Warszawska spółka zamierza w przyszłości stworzyć RPG oparte o jedną z własnych marek.
Warszawska spółka zamierza w przyszłości stworzyć RPG oparte o jedną z własnych marek.
11 bit studios poinformowało wczoraj, że kupiło 40% udziału w studiu Fool’s Theory. Transakcja została podzielona na dwie transze. W ramach pierwszej twórcy Seven: The Days Long Gone otrzymają 2,62 mln złotych. Druga zostanie natomiast wypłacona do siedmiu miesięcy po premierze nowego RPG o nazwie Vitriol, nad którym ekipa Fool’s Theory pracuje wraz z 11 bit studios od 2019 roku. Wysokość drugiej wpłaty będzie uzależniona od ocen oraz wyników sprzedaży i ma oscylować w granicach 1,57 – 3,66 mln złotych.
„11 bit studios S.A. historycznie zawsze stawiało na rozwój organiczny a nasze dotychczasowe wyniki finansowe i to, w jakim miejscu obecnie jesteśmy, jako studio deweloperskie, dowodzą, że była to słuszna strategia. Niemniej, jesteśmy już na tyle dojrzałą organizacją, że możemy dodatkowo przyspieszyć nasz rozwój, łącząc siły z innymi podmiotami” – komentuje Przemysław Marszał, prezes zarządu 11 bit studios S.A
„Przede wszystkim, to co uderzyło mnie na początku, kiedy się poznaliśmy, to nasze bardzo podobne podejście do pracy. Wyznajemy podobną filozofię tworzenia i wartości, którymi kierujemy się w kreacji gier. Nasza specjalizacja i doświadczenie to gry narracyjne, w których historia niesie ze sobą głębsze przesłanie. To się doskonale łączy z 11 bitową filozofią meaningful games” – dodaje dyrektor generalny Fool’s Theory, Jakub Rokosz.
Warto podkreślić, że wciąż nie znamy szczegółów na temat wspomnianej wyżej gry Vitriol. 11 bit studios zapewnia jednak, że jeszcze w tym roku doczekamy się nowych informacji dotyczących projektu. Twórcy This War of Mine oraz Frostpunka sugerują również, że ekipa Fool’s Theory może w przyszłości wykorzystać swoje doświadczenie w tworzeniu gier RPG i w przyszłości opracować produkcję tego typu, która będzie bazować na jednej z marek należących do 11 bit studios.
„My tego nie mamy [doświadczenia w tworzeniu gier RPG – dop. red.], ale mamy za to prężną machinę marketingowo-wydawniczą. To doskonałe uzupełnienie dla projektu Vitriol. Natomiast długoterminowo wyobrażam sobie, jak można połączyć wiedzę o tworzeniu rozbudowanych RPG-ów z oryginalnymi IP 11 bit studios” – informuje Marszał.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!