Jeszcze na początku trwającego wieku telefonicznie komunikowało się ze współpracownikami 48% menedżerów. Teraz zwolennicy tego rozwiązania są już niemal gatunkiem zagrożonym - zostało ich ledwie 13%. Spadła też ilość chętnych do spotkań bezpośrednich - z 24% do 14%. Zaś popularność kontaktów internetowych kwitnie - aktualnie w ten sposób przekazuje sobie informację 71% pytanych.
Nie jest to wszystko jakieś szczególnie zaskakujące - wiadomo, komunikacja przez sieć jest najszybsza, a nawet krótki spacer do innego działu firmy kosztuje cenne sekundy pracy. Zupełnie inną sprawą jest oczywiście wpływ tego na zdrowie czy kontakty międzyludzkie, ale komputery od lat stoją w opozycji do zdrowia i kontaktów międzyludzkich, więc i tutaj nic nie jest nas w stanie zaskoczyć. ;)
Przeprowadzone ostatnio badania wykazały, że amerykańscy menedżerowie od bezpośrednich czy nawet telefonicznych kontaktów ze współpracownikami wolą komunikację za pomocą poczty elektronicznej. W ciągu ostatnich 5 lat zaszła pod tym względem olbrzymia zmiana...