłączeniem trzeciej, zgoła odmiennej także pod względem stylistyki odsłony cyklu) oprawę wizualną przywołującą na myśl także inne, klasyczne gry cRPG sprzed wielu lat.