10 gier live service odpowiada za ponad 40% całkowitego czasu gry na PS5 i Xbox w USA w zeszłym miesiącu

Patrycja Pietrowska
2025/02/26 15:45
0
0

Mat Piscatella komentuje nowe dane.

Według danych firmy Circana ponad 40% całkowitego czasu spędzonego na graniu na konsolach PS5 i Xbox Series X/S w Stanach Zjednoczonych w zeszłym miesiącu poświęcono na 10 gier live service. Informacje pochodzą od Mata Piscatelli. Analityk wyraża obawy, że te statystyki mogą być niepokojące dla twórców i wydawców innych gier

Fortnite
Fortnite

10 gier live service zajęło ponad 40% czasu gry na PS5 i Xbox w USA w zeszłym miesiącu

Piscatella zauważa, że ponad 70% aktywnych użytkowników PS5 i Xbox Series X w USA grało w co najmniej jedną z 10 najpopularniejszych gier live service w styczniu. Chociaż niektórzy z tych graczy mogli jedynie wypróbować grę, a następnie przejść do czegoś innego, wspomniane 10 tytułów live service jest na tyle popularnych, że łącznie pochłonęły 40% całego czasu spędzanego na graniu na PS5 i Xbox Series X/S w USA w zeszłym miesiącu.

Analityk zwraca jednak uwagę, że takie statystyki mogą być alarmujące dla twórców gier. Całkowite wydatki na rynku gier wideo w USA, liczba graczy i łączny czas spędzony na graniu osiągnęły szczyt w 2021 roku, a tempo wydawania gier nie zmalało. Oznacza to, że pula potencjalnych graczy nie rośnie, a jeśli wielu z nich spędza dużo czasu na tych samych 10 grach live service, zmniejsza się ilość czasu poświęcana na wypróbowywanie innych tytułów, zwłaszcza nowych premier. Piscatella wyraża nadzieję, że nowe produkcje, które pojawią się na rynku w tym roku, pomogą odwrócić te trendy.

Wiele zależy od nowych produktów, które pojawią się na rynku w tym roku i, miejmy nadzieję, pomogą zwalczyć lub odwrócić niektóre z tych trendów. – zaznaczył analityk.

GramTV przedstawia:

Piscatella dodaje również, że kiedyś gracze przechodzili od jednej dużej gry do drugiej, ale najczęściej sięgali po coś nowego. Obecnie gry live service pochłaniają mnóstwo dostępnego czasu, a trudno konkurować z czymś darmowym, „jeśli jest dobre”.

Kiedyś gracze przeskakiwali od jednej dużej gry do drugiej, a potem do innych tytułów, ale najczęściej wybierali coś nowego. Coś, co kupili. Teraz gry z modelu live service pochłaniają ogromną ilość dostępnego czasu, a trudno przebić coś darmowego, jeśli jest dobre. No i oto, gdzie teraz jesteśmy.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!